Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 4872 ggr
Lia
2015-01-19 18:03

Återställa?

Som jag förstått det så fungerar kvarteren som i Sims 2 - alla bor i samma kvarter. Vilket är besvärligt, för mina andra hushåll åldras i kapp med mitt nuvarande hushåll, eftersom jag har inställningen att kvarteret ska åldras. Och då dör liksom mina andra hushåll. Jag hade velat ha det som i 3:an, att man har ett nytt kvarter för varje hushåll. Men det kanske går?

I vilket fall som helst så vill jag på något vis återställa kvarteret, så att jag kan ha originalfamiljerna (tex Spökh) levande i kvarteret. Hur går det till? Måste jag ominstallera? 

Hoppas någon fattade vad jag skrev, jag är lite för trött för att ens förstå själv 😃 Men jag kan försöka förklara bättre om det blev för krångligt!

Annons:
Hoseok
2015-01-19 18:06
#1

Jag har inget svar på frågan angående om att nollställa allt, tyvärr. Men mitt tips till dig när du väl listat ut det är:

Gå in där man väljer hur de ska åldras. Där kan du välja att endast det Aktiva hushållet åldras. :) Då åldras inte dina andra simmar som är spelbara. Bara det hushållet du spelar med just då.

Lia
2015-01-19 18:08
#2

#1 Jo, det vet jag redan :) Det var så jag ställde till det för mig från första början. Jag trodde bara inte att mina andra familjer skulle dö för det 😃 Så den biten är egentligen inget problem. Jag vill bara ha tillbaka Bella som det är nu ^^

Hoseok
2015-01-19 18:12
#3

#2 Hm.. Fast dina andra simmar ska ju inte åldras om du bara valt att det aktiva hushållet ska åldras? Jag kanske missförstår dig nu.. När du säger "hushåll", menar du liksom hushåll som du spelar med? Eller menar du bara resten av alla hushåll som är Ospelbara? 

Jag kom förresten på ett svar på din fråga angående att nollställa. Kan du inte bara skapa en ny sparfil? :) Då är ju allt nollställt.

Lia
2015-01-19 18:19
#4

#3 Nej, jag valde ju att hela kvarteret skulle åldras eftersom jag gjorde så på 3:an och tänkte att det skulle bli likadant här i 4:an. Jag hade ingen aning om att de andra familjerna skulle dö 😛 Trodde det endast gällde de jag inte spelade med liksom. Men ja, just nu har jag fortfarande det aktiverat eftersom det inte gör någon skillnad nu längre när alla redan dött av ålder.

Med hushåll menar jag de jag skapat, de spelbara familjerna liksom.

Hur skapar man en ny sparfil? x) Det låter som att det borde bli som i 3:an då. Eller sparar man den över den gamla då? Alltså; kan man endast ha en sparfil åt gången? Ursäkta röriga frågor 😃

Hoseok
2015-01-19 18:25
#5

Som sagt, hushåll du spelar med ska INTE dö om du valt att Bara det aktiva hushållet åldras. För det betyder att.. bara det aktiva hushållet ska åldras. Det finns tre alternativ, bara aktiva hushållet eller Alla spelbara. Om dina spelbara simmar åldras trots att du valt att bara aktiva hushållet ska åldras, så är det något fel.

Vad jag förstått det som så skapar du en ny sparfil uppe till höger i startmenyn av spelet. Plus-knappen.

Hoseok
2015-01-19 18:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är en bild som visar båda sakerna jag menade. För mig så låter det som att du råkat välja "Ja" istället för "Bara aktivt hushåll". :) 

Den första bilden visar vart man skapar ny sparfil.

Annons:
Lia
2015-01-19 18:43
#7

Jag har nog inte varit tillräckligt uppmärksam på alternativen, jag får titta närmare på det! Tack! 👍

[AmandaBorg]
2015-01-19 19:47
#8

När du startar spelet ska du trycka på pluset uppe till höger, då startar du ett helt nytt spel med originalfamiljerna i kvarteren. 🙂

Lia
2015-01-19 19:49
#9

#8 Perfekt! 👍

[AmandaBorg]
2015-01-19 19:53
#10

#9 Vill du sen spela med någon av dina andra familjer klickar du istället på "ladda" eller "ladda spel" (minns inte exakt vad det står, men ikonen är en diskett). 🙂

Upp till toppen
Annons: