Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1335 ggr
alalinn
3/25/15, 2:27 AM

Älvdal - en legacy (TS4)

Detta är inte riktigt en Legacy challenge, jag har ändrat reglerna lite grann, men 10 generationer ska de bli! Det är nämligen så att jag ville ha ett hus ifrån början så den enda ändringen är just det, med fusket "motherlode" vilket ger totalt 70 000 $imdaler för att bygga eller ladda ner ett hus!  Annars följer jag reglerna som inga fusk (förutom pengafusket i början och att kanske ändra i SES, eftersom alla ska bli älvor och få vingar), tomten 50x50, in och utflyttningar, barn, partners, arvingar och vilka som får bli arvingar osv…

Anledningen för jag spelar lite utöver reglerna är för att variera mig, speciellt med denna familj som handlar om älvor! Kär Jag längtar redan till första barnet!

Denna gången testar jag dessa:
Strikt jämställdhet då barnet måste vara av de motsatta könet av föregående arvinge. vartannat kön för varje generation.
Strikt traditionell, endast biologiska barn får bli arvinge.
Sistfödd, det yngsta barnet i familjen får bli arvinge.

Tummen upp Självklart slumpar jag fram egenskaper och ambitioner på alla barn! 

Min grundare - Cristy Älvdal - mer om henne i nästa inlägg!

Annons:
Bara Anna
3/25/15, 6:06 AM
#1

Följer! Du har inte kollat in reglerna för Random Legacy?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Mida
3/25/15, 6:28 PM
#2

Följer! 😉

alalinn
3/26/15, 12:16 AM
#3

#1  Tack, vad roligt! 🙂
Jo, jag läste lite om den nu men jag förstår inte riktigt reglerna.. Funderar så som jag förstod det så slumpar man fram det mesta..? Yrar Eller?

#2 Kul att fler följer innan jag knappt börjat 😃

alalinn
3/26/15, 2:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Detta är min underbara grundare, Cristy Älvdal! Kär

Hon kommer ifrån Landet Tingel Star.  När hon fyllde 18 år bestämde hon sig för att flytta hemifrån, till ett helt annat land, ett land som hon hade hört många berättelser om sedan hon var liten. Det bor s.k. simmar där som hon är väldigt nyfiken på…  🤫En liten hemlighet är att hon har kraften att göra simmar till älvor, ja om någon går med på det såklart.

Cristy är en av de goda älvorna och hon kommer från en kunglig familj,  därför hade hon en hel del pengar så hon köpte sig ett hus med en stor trädgård. För Cristy är en ordentlig trädgårdsälva som gillar att samla på saker,  hennes mål i livet är att skapa den perfekta trädgården i den här nya världen och att hitta kärlekenHjärta

alalinn
3/26/15, 3:06 AM
#5

Cristys hus - Framifrån

En lite närmare titt på planterings trädgården

Baksidan och en nära titt på andra ingången till trädgården och huset

I princip hela baksidan - med fruktträd och planteringslådor

Sista bilden på huset & tomten är det vackra trädet (låst) och en underbar damm!

Huset har jag laddat ner från galleriet i The sims 4 och det heter: 
**Starter - Fairy Dwelling
**Men jag har ändrat storlek, färg, utsidan och insidanPustar mm…  Men man ser nog att det är de huset när man söker på namnet. 🙂 

Ni får följa med Cristy in i sitt nya hus i nästa inlägg!

Kevsterrr
3/26/15, 8:49 PM
#6

Följer! Älskar huset! 😍

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Annons:
alalinn
3/27/15, 12:09 AM
#7

#6 Vad ul! Tack😃, jag  hoppas att du gillar insidan också, men mest cred till den som skapade huset ifrån början! 👍😉

alalinn
3/27/15, 1:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 9
Förhandsgranskning av bild 2 av 9
Förhandsgranskning av bild 3 av 9
Förhandsgranskning av bild 4 av 9
Förhandsgranskning av bild 5 av 9
Förhandsgranskning av bild 6 av 9
Förhandsgranskning av bild 7 av 9
Förhandsgranskning av bild 8 av 9
Förhandsgranskning av bild 9 av 9
#8

Cristy älskar sitt nya hus men mest älskar hon trädgården,Skämtarsåklart!
Det är första gången för henne att bo innanför fyra väggar med tak nere på markplan, för i hennes värld lever dem i träd eller trädhus kan man väl kalla det. Här i simmarnas värld  vill  hon passa in så huset är perfekt!

Efter att ha beundrat utsidan och trädgården är det dags att se hur huset ser ut på insidan, men hon stannar till och tänker efter en stund…

Cristy tittar beundrat på huset och föreställer sig hur hon vill ha huset möblerat, hon använder sin magi och vips var det gjort. Visst kostade det en hel del $imdaler, men magin kan väl inte göra någon skada här?

alalinn
3/27/15, 3:11 AM
#9

Efter att Cristy gått runt o kollat så allt är i sin ordning med sitt nya hem, sätter hon sig vid en s.k. dator för att få ihop mer $imdaler genom ett jobb("man måste jobba för att kunna leva här, många konstiga jobb och inga av dem har med naturen att göra!?" mumlar hon för sig själv.) Det finns inga jobb inom trädgård, och eftersom hon är en trädgårdsälva är det de enda hon kan, i alla fall  just nu. Hon behöver lära sig mer om den här världen först.

Cristy går bestämt ut i trädgården och börjar plantera några frön…

Medans hon står och vattnar ser hon en sim komma gåendes på stigen utanför tomten, hon springer direkt dit för att hälsa.

Simmen heter Mattias och han blir väldigt nyfiken på Cristy, speciellt för att hon är en trädgårdsälva och han bara älskar naturen.

Cristy och Mattias står och pratar länge, de har liknande intressen och börjar lära känna varandra bra. Cristy frågar honom om han vill hänga en stund med henne, och det vill han absolut!
Men innan dem hinner gå in till tomten kommer det en annan sim som presenterar sig som Robin. Han vill veta allt om Cristy (i vilket syfte förstår hon inte riktigt) men hon är en snäll älva så hon pratar vidare med dem båda två, fast det är mest bara Robin som pratar och frågar saker hela tiden.

Kolla Robins blick mot Mattias, han verkar vilja ha Cristy för sig själv.

Robin sa till Mattias att han skulle gå därifrån för han ville prata ensam med älvan… Och Mattias som också verkar vara en snäll sim gick bort en bit för att ge dem en privat pratstund. Men Den där Robin verkar vara en odåga, inget för Cristy alls!

Snacka om en nöjd Robin där, usch!

Cristy blev nu irriterad på den där Robin simmen och ursäktade sig snällt att hon var tvungen att gå. 

Hon gick bort till Mattias och tillsammans gick de två hem till henne, utan den där Robin odågan….

Fortsättning om Mattias och Cristy i nästa inlägg! 😍

Sabsan
3/27/15, 11:37 AM
#10

Följer! :)

00eme05
3/27/15, 12:02 PM
#11

Följer! :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

alalinn
3/27/15, 2:58 PM
#12

#10 & #11 Åh vad kul! 😃

Det är första gången som jag skriver en Legacy historia, alltså lägger upp en så andra kan läsa. Jag blir så glad att ni gillar den!🙂🤗

alalinn
3/30/15, 8:40 PM
#13

Cristy och Mattias satt hemma hos henne och pratade väldigt länge, dem hade så mycket gemensamt men var ändå så olika.

Dom blev genast vänner och Cristy såg honom även som en eventuell framtida far till sina älvbarn…. ❤️

Cristy bestämde att bjuda Mattias på middag och började gå mot köket.

Mattias tittade drömmande på Cristy när hon gick mot köket, han verkar verkligen gilla henne!

Hon tänkte "Eftersom jag bjuder honom på mat förstår han nog att jag vill vara mer än vänner".

Medans Cristy stod och lagade maten började Mattias bete sig lite märkligt…

Mattias blev väldigt tyst och rörde besvärligt på sig i soffan…

Han sa att han var tvungen att gå, han sa inte varför, och drog bara snabbt därifrån utan att Cristy hann säga något. 

Så Cristy fick äta sin goda sallad själv. Mattias märkliga beteende var en gåta eller så är det så simmar är.. men ändå var hon så glad över att hon hade hittat en sim med potential att bli en älva. Hon började verkligen tycka om honom, men hur ska hon visa det nu… Hur gör simmar?

Annons:
alalinn
3/30/15, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#14

Nästa morgon provade Cristy på att tillaga s.k. äggröra till frukost, och hon började redan att gilla att laga mat på det här sättet, och att inte bara äta ifrån naturen. I det här fallet ägg t.ex.

"Finns det äggplantor, eller vart får de ägg ifrån?"

Hon började med sina vanliga vardagliga saker, att rensa i trädgården, vattna och plantera lite nya frön… Men så hittade hon massor med färgglada ägg bland sina växter! 😮

alalinn
3/30/15, 9:01 PM
#15

Först trodde Cristy att det är sådana ägg som man äter men dessa var bara till för prydnad, så hon blev lite lättad där och lite gladare.

"Vilka vackra ägg, dessa ska jag definitivt spara!"

Lite senare under dagen träffade hon på Mattias!
Dem stod och pratade och skojade en liten stund, Cristy var inte så säker på hur hon skulle visa sitt intresse för honom…

"Spenderar vi mer tid tillsammans och träffar andra simmar kanske jag kommer på hur jag ska visa mitt intresse för honom" tänkte Cristy.

Hon frågade om han ville åka iväg en sväng med henne och det ville han, de åkte till Oasis Springs Park.

alalinn
3/30/15, 9:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

Varför dessa allvarliga miner???

När Mattias och Cristy anlände i Parken så började det redan bli mörkt, 
Det var ganska många andra simmar där också, en del kom fram och hälsade och var väldigt nyfikna på vem den nya älvan var…

- Ja, jag är en riktig älva men jag är nog mer nyfiken på er än vad ni är på mig, pratar Cristy på..

Cristy tyckte att de här simmarna var ju jätte snälla, tidigare hade hon ju bara träffat en Robin med usel attityd (ja, förutom Mattias då).

Efter en liten stund kom en tjej med lila hår fram och började prata med Mattias, och hälsade sedan på Cristy som Mattias fru. Mattias gravida fru! Panik!

"Okej, Mattias har gett mig vibbar som inte är riktiga och han har ALDRIG nämnt sin fru! Bäst jag går innan jag råkar göra något dumt med min magi…." tänkte Cristy.

"Lugn, lugn nu Cristy, den där skit simmen kanske är för dum för att förstå att jag ville vara mer än vänner, allt är lugnt.. Jag har iaf en bra vän, tror jag, för varför nämnde han henne aldrig?"

Cristy lugnade ner sig och försökte slappna av ute i "naturen" (snarare öken) i parken. Hon tittade runt vilka växter som fanns där och testade att fånga lite grodor och fiskar (men de fick hon inga). Sen åkte hon hem.

Upp till toppen
Annons: