Annons:
Etikettövrigt
Läst 1035 ggr
SimsBrooke
2015-03-20 12:43

Fäster du dig vid dina simmar?

Finns det fler än mig som fäster sig vid sina simmar och blir ledsna när dem dör?

Jag kan bli jättefäst vid en sim och när simmen väl dör blir jag ledsen, men spelar vidare trots det. Ni som läste min legacy om Familjen Jones kanske kommer ihåg att jag hade två dödsfall i poolen, två pojkar. Dessa två pojkar blev jag rätt fäst vid och var riktigt arg och besviken på mig själv för att jag inte gjorde ett bättre jobb med poolen som dem hade på taket.

Men även har jag Alice i Familjen Jones som en favorit. Min nya sim Melenie Rose är en av mina favoriter jag har i The sims 4 så kommer bli tråkigt när hon dör =(

Jag känner lite så att simmarna blir som en del av familjen, kanske låter jätteskumt men man spelar ju ändå på en familj väldigt länge, i alla fall gör jag det och man fäster sig vid vissa simmar, en del avskyr man för att dem är så elaka.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
neasfotografier
2015-03-20 12:48
#1

Jag gör nog det ja 🙂
Men efter ett tag så blir jag så less på dem så går bara och väntar på att de ska dö. För när jag spelar legacy så vill jag inte döda dem utan det ska vara "naturligt" 😛

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

SimsBrooke
2015-03-20 12:57
#2

#1 Samma här. Vissa simmar är rätt så sega på att dö av naturliga skäl. Och har man t.ex en katt eller hund som man kan ha i the sims 3 så kan det bli så att dem räddar simmen från döden. Då får man ha och göra med dem ett bra tag till. Och det kan jag bli irriterad på

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

ebbamedruby
2015-03-22 18:49
#3

Känner med dig! Var dock mer så förut när jag gillade att spela med mindre familjer. Hade en jättefin familj beståendes av en mamma, en pappa och en nyfödd bebis. När mamman lagade diskmaskinen fick hon en elchock och dog, jag blev verkligen ledsen på riktigt 😭

SimsBrooke
2015-03-22 18:52
#4

#3 aww, tråkigt =( Har jag fäst mig för mycket vid en sim kan jag nästintill fälla en tår, eller okej Jag fäller minst en tår 😐

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

kokoskakan02
2015-03-22 19:18
#5

Ingen av mina simmar har dött än, mest för att jag slutar spela på världen så fort grundaren är i slutet på åldringsstadiet.

Kevsterrr
2015-03-22 22:58
#6

Inte riktigt… Jag har alltid åldrandet avstängt så jag har sällan upplevt att en sim dött naturligt/av misstag utan att jag tagit livet av denne. Har endast en familj i The Sims 3 där jag spelar med åldrandet aktiverat och det är min familj med många barn som föds, växer upp och flyttar ut och så. Det är ingen challenge eller nåt. Bara spelar. 😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Annons:
Surpan
2015-03-23 14:24
#7

Jag blir nog ganska så fäst vid mina simmar. Men jag upplever att ålderdomen är lite för lång.. När de är åldringar så har deras barn börjat växa upp till ungdomar och jag blir för ivrig med att fortsätta på nästa generation.

/Surpan

stinabest
2015-03-23 19:59
#8

Minns när jag råkade ta död på pappan i min familj som jag tyckte mycket om. Dom hade redan en liten son och mamman var gravid så det var himla sorgligt :(

Sedan så visade sig att hon var gravid med trillingar…. skitstressigt var det.


SimsBrooke
2015-03-23 20:01
#9

#8 Hua, då är det extra tungt =(

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Dvärgis1234
2015-03-24 16:14
#10

Jag fäster mig absolut vid vissa simmar. De där simmarna man inte fuskat så mycket på och verkligen levt hela sim livet de är speciella. När man byggt upp relationer och kariärrer och allt och så bara försvinner allt men jag brukar faktiskt ha både vuxen och ungdom på de längsta livs tiderna eftersom jag inte vill att de skall dö, men vill ändå inte stänga av åldrings knappen xD


Upp till toppen
Annons: