Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1301 ggr
ForeverEmma_
2015-02-20 10:33

Inge sims 2 för mig

Har blivit så sugen på att spela sims 2 och the sims historier den senaste veckan. Såklart så när man väl ska installera det på datorn så vill inte datorn installera😭 Har minne och allt men tror inte datorn pallar med sims 2 vilket jag tycker är lite konstigt då den klarar av sims 3 och sims 4🤔

Nån som har någon teori om detta?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Annons:
Hoseok
2015-02-20 10:38
#1

Exakt vad är det som händer?

ForeverEmma_
2015-02-20 10:50
#2

Det brummar (högt) bara från där man stoppar in skivor och inget dyker upp på skärmen

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Hoseok
2015-02-20 10:56
#3

När du går in på "Dator" på din dator, står det att skivan är i under enheter?

ForeverEmma_
2015-02-20 11:15
#4

när jag stoppar in sims 2 så står det DVD-RW-enhet (E:) och så är det bara en skiva som bild och på den står det DVD-ROM

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Hoseok
2015-02-20 11:20
#5

Det låter som att antingen din skiva eller skivavläsaren är kaputt, mest troligt din skiva. 

Har skivan mycket repor? Testa att rengöra skivan, först och främst. Använd handdiskmedel och toapapper, samt ljummet vatten. Dra försiktigt pappret med diskmedlet och vattnet från mitten på skivan och Utåt. Alltså inte "runt runt" skivan. 

Ta sedan torrt papper och torka av, samma sak här, inifrån, ut. 

Se till så skivan är helt torr, testa sedan stoppa in i datorn igen.

ForeverEmma_
2015-02-20 11:48
#6

Inte alls många repor har skivorna och ingen förändring trots att jag rengjorde skivorna. Men min bror tror att dem möjligtvis kan vara känsliga mot windows 7 (tror det var så han sa) och därför inte startar.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Annons:
Hoseok
2015-02-20 11:52
#7

Fast det ska fungera på Windows 7. Vad händer om du dubbelklickar på skivikonen på Dator?

ForeverEmma_
2015-02-20 11:54
#8

ingenting kommer bara till en tom sida :/

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Hoseok
2015-02-20 12:07
#9

Då låter det som att skivan är kaputt om jag ska gå efter mina erfarenheter.

Hoppas någon annan på forumet kan hjälpa dig. Hoppas du löser det!

Skogsraah
2015-02-20 12:25
#10

Fungerar det med andra skivor? Om det gör det är det mest troligt skivan det är fel på. Minns att min dator (skivläsare) betedde sig exakt sådär, brummade och hade sig. I mitt fall gjorde den så med alla skivor och det var alltså skivläsaren som var trasig.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

ForeverEmma_
2015-02-20 12:30
#11

Har inte problem med andra spel jag stoppar in eller dvd skivor utan bara sims 2, men det är väl så att det är fel på skivorna :(

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Skogsraah
2015-02-20 12:38
#12

#11 Okej, skulle tro det då :/ Är ingen datorexpert, men enligt mina egna erfarenheter bör det vara så. Samma som att jag har vissa skivor som min DVD inte vill ta, eller att den får kämpa jättemycket med att sätta igång den.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Ikajo
2015-02-20 20:58
#13

Vet du vad du kan göra? Kontakta EA:s kundtjänst. Eftersom du har en skiva är chansen rätt stor att du kan få "The Sims 2: Ultimate Edition" till ditt Origin-konto. Jag har hört om andra som gjort så. Då får du hela paketet, alla expansioner och alla prylpaket i ett. De gav bort den under sommaren men för de som hör av sig finns definitivt fortfarande möjligheten.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
ForeverEmma_
2015-02-21 20:24
#14

oooo, funkar det för The sims livets historier också tror du?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Ikajo
2015-02-21 20:46
#15

Det tror jag är tveksamt.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: