Annons:
Etikettspelhjälp
Läst 866 ggr
Thea02
2/22/15, 5:54 PM

Hjälp!!!

hejsan! jo det är så att jag behöver snabba svar, det är så att på denhär sidan där man kan ladda ner kläder simmar osv, (extesion elr nåt heter den) nånting på E iaf, jag har laddat ner kanske 8 simmar därifrån (människor allihopa) i olika åldrar är nybörjare på detta och nu när jag spelar sims 3 så bara laddar det och laddar det och laddar när jag ska göra en ny familj, hur ska jag förhindra det? det blir ALLTID så…

Annons:
myismyname
2/22/15, 6:04 PM
#1

Om det började samtidigt som du laddade ner simmarna från Exchange, så tycker jag att du ska plocka bort de simmarna. Förmodligen är det de som är problemet. Jag vet att många har haft problem med "skräp" (som kan sabba spelet) som följer med när man laddar ner från Exchange, tyvärr… Prova avinstallera simmarna och starta spelet. Förhoppningsvis borde det räcka 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Thea02
2/22/15, 6:10 PM
#2

men räcker det om jag tar borta några av dem? för mina "naturliga" simmar är som finast när man laddar ner nya 😃 så jag vill verkligen ha kvar dom nya! detta har hänt flera gånger :(

myismyname
2/22/15, 6:18 PM
#3

#2 Förmodligen är det inte alla dina nedladdade simmar som det är "fel" på, men om jag var du skulle jag ändå börja med att plocka bort alla (du kan ju spara dem i en annan mapp på datorn) och sen starta spelet, bara för att kolla så att spelet funkar som det ska då. Om det funkar utan problem när du har plockat bort alla simmar betyder det ju att det är fel på en eller flera av simmarna du har laddat ner. Om du sen väldigt gärna vill ha kvar någon av dem så kan du ju prova dig fram till vilka simmar som inte förstör spelet (dvs installera om dem en och en och starta spelet mellan gångerna för att se vilken det är fel på) 🙂

Sen vill jag tipsa dig om att kolla in den här sidan. Om du hittar något från den sidan bland "Installerat innehåll", så plocka bort det. Det är s.k. "bad CC", dvs eget innehåll som det är fel på.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

myismyname
2/22/15, 6:21 PM
#4

Om du vill fortsätta ladda ner simmar i framtiden kan jag tipsa om till exempel The Sims Resource . Som sagt är det rätt ofta man hör att folk får med skräp när de laddar ner saker från Exchange, och jag personligen har inte haft samma problem när jag laddar ner från TSR. :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Thea02
2/22/15, 6:27 PM
#5

oki testar att ladda ner från TSR, är det typ samma sak som exchange? :)

Thea02
2/22/15, 6:27 PM
#6

men hur laddar man ner från TSR?

Annons:
myismyname
2/22/15, 6:33 PM
#7

Börja med att plocka bort simmarna som du redan har laddat ner, och kolla om spelet funkar som det ska då. 🙂

På TSR börjar du med att hålla muspekaren över "Downloads" högst upp till vänster på sidan. Välj därefter "The Sims 3" och antingen "Show All" eller välj att visa bara simmar, hår, möbler etc, beroende på vad du vill ladda ner. För att ladda ner ett föremål klickar du bara på det och väljer sen "download". Om du behöver hjälp med hur du installerar eget innehåll kan du kika här.  🙂 Artikeln är lite gammal men borde fortfarande vara aktuell :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Thea02
2/22/15, 6:42 PM
#8

jag ser inte att det står download någonstans…

myismyname
2/22/15, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Funkar spelet nu när du har plockat bort simmarna du laddade ner från Exchange? :)

Såhär ser Download-knappen ut när du är inne på ett föremål:

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Thea02
2/22/15, 7:07 PM
#10

ska testa…

Thea02
2/22/15, 7:08 PM
#11

just nu kan jag inte ens testa att trycka upp fliken the sims 3… :o

myismyname
2/22/15, 7:52 PM
#12

Fliken? Plockade du bort simmarna medan du hade spelet igång?

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Thea02
2/22/15, 7:55 PM
#13

neej det gjorde jag inte nu när jag ska sätta igång the sims 3 står det att det är något skriptfel och när jag startar det blir det likadant igen! snälla hjälp! vad ska jag göra?

Annons:
myismyname
2/22/15, 8:04 PM
#14

Är det detta problem du har?

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Thea02
2/22/15, 8:08 PM
#15

det står du har inte tillräcklig behörighet för att komma åt meddelandet?

Thea02
2/22/15, 8:11 PM
#16

jag vet inte, är inte duktig på såntdär men när jag trycker på själva sims fliken så står det SKRIPTFEL och sen står det längst ner "vill du fortsätta köra skript på denhär sidan?" vad ska jag svara, eller ens göra?

myismyname
2/22/15, 8:23 PM
#17

Det problemet har jag också haft en gång, och då tryckte jag bara "Ja" (kanske inte så himla smart av mig, haha) och sen fungerade spelet som vanligt. Problemet försvann av sig själv efter ett tag, så jag vet inte riktigt vad det beror på. Om man googlar får man upp allt från att uppdatera .NET Framework, uppdatera Internet Explorer, radera cache-filerna i TS3-mappen eller installera om Java. Nu har jag inte googlat supermycket på det, men många säger helt olika saker och för vissa verkar det (som för mig) försvinna av sig själv av någon outgrundlig anledning… 

Någon annan kanske har bättre koll på just detta felmeddelande? :)

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Molekylflickan
2/22/15, 9:53 PM
#18

Det står det varannan gång jag loggar in på the sims 3. Trodde inte det var något. Trycker lite olika varje gång, oftast nej - spelet funkar dock helt normalt och så…

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Upp till toppen
Annons: