Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1246 ggr
[Aprilbarn]
2015-01-17 13:00

kommer the sims 4 ändras?

Jag blev himla besviken på the sims 4 då det känns som dom gått bakåt i utvecklingen men att de blir att de laddar ist för att kunna röra sig så fritt som i the sims 3. Älskar hur man kunde ha en sim i parken, en annan hemma och en på gymmet tex. Inte spelat 4an sen den kom ut, spelade 12 timmar ungefär då. Någon mer som känner som mig men tänkt om och börjat gilla the sims 4? Eller ogilla man de så kommer man fortsätta? Tänkte kanske ge de ett nytt försök idag.

Annons:
SimsBrooke
2015-01-17 13:11
#1

Jag saknar den öppna världen väldigt mycket, och en annan sak jag saknar är att simmarna kan åka och köpa böcker eller ingredienser i butik. Bil är något som man saknar också =)

Men du är inte ensam om att sakna den öppna världen!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Skogsraah
2015-01-17 13:21
#2

Jag har känt både och. Spelar för närvarande både Sims 3 och 4 då jag har olika projekt i spelen. Just nu, när jag vridit och vänt på det och spelat väldigt många timmar sedan det kom ut, tycker jag att det är ett jättebra och givande spel! Simmarna lever verkligen och interagerar som sagt på en helt ny nivå. Det är viktigt för mig i ett spel, att det känns verkligt på det viset. Både Sims 3 och 4 har sina charmer. Saknar inte den öppna världen särskilt mycket när jag spelar. Laddningsskärmarna går i alla fall för mig supersnabbt, max 5 sekunder. Hellre det än massa lagg. För lagget verkar man inte komma undan i Sims 3…

Sedan är det lite andra grejer jag inte kan förstå hur de inte kunde ta med i Sims 4. Men vi får tänka på att detta är grundspelet också 🙂 Gillar idéen med gamepack, som blir billigare än expansioner och ändå innehåller en del till ett vettigare pris. Vet inte hur de tänkt, om de ska köra enbart på gamepacks eller även expansioner, kan tänka mig att det kommer komma expansioner med.

Laddningsskärmarna är då inget jag stör mig på! Det ligger långt ner på listan. Kvarteren är så pass stora och man kan fortfarande röra sig fritt och göra saker på en rätt stor yta intill hemmet. Det räcker bra. Sedan kan jag ändå få vänta några sekunder i och med bugg i Sims 3, så att vänta några sekunder i laddningskärmen gör ingen skillnad.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Aprilbarn]
2015-01-17 13:22
#3

Ja man känner sig himla instängd och inte så fri längre. :/ Förstår inte hur dom kunde gå bak så mycket. Känns som 2an igen. Dom kommer aldrig kunna öppna upp igen va? Läst många som varit besvikna men antar dom som gör spelet inte bryr sig.

DenLin
2015-01-17 15:47
#4

Jag får säga att laddningsskärmarna inte stör mig, däremot störde det mig hur lång tid det kunde ta att åka mellan tomterna i trean, visst, mer realistiskt att dom sätter sig i en bil och åker iväg, men restiden saknar jag inte!

[Aprilbarn]
2015-01-17 16:27
#5

#2 Tack för ett så långt och bra svar! :) Jag tycker kvarteret är jättelitet. Det är ju typ bara 10 hus där? Eller blir de större ju mer man spelar? Är ju liksom 4 delar, billigt, dyrt, lyx och allmänna platser. Började spela 4an för några timmar sen, gjorde min familj, byggde hus och inreda för som få pengar som fanns kvar och sen pallade jag inte spela :P Allt är så nytt. Förstår inte riktigt allt än och inte helt nöjd med hur det är uppbyggt så tappar tålamodet. kanske bara jag som är himla trög :P

Skogsraah
2015-01-17 16:40
#6

#5 Ja alltså, allt som allt är det ju rätt lite med tomter och så. Men jag menade på den ytan som är närmast sitt hus, som man inte behöver resa för att ta sig till. Och som inte heller "syns" på kartan 🙂 Finns ju ställen att fiska, grillplatser, massor av simmar som går runt, bänkar, små lekplatser etc. Det närmsta grannskapet liksom. 

Men det är inte alls konstigt att man tappar tålamodet! Ge det mer tid. Finns mycket att upptäcka 😃

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
[Aprilbarn]
2015-01-17 16:43
#7

#6 Jag får kolla runt lite mer då ^^ Hur gör man ett nytt kvarter? Nu är alla familjer i samma och husen tar ju slut snabbt. Tomterna med. Önska det var större.

Skogsraah
2015-01-17 20:37
#8

#7 Vet inte om man kan göra ett nytt kvarter faktiskt… Har inte stött på att man kan det!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[AmandaBorg]
2015-01-17 21:43
#9

#7 Du kan inte skapa ett kvarter, men när du startar spelet klickar du på pluset uppe i det högra hörnet för att starta ett nytt spel. 🙂

RuiXue
2015-01-18 00:26
#10

Saknar också den öppna världen! Känner mig instängd i 4an på något sätt. Och muttrar fortfarande över att man inte kan göra kvarter på samma sätt som i 2an! Vill själv välja vart och hur stora tomterna ska vara i förhållande till varandra, som man kan i 2an…

Jennie


[Aprilbarn]
2015-01-18 09:58
#11

#10 ja finns ju verkligen inte många ställen att välja på var man vill bo.

[Aprilbarn]
2015-01-18 10:01
#12

En fråga! Ist för ny tråd för allt jag undrar. I 4an. Där handlar man inte mat, men första gången jag spelade när de kom ut har jag för mig att man klickade på kylskåpet och handlade. Precis som med böcker. Har jag drömt? De finns liksom inte nu. När man ska göra frukost finns de ibland mycket att välja mellan och ibland bara äggröra. Varför? Har råd till all mat. Spelade några timmar igår så har kommit in i de nu. Förstår hur de funkar osv. :)

Skogsraah
2015-01-18 12:41
#13

#12 Hmm… Det ska alltid finnas en hel del att välja mellan, om du väljer "laga mat" och inte exempelvis "laga frukost" eller vad det kan stå. Väljer du det senare alternativet kommer det bara upp frukostalternativ, väljer du det första kommer all mat upp (som din sim har färdighet till att laga), även tårtor och sånt 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Ikajo
2015-01-18 19:14
#14

Jag saknar inte trean överhuvudtaget. Simmarna är intelligenta, jag kan spela sex simmar utan att behöva titta till dem konstant. De klarar sig liksom själva. De interagerar på egen hand och tar sig för. Tidigare har jag alltid spelat en sim åt gången men nu gillar jag att ha fler.
Samma sak med hus. Tidigare tyckte jag att det var tradigt att bygga hus, jag gjorde det bara för att de existerande husen var alltid för små eller för stora. Nu bygger jag eget hus varje gång. Även om de inte blir särskilt avancerade så tycker jag ändå att det är rätt kul att göra det.

I och med uppdateringarna så har mycket förbättrats dessutom. Det enda jag verkligen skulle vilja ha tillbaka från trean är möjligheten att vara egen företagare. Det var en funktion jag gillade väldigt mycket. Det enda som stör mig med 4:an är hur vissa ambitioner kräver att man har en karriär. Men, jag väljer då ambitioner som inte kräver det.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: