Annons:
Etikettövrigt
Läst 6149 ggr
[Taffy]
2015-01-31 18:02

The sims 3 eller 4?

Hej ni som har testat båda spelen, är det verkligen värt att köpa The sims 4? Vad är fördelarna och vad är nackdelarna med spelet, eller är det egentligen någon skillnad? Vilken tycker ni är bäst helt enkelt? :)

Annons:
RuiXue
2015-01-31 18:09
#1

Jag har båda och föredrar helt klart The Sims 3! 4an har förvisso många alternativ med bygge och simmar, men själva spelandet är inte lika roligt som 3an, plus att grundspelen inte brukar vara roliga alls- och så även i detta fallet.  Man kan göra mer i 3an, speciellt om man har expansioner också.

Jennie


neasfotografier
2015-01-31 18:15
#2

Jag tycker att Sims 4 är roligt. Och spelar inte Sims 3 längre för jag gillar inte att "gå ett steg bakåt" när jag väl testat nåt nyare. Men det är ju individuellt.
Och man kan göra mycket i Sims 3 med expansionspaket osv.
Sims 4 är fortfarande nytt och tror och hoppas på att de kommer utveckla det mer med expansionspaket och nya aktiviteter i 4an också. Men jag tycker verkligen att Sims 4 är värt det.

Gillar grafiken mer i 4an än i 3an även om den är väldigt bra i 3an.
Gillar mer hur simmarna ser ut i 4an jämfört med 3an.
Roligare att bygga hus i 4an än i 3an.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

[Taffy]
2015-01-31 18:23
#3

Okej tack för svar! :)
Jag har dock hört att man inte längre är "fri att gå var som helst" i 4an utan att det likt 1an och 2an laddar om man ska till parken eller liknande?

neasfotografier
2015-01-31 18:25
#4

#3
Det stämmer men det är inte alls något man stör sig på. Inte jag i alla fall 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Ikajo
2015-01-31 19:04
#5

Eftersom TS3 har funnits väldigt länge så finns det mycket innehåll som du kan köpa till. Problemet är att TS3 har haft väldigt många buggar som aldrig åtgärdades. Ju fler expansioner du har desto tydligare blir detta.

TS4 å andra sidan har bara varit ute ett halvår och har av den orsaken givetvis mycket mindre innehåll. Men i jämförelse med grundspelet till TS3 är det mycket mer som kommit med från början. Saker som faktiskt ger dig saker att göra. Jag har suttit i timmar utan att märka att tiden gått. Riktigt så absorberad har jag aldrig blivit av att spela TS3. Det laddar mellan olika tomter men restiden till olika platser i TS3 är ungefär detsamma.
I slutet när jag spelade TS3 införskaffade jag en jetpack som kom med sista EP:n till mina simmar eftersom det lät dem hoppa från en plats till en annan.
Det är fortfarande några buggar som behöver fixas i 4:an och nya kan säkert dyka upp men de är nitiska och har åtgärdat dem efterhand. Gratis, kommande innehåll är utlovat och någon gång under spelåret 2016 (Från April 2015 - Mars 2016) kommer första expansionen komma ut. Redan nu finns det ett spelpaket som har rätt nice innehåll. Simmarna kan åka och campa eller slå upp ett tält på tomten.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Skogsraah
2015-01-31 20:07
#6

Jag har hunnit pendla mycket mellan båda sedan Sims 4 kom ut. Båda har sina charmer. Jag tycker man kan röra sig väldigt fritt i fyran ändå, närmsta kvarteret runt gården kan man gå runt i där det finns fiskeställen, grillplatser och lekparker. Dessutom rör det sig verkligen simmar överallt, vilket jag älskar! Staden är verkligen levande på ett helt annat sätt än i trean. Jag har fortfarande projekt jag vill fortsätta på i Sims 3, men har svårt att gå tillbaka just nu då fyran för mig verkligen är en uppgradering. Utan buggar och med mer levande simmar. Svårt, gillar bägge spelen skarpt, men känns som att fyran går om i och med grafiken, de enormt snabba laddningstiderna osv. Inte stött på många buggar heller. Spelar hellre Sims 4 än Sims 3 :)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Sims3linnea
2015-02-01 11:54
#7

DU kan testa sims 4 i 48 timmar om du funderar på att köpa det men inte så säker på om du vill eller inte. Jag ska testa det nu och kolla om det är roligt så ska jag nog köpa det isåfall :)

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

AilyAdams
2015-02-01 13:07
#8

Jag som mer eller mindre bara bygger saknade massor i The sims 4. Det finns inte ens ett elevation floor verktyg. Mina barn, 16 resp 18 år, som mest spelar sina familjer älskade the sims 4 och kommer nog inte gå tillbaka till sims 3 någon gång snart.

 **************************
Heter det De eller Dem?

Upp till toppen
Annons: