Annons:
Etikettövrigt
Läst 1914 ggr
Vaargen
2015-04-02 18:16

the sims-dags att jobba

Är the sims-dags att jobba, värt att köpa tycker ni?

Jag har funderat på att köpa det, men hur är det? berätta gärna lite mer detaljerat om vad mer man får göra om spelet blir mer intressant eller ej liksom!

Annons:
Mitchika
2015-04-02 18:23
#1

Expansionen har bara varit ute en dag , men vi är flera som lägger upp trådar med våra simmars äventyr i den nya expansionen som du kan kika på om du vill bilda dig en uppfattning. 🙂

Mitchika och Butch utforskar Dags att jobba
Lionstall - Dags att jobba
McLong Dags att jobba

Sen har GemTwist gjort en recension/genomgång av expansionspaketet på sin blogg som du kan läsa! 

http://caramellsims.blogg.se/2015/april/recensiongenomgang-dags-att-jobba-ts4.html

Det är svårt att säga om en annan person skulle tycka att det var värt det eller inte, men om du kikar en del i ovanstående länkar kan du nog bilda dig en egen uppfattning om det och se hur du känner inför det! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Vaargen
2015-04-02 18:23
#2

Men jag förstår väl att alla tycker olika jag vill veta andras personliga åsikter vad tycker DU om spelet till exempel?

Mitchika
2015-04-02 18:56
#3

#2 Ärligt talat? Jag har bara haft spelet i drygt en dag och jag har inte riktigt hunnit forma mig en åsikt om expansionen i helhet ännu. Det var därför jag rekommenderade ovanstående trådar, där flera personers tankar och åsikter finns med samt både bilder och info på dom nya sakerna man får och kan göra. Jag tänkte att det kunde vara mer givande och ge svar snabbt, men jag kan försöka reflektera över det lilla jag hunnit med. 🙂

Jag älskar den nya Forskare-karriären! Jag är galen i labbet som finns där och älskar att experimentera. Det är urkul att vara med min sim på jobbet och påverka hans karriär genom att göra uppgifter, frysa sina arbetskollegor bara för att och terrorisera turister och hela kvarteret med uppfinningarna man gör! 

Pusha runt sina kollegor och ge dom order att jobba med vissa saker (vilket man kan göra när man blir befordrad och stiger i rank) är också riktigt kul. Man känner av resultat från sin stigande position i karriären! Det funkade i Forskare-karriären i alla fall, har inte hunnit se dom övriga karriärerna än. 

Jag är så besviken på det nya kvarteret, som endast bestod av fyra nya tomter (tre upptagna, en ledig att bo/bygga på) och ingenting mer. Jag är besviken över att det inte kom några nya ambitioner eller personlighetsdrag med expansionen, då jag själv kan se möjligheterna för dom. (Speciellt ambitioner) 

Jag älskar att dom inkluderade aliens i spelet och jag är jätteförtjust i utomjordingarnas olika förmågor. Att dom kan förklä sig till simmar gör det ännu roligare, då det verkligen känns som att dom försöker anpassa sig till simssamhället och studera det. Varför kan man spekulera i. 

Jag tycker om utomjordingarnas utseende, men jag är lite besviken över att dom har vanliga simsnamn istället för något mer unikt. Visserligen beror det säkert på att dom försöker smälta in i samhället, men jag hade föredragit unika namn på utomjordingarna eller åtminstone valmöjligheten att se/använda ett annat namn på dom i deras riktiga form. Axel Blomqvist, Christer Dahl och Elin Lindahl är inte direkt vad jag tänker på när jag tänker på utomjordingar. 

När det kommer till CAS har jag bara kikat på manliga simmar än så länge (expansionen släpptes igår, jag ville bara skapa min sim och sätta igång och utforska!). Det kom med lite nya kläder, lite nya accessoarer och några nya frisyrer, men inget överväldigande. Det bästa var nog fler sminkmöjligheter för männen, men i stort sett allt av det hörde till utomjordingarnas smink och dom ser aningen extrema ut för "vanliga" simmar. 

Så baserat på detta, tycker jag att det är värt att köpa? 

… tjaa… kanske? Jag har inte hunnit prova på dom andra karriärerna, jag har inte provat att ha en butik än och jag har inte fått någon sim bortförd av utomjordingar ännu, så jag har en del kvar att utforska av expansionen. Jag har bara petat på ytan av den. 

Personligen, som en person som älskar sci-fi, har jag inte blivit besviken av det tillägget i expansionen. Snarare positivt överraskad gång på gång! Jag gick dock in i spelet utan några förväntningar alls och utan att ha tittat mycket på videos eller trailers, vilket säkerligen påverkade det hela positivt. Labbet där Forskarna arbetar och dess design, dekorationerna såväl som dom användbara nya maskinerna som hör till karriären, uppfinningarna och deras förmågor, "alieninvasionen" som jag var med om när nio utomjordingar dök upp på min sims hemtomt, utomjordingarnas utseenden (jag älskar det) och deras dräkter… bara på den delen är jag helt såld. 

Åh, nämnde jag utomjordingarnas röster? Deras röster låter annorlunda… på ett bra sätt. 😍

Jag har fortfarande så mycket mer att utforska av spelet, men trots besvikelserna jag nämnde tidigare så känns det åtminstone som en typisk The Sims-expansion. Mycket nytt och spännande att utforska, nya roliga galenskaper, ett nytt övernaturligt väsen (utomjordingar), nya möbler (flera av dom behöver låsas upp  via dom nya karriärerna) och som extra plus i kanten för mig, massa sci-fi!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: