Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1041 ggr
IdaKw
3/30/15, 3:17 PM

bugg?

Det är så att när en sim dör i mitt spel så slutar spelet funka, alltid på samma ställe när liemannen tagit "själen" då ploppar det upp ett felmeddelande att spelet slutat fungera. Finns det någon lösning? Eller ska jag testa att ominstallera? Men då försvinner väl familjen?

Annons:
GemTwist
3/30/15, 3:46 PM
#1

Du kan ju spara familjen och ominstallera allt.

Men har du några mods eller cc? Ibland kan det vara anledningen.

IdaKw
3/30/15, 3:53 PM
#2

Hur blir det med släktträd och sånt, visst försvinner det? Nope, inga mods eller cc, jag uppdaterade spelet igår kanske är något som kom med det?

Galenidjur
3/30/15, 4:49 PM
#3

#2 Nej inget sånt försvinner om du gör backup på sparfilerna. Du hittar dem  i the sims-mappen.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

fia1116
3/31/15, 8:18 AM
#4

Jag hade ett problem med ett buggade kylskåp och så googlade jag runt lite och hittade ett tips som funkade för mig! Det är nämligen så att i origin kan du högerklicka på the sims 4 (förutsatt att det är det spelet du spelar, di nämnde inte det) och välja "reparera spel", då rensar spelet själv bort dåliga filer. Det kan vara värt ett försök innan du börjar ominstallera det!

IdaKw
4/4/15, 1:56 PM
#5

Jag testade att reparera men problemet fortsätter. Finns det någon som kan förklara hur man gör backup på familjen?

densomundrar
4/4/15, 4:13 PM
#6

Har samma problem i en familj jag spelat länge med, spelat fryser och jag kan inte klicka på något men däremot "gå" runt på tomten med kameran. Har startat om flera gånger och det händer när mormor dör, så skapade en ny familj i samma kvarter och se om det löser problemet. Annars får man flytta ut alla gamla helt enkelt :-P

Annons:
IdaKw
4/4/15, 4:46 PM
#7

Ja, min har fastnat på mormor nu också! 😡. Menar du att jag ska spela på en annan familj medan den simmen dör i andra familjen, eller ge upp den helt?

densomundrar
4/4/15, 4:58 PM
#8

Jag lämnade den familjen helt, skapade en ny familj som ska gifta sig och skaffa barn med en av arvingarna så lever släktträdet vidare. Vid nnärmare eftertanke kom problemet när jag laddade ner nya expansionen. Undra om det bara är denna familj/värld som buggar eller om det kommer att bli såhär hädanefter när någon dör. Då får man helt enkelt flytta ut gamlingarna innan dom dör, tråkigt men sant. Hoppas ea fixar detta snart.

IdaKw
4/4/15, 9:02 PM
#9

Jag spelade på en annan familj under tiden den åldringen dog i de andra hushållet och det verkade funka, lite trist lösning bara! Vill ju ha gravstenarna 😕

densomundrar
4/4/15, 10:38 PM
#10

Ja, superTrist. Men när gamlingen dött kan du nog spela med hushållet igen, hoppas jag :-)

GemTwist
4/5/15, 7:47 PM
#11

Det kan ju vara så att sparfilen blivit gammal

IdaKw
4/6/15, 10:09 AM
#12

Jag har ju bara spelat sims 4 kanske max en månad, och på den familjen.

GemTwist
4/12/15, 7:03 PM
#13

#12 Men pröva annars att spara som och öppna den nya istället. DEt brukar funka för mig vid problem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: