Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 1107 ggr
Mitchika
2015-01-25 19:45

Flaskknyckare!

Jag fastnade i The Sims 2 under gårdagen och även idag med familjen Wolf, min patriarch Legacyfamilj. För stunden spelar jag inte med huvudfamiljen (då hade jag uppdaterat tråden), men jag spelar med deras avlägsna släktingar istället för att utöka familjeträdet och få det att kännas lite mer realistiskt. Ända tills igår så levde folk från generation 2 fortfarande och familjen Wolf är på generation 6! 

Kort och gott, jag tar död på tidigare generation och familjen Wolfs släktingar. 😃😇

Familjen jag spelar på just nu är Arkons familj (Arkon Wolf är tvillingbror och reserven till arvtagaren i generation 3 i familjen, Zachorian Wolf, som dött av ålder för ett bra tag sen) och Arkon har fått tre egna ungar. Tvillingarna Mio och Tom samt lilla Neo. Inga märkvärdigt med dom småbarnen… trodde jag. 

Av en ren slump så upptäckte jag följande händelse och var tvungen att fånga det på film! 😂

Detta är ett av många skäl till att jag älskar småbarn i Simsspelen så mycket. Tom är min favorit just nu. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
SegerSims
2015-01-25 19:57
#1

Ja småbarnen är sköna. Just detta med att knycka flaskan från varandra har jag totalt glömt bort.

Mitchika
2015-01-25 19:58
#2

#1 Ja, det hade jag också helt glömt bort! 😃

Du skulle ha sett mitt ansiktsuttryck när jag fångade Mio mitt i handlingen! Jag som konstant har massa småbarn ihop i spelet och det är först nu jag ser det här igen på många år. 😃

Om jag ens har sett det alls innan… jag blir nästan osäker… 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SegerSims
2015-01-25 20:04
#3

#2 Ja man blir lite sugen på att spela det nu … det börjar bli lite väl många olika sims nu och alla vill man spela .. helst samtidigt.  Men du är duktig på att variera dom olika spelen.  

Minns inte ens att småbarnen var så söta i 2:an 😮

FemFem
2015-01-25 20:19
#4

Haha, Mios hår runt 0.33! Helt stelt ju 😂

Mitchika
2015-01-25 20:19
#5

#3 Jag vet hur du känner dig med att vilja hoppa mellan alla spelen! Varje spel ger sin alldeles egna känsla och det är så svårt att välja vilket man helst vill spela. 😃

Tack så mycket! 😊
Jag brukar välja efter vad jag helst vill göra. The Sims 2 är ett bra val när jag bara vill spela utan att tänka för mycket (det mesta sitter i ryggmärgen vid det här laget). Få buggar, flyttar snabbt och smidigt och i stort sett obefintliga laddningstider. 😃

The Sims 3 är då jag vill vara riktigt kreativ och skapa saker, från simmar till historier! Det tar längre tid att ladda med allt CC och alla prylar jag har, buggarna jag upplever är få och hanterbara, men det är så värt det för resultatet man får. 😍

The Sims 4 är fortfarande så nytt, så det vänder jag mig till när jag vill uppleva nya saker och nya överraskningar i spelserien. Jag vet inte än vad jag känner mest för i fyran. Jag plockar mest fram det för variation från dom övriga två, medan jag håller mig till ettan för nostalgi. 😃

Visst är dom bedårande?! Kär
Småbarnen är jättesöta i alla spel dom finns i… *Jag tittar på dig, Sims 4…!* Ehrm… ja… Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-01-25 20:21
#6

#4 Japp, så såg många CC-hår ut i The Sims 2. 😃

Jag vet dock inte hur mycket bättre dom blivit i dom nyare spelen…? 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-01-25 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Just det, jag skrev att det är få buggar i tvåan… 

Det är det, såvida man inte spelar länge på ett och samma kvarter. Toms, Mios och Neos kusin Red Wolf (som nämndes en del i Matriarch VS Patriarch-trådarna) har legat och sovit på gatan utanför familjens hyreshus i tre dagar nu. 

Jag lade honom där efter att han "fastnade" i deras lägenhet och vägrade gå hem. Till sist kollapsade han i lägenheten och jag flyttade ut honom med moveobjects on och där har han legat och sovit sen dess… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2015-01-25 20:32
#8

OMG det där har jag glömt att dem kunde göra :O

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2015-01-25 21:00
#9

#8 Det är en liten detalj som är så lätt att både glömma och missa! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Thew]1
2015-01-25 21:12
#10

Nååå…The sims 2😍

Mitchika
2015-01-25 21:14
#11

#10 Fortfarande ett underbart spel. 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-01-25 21:31
#12

För den som kanske var nyfiken på flaskknyckarna, så här blev dom som barn. 😃

Dom är klockrena Wolfs bägge två. 

Mio Wolf

Tom Wolf

Jag vet dock inte var dom där ögonen kommer ifrån… Randy, måste det ju nästan vara…? 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Mathildaqdt]
2015-01-26 21:08
#13

Toms ansiktsuttryck i slutet av videon xD

Annons:
Mitchika
2015-01-26 21:36
#14

#13 Hämnden är ljuv, inte sant…? 😃😈

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: