Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 2426 ggr
PetQueen
4/4/15, 10:20 PM

Sims 3 på ny dator!

Hej! 

Jag undar hur jag kan köra the sims 3 på en ny dator ifall den inte har något cd uttag/intag (eller vad det heter..)? Jag har sims 4 men tänkte att eftersom jag har så många exansion packs till sims 3 verkar det tråkigt att det bara ska gå till spillo.. Någon som vet? :)

tacksam för svar!

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Annons:
SimsBrooke
4/4/15, 10:27 PM
#1

Du behöver ha en cdrom för att kunna installera dina cd-skivor, om du inte har registrerat dem via Origin för då kan du ladda ner dem därifrån. Annars går det alltid och köpa en extern cd-rom på typ kjell & co eller Clas Ohlson eller annan affär.

Är det en stationär eller laptop du tänkt installera på?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

PetQueen
4/4/15, 10:38 PM
#2

#1 Laptop :) Okej! isåfall tänker jag åka iväg o köpa en extern cd rom :3 visste inte ens att det fanns haha.. tack så mycket för svaret :)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

SimsBrooke
4/4/15, 11:20 PM
#3

#2 Jorå det finns. Dock är inte en laptop det mest ultimata att spela på. Om det inte är en gaming laptop vill säga. Beroende på hur många SIms 3 spel du installerar kommer det bli segt och hackigt och spela.

Jag spelade på en laptop när trean var inne. Ju fler expansions och prylpaket som jag installerade desto segare blev datorn när jag spelade the sims. Efter husdjur kunde jag knappt spela the sims utan att det laggade. Till slut vart jag så trött att jag avinstallera allt och började spela på min stationära istället.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

PetQueen
4/5/15, 2:03 AM
#4

jo, det är ju synd att det ska bli så när man spenderat pengar på alla expansions o så går det inte o spela. det var precis det som hände med min gamla dator, kunde knappt röra simgubben en meter utan att den skulle ladda. Som tur fick jag äntligen råd med en ny dator som är mycket bättre. Det är egentligen en gaming laptop men cd uttaget funkar typ inte, det händer inget när jag stoppar i skivor. så jag håller tummarna att jag kan köra sims 3 snart :)! Tack återigen!

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

marta01
4/5/15, 7:27 AM
#5

På min laptop fungerar Sims 3 utmärkt, enda nakdelen är att den låter som en traktor….. Aja vad jag vill koma till är om har en bra laptop så kan det gå.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Aniara14
4/5/15, 8:56 PM
#6

#4 Vad är det för en dator du har köpt? Kan du lägga in en länk till den, eller skriva fabrikat och det fullständiga modell numret?

Är det bara Sims 3 skivor som det inte händer nåt med när du sätter i dom, eller är det likadant med alla andra CD och DVD skivor också?

Om det är likadant med alla så måste ju CD/DVD spelaren eller brännaren vara trasig, och då borde du ju få datorn lagad eller utbytt på garantin ifall du har köpt den nyligen.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Annons:
PetQueen
4/7/15, 5:35 PM
#7

http://m.mediamarkt.se/shop/sv/SE/catalog/Notebook-14%2C6%27%27-16%2C7%27%27-510478/ASUS-G551JM-CN160H-1630134/ #den är det :) jag ber om ursäkt för segt svar, har haft väldigt lite tid på sistone. Inga cd skivor fungerar tyvärr så ja, det är förmodligen fel på spelaren :/ Jag köpte den för ca ett år sedan så garantin har gått ut. Skulle vilja få den lagad men har inga pengar just nu (cd spelaren gick sönder för ca en vecka sen). Tänkte köra på en sån där extern cd spelare sålänge så får vi se sen :)

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

SimsBrooke
4/7/15, 6:32 PM
#8

#7 Men det står ju tillverkningsgaranti 24 månader. Och det är ju 2 år. Jag tycker du ska åka och prata med Mediamarkt och fråga om du har garanti fortfarande på den och om den tillverkningsgarantin gäller för ditt fel.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Aniara14
4/7/15, 9:39 PM
#9

#7 Jag tror att ASUS brukar ha 2 års garanti på sina dyrare gaming modeller, och som #8 säger, så står det ju dessutom det i produktbeskrivningen på Media Markts hemsida i länken. Så det tycker jag absolut att du borde kolla upp först innan du går och köper en extern.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

PetQueen
4/7/15, 11:21 PM
#10

#8 #9 jaha oj! då tänker jag absolut gå upp och kolla det först. Hoppas de kan hjälpa mig :) Det va min pappa som sa till mig att det bara var ett år så trodde inte det skulle gå. Skyller inte på honom utan jag har ju ansvar själv att titta hur lång garanti den har. tack så mycket för hjälpen allihopa! Det har verkligen hjälpt mig :) har velat köra sims 3 länge då jag är så besviken på sims 4 haha..

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Aniara14
4/8/15, 10:44 PM
#11

#10 Ja, det är nog tyvärr många som är lite (eller mycket) besvikna på Sims 4, men då får vi hoppas att du får igång din dator igen så du kan installera och spela Sims 3 istället.🙂

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: