Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1998 ggr
Plopp4
2015-02-21 19:24

Hitta serienumret i det installerade spelet?

Hej!

Jag gjorde precis ett konto på ts3-sidan och vill kunna registrera mina spel. Men såklart lyckades jag bara hitta lappen med serienumret endast till djurliv och inte det vanliga ts3. Jag har spelet installerat på datorn, finns det något sätt att se serienumret om man går in på spelet någonstans?

:)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Annons:
SegerSims
2015-02-21 23:44
Aniara14
2015-02-22 18:30
#2

#0 Ja, det är lätt att få reda på serienumret så länge spelet fortfarande är installerat på datorn. Finns två olika sätt, antingen kan man själv gå in i Windows registret och kolla manuellt ett i taget, eller också kan man använda ett program som sköter det åt en automatiskt, ett s. k. Product key finder program.

Om man vill kolla serienumret, (även kallat licensnyckel), till alla olika program man har på datorn, så funkar Belarc Advisor bra. Det är gratis, och installerar inte nåt extra skräp på datorn i hemlighet som en del andra gratisprogram tyvärr gör.

Om det bara är Sims 3 man vill kolla, så tycker jag att FordGT90´s The Sims 3 Patch downloader från Mod The Sims är bra. Till skillnad från Belarc Advisor så står namnen på svenska, och om man bockar för "Show Serial Numbers", så visas serienumren till alla spelen i en snygg lista till höger, med bindestreck precis som det ser ut när man skriver in dom vid installationen. 

Dessutom, och inte minst viktigt, så visar det programmet ifall dom sex första expansionerna och prylpaketen är fullständigt patchade eller inte. Innan Leva livet (Generations) så skulle varje spel patchas separat, efter det så behöver man bara göra det med grundspelet.

Om en eller flera patchar fattas så letar Patch downloader upp dom på EA's servrar, laddar ner dom till valfri plats på datorn, och installerar dom sen automatiskt om man inte har bockat ur det alternativet. Men eftersom det är .exe filer, precis som grundspelets Superpatch, så tycker jag det är bättre att köra dom manuellt senare. OBS, man måste göra det med Administratörsrättigheter annars funkar det inte, utan då får man bara ett litet felmeddelande.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Plopp4
2015-02-23 23:37
#3

#2 TACK så hemskt mycket! :D

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Upp till toppen
Annons: