Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 12086 ggr
Skogsraah
1/18/15, 12:03 AM

Bygga tak...

Något jag känner mig helt värdelös på - att bygga tak! I Sims 3 (och Sims 2?) finns det ju en knapp som automatiskt lägger tak på huset. Har alltid använt detta och det blir så bra tycker jag. Men nu i Sims 4 måste man ju bygga det själv. Om jag inte alls har missat någon "automatisk" knapp. 

Blir alltid väldigt fult och ojämnt och tar sån tid tycker jag. Förstör lätt hela utsidan av huset! Vilket är tråkigt. Är det någon som sitter på något bra tips och vill dela med sig? Eller som allmänt känner som jag? 🙂hehe

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
[AmandaBorg]
1/18/15, 12:10 AM
#1

Du har helt rätt, det finns ingen automatknapp i TS4. 😕
Det enda tipset jag har är att googla för att få idéer på hur taken kan se ut. 🙂

Skogsraah
1/18/15, 12:15 AM
#2

#1 Nej, det är smått störande! Får ta och googla lite. Med övning blir man förhoppningsvis bättre 😉

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

RuiXue
1/18/15, 12:16 AM
#3

Jag är urdålig på tak i alla Sims spelen! Och har generellt svårt att bygga hus haha Så följer 😂

Jennie


Skogsraah
1/18/15, 12:17 AM
#4

#3 I feel you 😂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

RuiXue
1/18/15, 12:21 AM
#5

Tappar alltid både tålamod och inspiration när jag ska bygga hus, speciellt när det kommer till tapeter och golv 😟 För det mesta blir det att jag spelar i existerande hus, eller laddar ner från Exchange eller Galleriet 🤪

Hur man bygger i 4an har jag inte ens lärt mig än, försökte göra ett hus med altan, men lyckades inte ens lägga grunden 😂

Jennie


[AmandaBorg]
1/18/15, 12:27 AM
#6

#2 Haha, jag var helt kass på att bygga hus i början, men jag övar och blir bättre och bättre. 😎

#5 Grunderna tyckte jag var sjukt svåra i början, det är ganska precis som jag har börjat få kläm på det. 😂

Annons:
RuiXue
1/18/15, 12:31 AM
#7

Tänkte jag skulle göra en sån där altan med pool, men hjälp vad svårt det är!

Jennie


botakt
1/18/15, 12:32 AM
#8

Känner samma sak! Hatar taken! Spelar the sims 3. Och ibland vill inte ens knapp-taken bli snygga..!-.-

[Aprilbarn]
1/19/15, 12:20 AM
#9

Jag fattade inte alls hur man byggde tak om det inte var ett helt fyrkantigt hus så jag sket i det tillslut.. Ser skitfattigt ut innan man klickar in på sitt hus och se de med golv över bara xD

Upp till toppen
Annons: