Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1166 ggr
Surpan
3/9/15, 2:38 PM

Trottoaren

Hej!

Jag har problemet i Sims 4 att varje gång jag startar upp så står alla simmar på trottoaren, är det meningen att det ska vara så? Det är sjukt irriterande, speciellt om det är mitt i natten.

/Surpan

Annons:
Skogsraah
3/9/15, 2:51 PM
#1

Hm, det låter konstigt :S det spelar ingen roll vad simmarna gjorde sist du stängde av? Sådär brukar det väl vanligtvis bara bli när man kommer tillbaka till tomten från att ha varit någonstans i staden.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Surpan
3/9/15, 2:53 PM
#2

Det är jätteskumt, det var inte såhär från början. Och när jag startar spelet så står det vilka simma som är på tomten, men även de står på trottoaren. Jag har ett hushåll med 6 pers i och det blir ett himla klickande för att få de tillbaka in i vardagen igen. 😟

/Surpan

Skogsraah
3/9/15, 2:56 PM
#3

Åh vad jobbigt! Tyvärr vet jag inte vad felet kan vara men det låter helt klart som en bugg. Kanske fler har samma problem? Det kanske försvinner med någon uppdatering i framtiden eller så :)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Surpan
3/9/15, 2:59 PM
#4

Det är sjukt jobbigt! Får hoppas på det 🙂

/Surpan

zimm
3/9/15, 2:59 PM
#5

Vet att jag har sett någon på Youtube med samma problem.

Medarbetare på

Star Wars

Hoseok
3/9/15, 3:31 PM
#6

Händer för mig med! Jag har listat ut att det sker när jag byter mellan hushållen, för om man byter hushåll så stannar inte tiden och dagen i det andra hushållet, utan tiden går. Märkte detta hemska fenomen för min gravida sim i ett annat hushåll födde helt plötsligt sin unge. Jag tror detta med att de står på trottoaren sker för att simmarna Gör saker under tiden du spelar i ett annat hushåll. De går liksom runt och sådär. Och ja, jag har valt att endast aktivt hushåll ska åldras, de åldras inte , de bara gör saker.

Annons:
Surpan
3/9/15, 3:33 PM
#7

#6 Så de åldras inte, men de födde barnen? Det förklarar en hel del, det hände i min familj också men jag tänkte inte mer på det då eftersom det var inne i tvillingperioden och allting var lite buggigt. Men jag håller med om att det var hemskt. De fick slumpmässiga namn. 🤮

Så det är bara att spela samma hushåll i taget som gäller?

/Surpan

Hoseok
3/9/15, 4:23 PM
#8

#7 Japp. Asirriterande. Därför har jag sett till att aldrig byta hushåll under tiden en sim är gravid igen. Namnen var det värsta med det hela, haha.

Det beror på. Alltså jag ser inga andra problem med detta, utöver att gravida simmar föder barn. Det är inget annat som "händer". De åldras ju inte, de bara gör saker. De kanske bygger relationer med andra simmar i kvarteret osv. Annars är det nog ingen fara.

Jag kör just nu med 8 hushåll, så.. haha.

Surpan
3/9/15, 5:55 PM
#9

Ja.. jag får väl försöka vänja mig då.. 🙂

/Surpan

Ikajo
3/11/15, 10:54 PM
#10

Gravida simmar föder alltid även om åldrandet är avstängt. Vilket är väl rätt vettigt?

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Hoseok
3/11/15, 10:55 PM
#11

#10 Kanske det kanske. Men det är oerhört drygt om man vill byta hushåll. Med min OCD så måste jag avbryta med ett hushåll efter en vecka i spelet, så jag måste alltid tajma graviditeterna och hålla på hahaha. Men det funkar. Bara jobbigt.

Upp till toppen
Annons: