Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 4487 ggr
[AmandaBorg]
1/15/15, 9:39 PM

Hälsosam diet

Påverkar maten simmarna på det sättet att om de äter nyttig mat i kombination av träning så går de ner i vikt, eller kan de äta vad som helst så länge de tränar? Om det är nyttig mat som är bäst, vad räknas då som nyttig mat? 
Jag skulle gissa på att bröd, kakor och tårta är onyttigt och att sallad är nyttigt, men vad mer är nyttigt?

Annons:
Namiko
1/15/15, 9:50 PM
#1

Jag tror inte att typen av mat har något med saken att göra. Äter dom trots att dom inte är hungriga och inte tränar så går dom upp i vikt. Äter dom bara när dom är hungriga står dom still i vikt och tränar dom också går dom ner. Har dock märkt att vissa simmar har lättare att gå upp i vikt än andra. Jag har haft en sim som i princip gick upp i vikt även om hon knappt åt något alls så hon var tvungen att träna dagligen för att hålla vikten.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[AmandaBorg]
1/15/15, 10:54 PM
#2

#1 Mina simmar äter alltid bara när de är hungriga, de går upp i vikt ändå, så det tror jag inte spelar någon roll.

Mitchika
1/15/15, 10:58 PM
#3

Är det The Sims 4 eller The Sims 3 det handlar om?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[AmandaBorg]
1/16/15, 12:01 AM
#4

#3 Ojdå, trodde jag hade skrivit det. 4:an är det. 🙂

Mitchika
1/16/15, 12:04 AM
#5

#4 Tja, det enda jag matar mina simmar med i The Sims 4 är Grönsallad och dom går aldrig upp i vikt. Huvudsakligen så ger jag dom det för att det är billigt, går snabbt att laga och orsakar inga eldsvådor. Plus att det mättar lika bra som något annat så alla tjänar på det. 😃

Huruvida dom går upp i vikt av annan mat… det är en bra fråga. Topher, Grim, Guy och spök-Guy verkar hålla sin ursprungsvikt med bara sallad i alla fall.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Surpan
1/16/15, 8:16 AM
#6

Jag har alltid ett jätteproblem med att mina kvinnor går upp i vikt efter graviditeter :/ Speciellt verkar de ändra kroppsform när de blir äldre? För de kan vara hur smala som helst som ungdomar, sen efter att ha fött barn så funkar det inte ens med träning. De blir smalare och får synliga muskler, men hela kroppsformen är mycket bredare liksom.

/Surpan

Annons:
[AmandaBorg]
1/16/15, 1:23 PM
#7

#5 Jag matar mina simmar med lite olika, men mest grönsallad då min erfarenhet säger samma sak - att de inte går upp i vikt av det. Jag tycker dock att det är tråkigt att bara laga grönsallad, jag menar, jag skulle ju inte vilja leva på sallad hela livet, ibland är jag ju faktiskt sugen på fisktacos(🤪) också. 

#6 Hmm, det problemet har inte jag märkt av, men jag kanske bara är ouppmärksam? 😮 Jag ska kolla mina kvinnliga simmar extra noga och se om mina också ändrar form sådär.

Surpan
1/16/15, 1:26 PM
#8

#7 Gör det! Speciellt tydligt blev det på en sim som var riktigt smal som ung, jag funderade till och med på att fuska henne bättre i kroppen men gjorde inte det. Hon blev väldigt bred över rumpan så jag tränade henne. Hon blev lite smalare men sen hände ingenting. Efter ett tag fick hon jättedefinierade muskler, men blev inte smalare.. Kan det vara så att det bara är maten som bestämmer fettet, och träningen endast bestämmer muskler?

Kan tillägga att jag aldrig har haft liknande problem med en man.

/Surpan

[AmandaBorg]
1/16/15, 2:20 PM
#9

#8 Jag vet faktiskt inte, det skulle kunna vara så. Jag ska göra ett litet experiment och ta reda på det på en gång. 🙂

Upp till toppen
Annons: