Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1259 ggr
[masken123]
3/5/15, 9:07 PM

Hackigt!

Vet att andra som har problem med Isla paradiso, alltså att det hackar, men för mig är det typ en gång i minuten, jag kan knappt spela! Finns det någonting som gör att det slutar? Är det just i Isla paradiso, eller är det i andra världar också?😕

Annons:
[xMondSy]
3/6/15, 5:36 AM
#1

Det är väldigt mycket buggar med islo paradiso, nu har jag inte spelat ts3 på ett tag, men senast så flyttade jag till en annan pga lagget. Jag har själv inte hittat något sätt att lösa de på, men de är ju ea som gjort fel

Kevsterrr
3/6/15, 8:29 AM
#2

Det var exakt samma sak för mig, men jag fann ingen lösning. Det sades att det skulle hjälpa lite om man tog bort alla dykning-ställena. Det lindrade ingenting för mig dock.

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

[masken123]
3/7/15, 11:21 AM
#3

Vad tråkigt! Är det den enda staden som man kan ha husbåt och öva på att dyka på?

Simzie
3/7/15, 11:56 AM
#4

Laddar du ned mod o Exchange? Är det bara Isla paradis som krånglar? Moden kan krascha hela spelet och exchangen kan inte krascha men kan det kan bli virus och sådant!

Simzie🌈

[masken123]
3/7/15, 12:10 PM
#5

Nepp, inget sånt!

kokoskakan02
3/7/15, 12:12 PM
#6

jag har för mig att det är de gömde öarna som gör att världen laggar, det finns en mod för att ta bort dem men kommer inte ihåg vad det är.

Annons:
[masken123]
3/7/15, 12:21 PM
#7

 Aha vad synd… Hade gärna velat utforska dem…

densomundrar
3/8/15, 7:48 AM
#8

Hade samma problem och kunde därav inte spela i den världen. Supertrist

[masken123]
3/8/15, 11:24 AM
#9

Men är det den enda världen som man kan ha husbåt och dyka i?🤔

densomundrar
3/8/15, 11:53 AM
#10

Ja, tyvärr.

[masken123]
3/9/15, 5:26 PM
#11

Åh, vad typiskt! Då försvinner ju halva grejen med expansionen! Känns lite som om jag köpt det i onödan, sååå snygga kläder och hår var det ju inte…😭

Aniara14
3/9/15, 8:25 PM
#12

masken123, du kanske inte behöver storgråta i alla fall, för man kan faktiskt göra en hel del för att få även Isla Paradiso spelbart. Det tar lite tid och arbete förstås, men det tycker jag att det kan vara värt eftersom IP är en sån snygg och färggrann värld, med en massa kul simmar som man kan spela med.

Dessutom kan man visst ha husbåtar i andra världar än IP. Jag har nyligen testat det i Sunlit Tides och Barnacle Bay, och det verkar fungera normalt hittills.

Även dykplatser ska visst gå att lägga till i andra världar, men det har jag inte prövat själv, eftersom det verkar ganska krångligt och pilligt, och jag kan ju spela i IP och där finns dom ju redan.

Dom gömda öarna som #6 pratar om ska man inte ta bort, utan bara den tjocka dimman som täcker och döljer dom, och det kan man lätt och snabbt göra med ett litet inbyggt fusk som redan finns i spelet. Nån tredjepartstillverkad mod behövs inte för det.

Fast jag tyckte inte att det hjälpte nåt att ta bort dimman, spelet bara hakade upp sig och frös fast lika mycket ändå. Men som tur är så finns det ju andra metoder som är mycket mer effektiva, och då menar jag inte mods för det vill jag inte använda.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[masken123]
3/10/15, 4:28 PM
#13

#12 Tack så jättejättemycket!!!! Jag använder inte heller mods, så det var skönt att det gick att lösa utan! Du är BÄST!!!🤗

Annons:
[masken123]
3/10/15, 5:52 PM
#14

Tyvärr funkar inte fusket för att ta bort dimman, det står bara okänt kommando!

Aniara14
3/12/15, 6:12 PM
#15

#14 Man måste ha Testingcheats aktiverat innan för att det fusket ska fungera.

Pröva att göra så här:

1. Ta fram fuskraden och skriv Help och sen Enter. Då får du fram alla fusk som funkar utan Testingcheats.

2. Ta fram fuskraden igen och skriv "testingcheatsenabled on" (utan citattecknen såklart), Enter och sen Help igen. Så får du fram ett antal ytterligare fusk, alltså dom som kräver att Testingcheats är aktiverat för att funka, t ex det som tar bort dimman på dom gömda öarna i Isla Paradiso.

Men ha inte för stora förväntningar på det fusket, för det är inte säkert att det gör nån nytta. Det gjorde det i alla fall inte för mig. Som sagt så finns det en hel del andra åtgärder man kan försöka med som brukar vara effektivare.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[masken123]
3/12/15, 6:46 PM
#16

Jaha, okej! TACK!!!

Aniara14
3/12/15, 7:23 PM
#17

#16 Du kan väl komma tillbaka hit när du har testat att ta bort ödimman och säga hur det gick, ifall det hjälpte eller ej.

Jag hoppas i alla fall verkligen att du får det att funka så att du kan spela normalt, för Isla Paradiso är en så läcker och mysig tropisk värld att vara i.

Dessutom så fick man ju en del bra grejor med i den expansionen, som man kan använda i andra världar också. T ex olika båtar och windsurfingbrädor, och en supersmidig Allt-i-ett dusch, handfat och toa som bara tar upp en ruta på golvet. Plus dom vita spjälverksdörrarna och halvöppna fönstren, som måste vara helt perfekta att ha i ett varmt klimat.

Och flera snygga växtdekorationer också, och sist men inte minst min lille favorit, planschen med den illmarigt flinande hajen som är lillebror till den riktige. Ha ha, den har jag använt mycket, och dom flesta av mina simmar brukar gilla den också.🙂

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[masken123]
3/12/15, 8:33 PM
#18

Ja, det finns mycket annat! Förresten, när jag spelade förra gången, så skapade jag en husbåt i Sunset Valley tack vare din länk! Hon "råkade" bli sjöjungfru på kuppen också…😃

Simzie
4/3/15, 11:50 AM
#19

xD

Simzie🌈

Upp till toppen
Annons: