Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 6032 ggr
5 seconds of summah
2015-04-04 16:01

Sims 4 mods

Hej!

Jo jag har använt moddar till the sims 4 ett tag och det har fungerat helt utan problem. Eftersom att jag spelat på de innan trodde jag inte att det skulle vara något problem, plus att jag skannat efter virus. Men en dag när jag öppnade sims frös den vid introt (när det står The Sims 4 och Electronic Arts 2014 eller vad det står under) och jag fick stänga ner programmet för att det inte svarade.

Efter det så testade jag att ta bort moddarna, vilket löste prblemet. Det var antagligen någon mod som fuckade upp systemet. Men när jag klistrade in de(två moddar) moddar som jag visste skulle fungera utan problem så startade sims utan problem, men det fanns inga moddar tillgängliga. Pop up rutan kom inte upp och de moddarna som var tänk att finnas där gjorde inte det.

Jag använder WinZip för att packa upp filerna så att de blir .PACKAGE filer. Nu har WinZip ändrat sin layout så det ser inte likadant ut längre när du ska ladda ner nya mods(vilket jag btw testat att göra utan framgång). Så även om moddarna ligger under Den här datorn> Dokument> Electronic Arts> The Sims 4>Mods så fungerar de inte. Ska även tillägga att Resource.cfg finns kvar.

Vad kan problemet bero på? Varför kan jag inte använda mina moddar??

Annons:
Hoseok
2015-04-04 16:12
#1

Det är precis detta jag tog upp i denna tråd.
http://thesims.ifokus.se/discussions/551e5e41ce12c433e2000126-the-sims-4-gar-inte-att-starta?discussions-1

Vi är flera stycken som inte kan spela med moddar.

Mitchika
2015-04-04 18:52
#2

Jag vet inte om ni moddat i tidigare The Sims-spel eller om det är första gången ni spelar med mods i något The Sims-spel, men så här fungerar det: 

När en ny expansion släpps till spelet så gör stora förändringar med spelet för att anpassa det till expansionen via patcher/speluppdateringar, oavsett om man köper expansionen eller ej. Om stora förändringar görs med spelet av EA så slutar många mods att fungera. Speciellt scriptmods och mods som gör stora förändringar med spelet, men även mindre mods och CC kan börja krångla och skapa problem. Det går aldrig att förutse vad som kommer att krångla förrän EA har släppt patchen och expansionen. 

Fortsätter man spela med såna mods i spelet efter en stor patch/expansionspatch kan man få alla möjliga problem. Spelet hänger sig, kraschar, allvarliga buggar uppstår, sparfiler kan bli korrupta… tonvis med "intressanta" saker kan hända med spelet. 

Det är upp till skaparen av dessa mods att uppdatera sina mods för att fungera ihop med den nya versionen av spelet. Innan dess så är det bara att ta bort sina krånglade mods och vänta, eventuellt leta efter en nyskapad/ny uppdaterad version av en mod som gör samma eller liknande saker. 

Här är en lista över en massa mods och CC som har slutat funka efter senaste patchen: 

http://www.modthesims.info/showthread.php?t=551495

Här är Crinricts råd över vad man kan göra om man har problem med att spelet kraschar vid start eller på laddningsskärmar: 

http://sims4.crinrict.com/en/2015/03/patch-0326-custom-content-and-startup-crashes/

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hoseok
2015-04-04 21:48
#3

#2 Har använt moddar hela tiden sen 2:an och har aldrig, någonsin, stött på något sådant här problem. Och då snackar jag inte om en eller två moddar.

Det känns så konstigt att jag helt plötsligt stöter på det. Jag kanske bara haft ofantlig tur, vet inte. 

Aja, får väl sätta mig ner och testa en efter en och hoppas de viktigaste fungerar, haha.

Mitchika
2015-04-04 22:29
#4

#3 Man kan ha ofantlig tur också. Det har jag haft, med alla utom en besvärlig mod från The Sims 3 som introducerade mig till den här problematiken. 🙂

Jag har också moddat sen The Sims 2 och bara en enstaka moden i The Sims 3 skapade problem för mig. För övrigt har jag inte upplevt några problem med mods i varken tvåan, trean eller fyran. Jag har en hel del mods och CC och jag har inte upplevt några problem alls. 🙂

Jag håller tummarna!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: