Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 2459 ggr
Gladasvampen
2/23/15, 3:25 PM

Köpa the sims 4 i butik

Befinner mig just nu utomlands där the sims 4 endast kostar 250 kr i butik så hade tänkt att köpa spelet till en kompis. Tyvärr så har hon en iMac och på spelet så står det endast PC, men jag har sätt på origin att the sims 4 numera även går att ladda ner till mac, bör då inte skivan funka på samma sätt? Eller kan man endast köpa via origin för att kunna spela på mac? Har kollat priserna på origin men där säljs spelet enligt svenskt pris och då är spelet för dyrt för att köpa. 

Någon som har någon koll om det går att ladda ner mac versionen utav the sims 4 när man köpt spelet fysiskt och sedan registrerat på origin?

Annons:
neasfotografier
2/23/15, 3:35 PM
#1

Jag köpte spelet fysiskt när Sims 4 kom och har en Macbook. Och laddade ner det utan problem via Origin när Mac-versionen släpptes.

Så det borde inte vara några problem.

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Gladasvampen
2/23/15, 3:57 PM
#2

#1 Tack för snabbt svar! Det var det jag tänkte, då ska jag nog köpa spelet som en fin present :)

Ikajo
2/23/15, 5:08 PM
#3

Det är bara digitalt köp som fungerar på Mac. Har du redan PC versionen och sedan vill spela på en Mac dator också så kan du ladda ner det även till din Mac. Men ska du köpa spelet så måste det ske digitalt.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

neasfotografier
2/23/15, 5:26 PM
#4

#3
det visste jag inte, hoppas inte TS redan köpt det då!

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Ikajo
2/23/15, 5:40 PM
#5

#4 De allra flesta Mac-datorer saknar helt enkelt skivläsare.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

neasfotografier
2/23/15, 6:13 PM
#6

#5
Macbook Pro och vissa iMac har skivläsare vad jag vet. Jag har Macbook pro med skivläsare 🙂

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Annons:
Ikajo
2/23/15, 7:32 PM
#7

#6 I vilket fall kan man inte använda skiva för att installera spelet på Mac. Det stöds inte.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

myismyname
2/23/15, 7:59 PM
#8

Jag förstod det som så att man kan köpa en fysisk kopia av spelet "bara" för att få serienumret. Om man sedan registrerar spelet på Origin (utan att försöka installera från skivan på en mac!) så borde man väl få tillgång till mac-nedladdningen via Origin? Eller?

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

GemTwist
2/23/15, 8:00 PM
#9

Jag brukar aldrig installera mina spel fysiskt även om jag äger skivan. Skriver in koden och laddar ner från origins hemsida. Så det borde gå.

Upp till toppen
Annons: