Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 5015 ggr
[postmortum91]
4/3/15, 11:08 PM

the sims 4 - vad kan man göra?

jag har precis köpt the sims 4 och helt ärligt är jag inte helt i extas. Vad kan jag göra, kan ni ge mig tips på saker man kan göra, gömda ställen, saker jag kanske inte tänkt på. etc etc

Annons:
Hoseok
4/3/15, 11:09 PM
#1

Jag tar mig igenom alla livsönskningar som finns! Det roar mig så det räcker.

Mitchika
4/3/15, 11:26 PM
#2

Det är någorlunda likt The Sims 3s grundspel, tycker jag personligen. Man kan samla prylar (bedårande grodor finns att samla på), utforska dom nya känslorna och interaktionerna (vilket jag fortfarande har kul med, trots att jag sett dom flera gånger). Döda simmar på nya sätt via känslor är också kul, min favorit är nog när dom blir generade till döds. 😃

Annars så… vad jag har gjort i spelet… 

Tidigare har jag kört Legacys (som jag fortfarande håller på med), bland annat Patriarch VS Matriarch-utmaningen. Jag har testat dom nya och annorlunda färdigheterna som finns. Jag har, genom att glitcha sönder spelet, fått min sim att både kunna dejta, gifta sig med och skaffa barn med Liemannen. (Barnen behövdes det modshjälp för, mest för att Liemannen och min sim båda var killar) 

Nu när spöken finns har jag haft jättekul med att ta död på simmarna och flytta tillbaka dom in i hushållet som spöken. Spökena får olika förmågor beroende på hur dom dör och jag har haft obeskrivligt kul med mitt spöke som kan starta eldsvådor närhelst han vill (eller på mitt kommando). Åh, Jeremy… 😍

Koplantor! Det har jag också sysslat med! Underbara, gosiga koplantor, i stort sett i varje familj. Man måste ha en koplanta när man spelar sims. Kär

Det är också något jag planerar att göra längre fram. Fokusera på trädgårdsfärdigheten hos någon av mina simmar, då det finns ett par annorlunda saker med den jämfört med trean! 

Jag har även testat vad som händer om ett spöke och en sim får barn tillsammans (med hjälp av en mod) och jag har testat att göra som #1. Få en eller ett par simmar att försöka uppfylla alla livsönskningar, vilket är ganska kul och underhållande. Skapa den "ultimata simmen" blir det nästan som. Skrattar

Just nu föder jag upp utomjordingar och utomjordingshybrider, samtidigt som jag testar alla andra prylar i den nya expansionen! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

eeeliiinnn
4/4/15, 1:51 PM
#3

#2 vad är koplanta och hur får man en? :D

Hoseok
4/4/15, 1:54 PM
#4

#3 Man odlar den. Man måste ympa massa plantor eller få upp en koplanta när man fiskar. (Kan finnas andra sätt också)

Testa att googla på cow plant.

Ikajo
4/4/15, 4:40 PM
#5

Jag tycker det finns ganska mycket att göra, det gäller bara att göra dem. Det finns mer nu genom uppdateringar än vad som fanns när spelet släpptes. Du kan ju testa att spela en familj genom så många generationer du orkar. Inte en legacy utan bara för att. Det finns ganska många jobb och annat man kan göra. Ambitionerna ger en ganska bra motivation till att testa saker.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

SimsBrooke
4/4/15, 5:45 PM
#6

Jag brukar ibland testa mig själv lite vad det gäller att ha många bollar i luften vad det gäller barnafödande. Se hur många barn en sim egentligen kan få. I the sims 3 fick en av mina simmar 16 eller 17 barn :)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Mitchika
4/4/15, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#3 Koplanta är det absolut sötaste lilla husdjur man kan ha i The Sims, om du frågar mig. 😍

En hybrid mellan ko och planta, vilket namnet säger, som man odlar fram själv i The Sims 4 via kobär. Mina simmar brukar oftast lyckas fiska upp kobär ur vattnet på olika ställen och dom har även tagit hem kobär från rymden när dom varit där och utforskat. Plantera kobäret, sköt om det och efter bara ett par dagar har du en stor och ståtlig koplanta att klappa, leka med, mata, älska och ta hand om. 😃

Den dör om den inte blir matad, så se till att den får mat i någon form, oavsett om det är genom att bli matad av dina simmar eller MED dina simmar. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

eeeliiinnn
4/5/15, 11:32 AM
#8

hahahah vad coolt :D

Upp till toppen
Annons: