Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1654 ggr
[raichu]
2015-03-22 12:52

Partner (TS4)

Hej.

Vet någon här om det är möjligt att få simmar att bli ihop med sitt eget kön?

MVH//Patrik

Annons:
myismyname
2015-03-22 12:54
#1

Absolut! 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

[raichu]
2015-03-22 12:58
#2

Så hur gör jag? :P

Har prövat med romantiskt men det kommer inget "romantik-sträck". 🤔

SimsBrooke
2015-03-22 12:59
#3

Lär känna simmen först innan du börjar med romantiken.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[raichu]
2015-03-22 13:04
#4

Jag har gjort likadant den här gången som när jag kör med romantik olika kön. 🤔

[raichu]
2015-03-22 13:15
#5

Nu är de dessutom på dejt och allt som är mer än en vanlig flört som typ omfamna eller erkänn attraktion blir det dåligt av.

Börjar tro att simmarna på 4:an inte kan vara homosexuella.. 😕

[raichu]
2015-03-22 13:21
#6

Okej, det verkar möjligt, men det var betydligt svårare än med olik-könat. 😛

Annons:
Namiko
2015-03-22 14:16
#7

Det kan vara att just dom simmar du försöker para ihop inte har överdrivet bra personkemi. Jag hade lite problem med ett av mina par där flörtandet inte gick hem alls i början medan det har gått hur lätt som helst med resten av dom.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[raichu]
2015-03-22 14:25
#8

#7 Ja, du kan ha rätt.

Nu när jag lyckas dra mig till minnes så har jag med mina övriga ungdomar i familjen (det är två tvillingpar jag har och lyckades få dem utan fruktbarhet) så är det den kvinnans syster som nu är gift med en man som jag först försökte få kvinnan som jag vill ha homosexuell att få ihop det med.

Anledningen till att jag vill ha henne homosexuell är för att när jag körde en annan familj (som jag tagit bort nu) så blev hon och hennes syster ungdomar och hon utvecklade personligheten barnhatare (något frustrerande). 😕

Mitchika
2015-03-22 14:29
#9

Jag har samma erfarenheter som #7, då jag spelar mycket med samkönade par i alla Sims-spelen. Vissa simmar klickar bättre än andra, helt enkelt. 🙂

Vissa går det direkt med och en romantisk mätare dyker upp efter första flörtandet. Andra måste jag jobba och rentutav kämpa med för att få det att fungera. Om en sim redan är gift med en annan sim kan det också vara aningen svårare att få denna att vara öppen till flörtandet, beroende på simmens personlighet och egenskaper. 

Simmarnas känslor spelar en stor roll i det hela också. En Ledsen eller Arg sim är inte särskilt öppen för romantik (försök Muntra upp eller Lugna först), precis som att det är svårare med en Spänd  eller Generad sim (umgås med dom och gör vänliga/roliga interaktioner tills dom slutar vara spända eller generade). Alla andra känslor har funkat relativt bra och felfritt för mig när det kommer till romantik. 

Jag fick min manliga sim Simon att övertala en annan manlig sim, Henrik, att lämna sin fru för Simon och därefter gifte sig Simon och Henrik. Så  simmarna kan vara både homosexuella och bisexuella. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2015-03-22 14:29
#10

Jag har haft problem med att få ihop det med Melenie Rose när jag började den legacyn. Försökte med säkert 3 simkillar innan det funkade med den 4e.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Upp till toppen
Annons: