Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 6963 ggr
densomundrar
2015-02-11 18:25

Byta dator

Tänkte nog köpa ts4 men är osäker på om min dator klarar det men tänkte installera och testa, om det inte fungerar och jag måste köpa ny dator, kan jag installera spelet på den då? Tänkte så att inte spelet blir låst till just den datorn?

Vet inte hur sådant fungerar.

Annons:
neasfotografier
2015-02-11 18:27
#1

Det blir inte låst till själva datorn, men det blir låst till det kontot som du installerar spelet på. Ditt Origin-konto blir det låst till alltså 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

densomundrar
2015-02-11 18:47
#2

Aha, men måste man vara inloggad när man spelar?

densomundrar
2015-02-11 18:48
#3

Tack förresten :-)

Hoseok
2015-02-11 22:21
#4

#1 Blir det det? För när jag bytte dator så var inga av mina TS4-sparfiler kvar.

Ikajo
2015-02-11 22:36
#5

#4 Sparfilerna sparas på datorn så såvida du inte flyttar på sparfilerna så är det självklart att de inte följer med till den nya datorn.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Hoseok
2015-02-11 22:37
#6

#5 Jag missförstod #1 isåfall, för jag trodde personen menade att sparfilerna sparades på en databas hos origin och var nåbara över ens origin-konto. Det var så jag tolkade det som skrevs. My bad.

Edit: Förstår vad #1 menade nu.

Annons:
kampfrieser
2015-02-11 22:39
#7

Jag tror inte man måste vara inloggad eftersom man laddar ner spelet. Jag har auto-inlogg på så är inte 100.

densomundrar
2015-02-12 07:18
#8

#7 hade tänkt köpa skivan

Ikajo
2015-02-12 09:11
#9

#8 Det är nästan onödigt med skiva. Spelet registreras till ett konto och därefter behöver du inte skivan mer. Du kan gå miste rean på origin dessutom.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

densomundrar
2015-02-12 10:35
#10

#9 men inte så onödigt med skiva om man inte inte har internetuppkoppling jämnt. Kostar det under 399 på orgin?

neasfotografier
2015-02-12 10:40
#11

#10
Du använder bara skivan när du installerar det. Efter det behöver du inte använda skivan mer. Ens om du inte har internetuppkoppling.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

densomundrar
2015-02-12 11:56
#12

#11 behöver man inte ha skivan i när man spelar som i ts 3? Är det samma med nerladdning, att man bara behöver ha internet när man laddar ner och inte för att spela? Hur gör man när man laddar ner spelet och vill byta dator då?

neasfotografier
2015-02-12 11:58
#13

#12
Nej, du behöver inte skivan i när du spelar TS4.
Ja, bara internet när du laddar ner och inte nödvändigtvis när du spelar.

Byter du dator så ligger spelet kvar på ditt Origin-konto och då blir det samma sak där, att du väljer "Ladda ner" första gången du spelar på den nya datorn.
Hoppas du förstår vad jag menar.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
densomundrar
2015-02-12 12:37
#14

behöver man inte skiva för att spela om man köper den fysiskt? Då kan ju hur många som helst spela på samma skiva? :-/ Behöver man ingen internetuppkoppling för att spela nerladdade versionen kanske jag skulle köra på det denna gång.

neasfotografier
2015-02-12 12:41
#15

#14
Nej, jag har bara använt min skiva en gång. Sen har den bara stått och samlat damm.
Och skivan har ju en kod precis som till TS3, så den kan ju bara användas på ett enda konto. Så då kan ju inte hur många som helst spela på samma. Men det är klart, delar man på ett konto så kan ju fler än en spela. Vet dock inte om man kan spela samtidigt då.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

densomundrar
2015-02-12 12:45
#16

Tänkte att man då kan installera spelet på fler datorer, för det gör man ju rent teoretiskt när man byter dator.

neasfotografier
2015-02-12 12:49
#17

#16
Det är klart att det går, men det är ju bara kopplat till ETT origin-konto.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

densomundrar
2015-02-12 13:06
#18

Hmm, ok. Ja, jag är ju tyvärr inte så haj på hur sådant fungerar. Läste lite på sidan och det stod att internet bara behövdes vid aktivering/nerladdning av spelet

kampfrieser
2015-02-12 17:00
#19

Ja, internet behövs endast vid nerladdning, och precis som en installation med skiva kan du installera ditt spel på hur många datorer som helst även om du väljer att ladda ner det. Det är som sagt ditt inlogg på Origin som styr det.

Jag känner att det allra enklaste är att öppna ett Origin-konto, köpa spelet därigenom sedan kan du spela i princip direkt, spelet behövs bara laddas ner. Köpet genomförs direkt, så spelet är ditt så fort du tryckt på Köp. Skivan är egentligen helt onödig. Ingen kan ladda ner ditt Sims från ditt Origin-konto, tror bara man behöver bara vara inloggad där när man ska ladda ner det till sin dator.

Ikajo
2015-02-12 17:19
#20

#19 Man måste vara inloggad men det går att spela offline. När du startar spelet så startas Origin samtidigt.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
densomundrar
2015-02-12 17:38
#21

#20 oj, nu hänger jag inte riktigt med, behöver man logga in på orgini varje gång man ska spela eller missuppfattade jag det?

För jag fattade detsom att man endast behöver vara inloggad när man laddar ner det, sedan kan man köra origin offline?

Krävs det en kontinuerlig internetuppkoppling för att spela The Sims 4?
Du måste vara online för att starta The Sims 4 första gången. När allt är klart kan du använda Origins offlineläge och spela The Sims 4 utan internetanslutning.

densomundrar
2015-02-12 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#22

Ni som är kunniga och redan traggla med en teknikmupp som mig, klarar min dator spelet?

I sådant fall försöker jag ladda ner det nu ikväll.

Eller kan man köpa det utan att ladda nerdet? ehehe

Ikajo
2015-02-12 18:42
#23

#21 Det stämmer, men de uppdaterar spelet ca en gång i månaden och då behöver du en uppkoppling.

#22 http://www.systemrequirementslab.com/cyri?gameName=the-sims-4&itemId=12305&p=r

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

densomundrar
2015-02-12 18:58
#24

Systemkrav hittar jag Men jag förstår ju inte om min räcker till eller inte :-( Jag köpte detta elektroniskt nyss, ska prova ladda ner och hoppas på att datorn inte pajar.

Ikajo
2015-02-12 19:29
#25

Det borde inte vara några problem, spelet är utvecklats för att kunna spela på äldre datorer. Du kanske inte kan ha högsta grafiken men inte lägsta heller.

Jag är tyvärr inte särskilt datakunnig själv. Nu i januari köpte jag en ny dator och hade ett elände att försöka klura ut vilken dator som var bäst. Nu köpte jag stationär så det finns plats för mycket mer kraft.

Folk har skämtat om att TS4 fungerar på brödrostar men riktigt så illa är det inte. Om du spelar på laptop kan du göra en särskild inställning i spelet som optimerar spelet för laptop.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

densomundrar
2015-02-12 21:05
#26

Tusen tack för all hjälp, jag laddade ner det och det verkar fungera bra. :-)

myismyname
2015-02-13 10:31
#27

Nu är ju problemet löst för TS, men jag skulle ändå vilja tipsa om sidan Can You Run It där man kan testa om ens dator klarar av ett visst spel. Sidan sköter allt åt en. Det enda som krävs är att Java är installerat på datorn. Rätt smidigt! 😃

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Annons:
densomundrar
2015-02-14 07:42
#28

#27 tusen tack.

Antar att fler än jag kommer med denna fråga lite då och då, kanske vore en bra länk att tipsa om i fler trådar?

densomundrar
2015-02-14 12:28
#29

För framtida info, om någon annan än jag undrar, så går det att spela offline.

När man laddat hemspelet behöver men internetuppkoppling, därefter får man varje gång logga in på origin offline när man spelar, mycket smidigare än jag trodde :-)

densomundrar
2015-04-08 18:34
#30

PANIK! När man är så gammal som mig borde man veta att man INTE SKA ÄTA I VID datorn, vilket inte jag gjorde utan snarare datorn var i närheten utav maten och maten smet. Det verkar som att datorn är paj, den stängde ner sig. La den upp och ner och hoppas på att den fukt som kommit in försvinner. Tur i oturen är datorn börjat bli gammal, snart 5 år gammal tror jag, och dr hade nästan varit dags att köpa ny dator ändå. Skulle vara fduktigt och kolla på internet själv, på prisjakt, efter en ny dator. Men systemkraven som står som minimum är inte valbara i deras filter. Hur kan man veta om tex processorn är bättre om dom inte heter likadant?

Upp till toppen
Annons: