Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 2472 ggr
Mitchika
4/6/15, 11:22 PM

TS2 Survivor Challenge II

Jag är rastlös och har tråkigt, plus att jag inte kan sova och det var över ett halvår sen första utmaningen var. Så vilket bättre sätt att inviga våren på än med ytterligare en Survivor Challenge där vi får se en massa simmar dö på en öde ö som bara en kommer levande ifrån!? 😃

Här var det jag hittade om Survivor Challenge, för den som är intresserad: 
http://modthesims.info/t/341781

Gamla tråden går att hitta här (jag ska inte avslöja vinnaren för den som inte har läst): 

TS2 Survivor Challenge I

Den här gången tänkte jag att vi skulle köra Naruto-tema med alla simmarna! Därav blir det också 6 tonåringar som deltar och tävlar den här gången mot två vuxna. Tonåringar eller vuxna, vilka är mest härdiga? Vem vill överleva mest av dom alla? Låt oss träffa deltagarna! 😃

Bakre raden från vänster till höger: Sai, Sakura, Naruto. Sasuke och Ino. Främre raden från vänster till höger: Hinata, Iruka och Kakashi

Jag antar att dessa karaktärer inte behöver någon presentation, men för er som inte känner till Naruto… bara ha kul åt simmarna som försöker lida och överleva och ser ut som animefigurer, okej? Det är ALLDELES för mycket för mig att förklara. 🤦‍♂️

Åtta karaktärer som jag växte upp med i tonåren och som jag tycker jättemycket om, placerade på samma öde ö som tog livet av sju av mina tidigare favoritkaraktärer och som nu ska ta livet av ytterligare sju.. 

Dags att ta oss en titt på ön i dess nya skick! 

Många av prylarna försvann när jag flyttade ut förra omgångens vinnare, men några saker från förra omgångens tävling finns kvar och jag tänkte låta dom behålla det. Nämligen det odlade fältet! Det kanske kan funka att rädda deras liv när vintern kommer och kanske kan få någon eller några att överleva längre? 😃

**

Nu till den stora frågan: **

Vem tror du/vill du ska överleva den här utmaningen?! 
Vem skulle du satsa dina simdaler på?! Vilken av dessa åtta simmar kommer stå ensam kvar när alla andra är döda?! Vem av dom här åtta kommer att få lämna ön och flytta in i Överlevarnas Villa tillsammans med tidigare vinnare!? 

Känner du inte till någon av karaktärerna eller Naruto överlag kan du alltid välja det namn som du tycker verkar sötast/fulast/skummast eller bara ta något av dom som du gillar. Skrattar

Dessa åtta simmars mardröm drar igång ikväll och fortsätter eventuellt imorgon om jag blir för trött för att fortsätta spela!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
4/6/15, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Gruppen är på plats, ninjorna har anlänt till ön! Låt utmaningen ta sin början! 😃

6 tonåringar och 2 vuxna… vem kommer stå kvar i slutet?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/6/15, 11:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Dag 1: Lördag, Höst

Historien börjar redan på hösten nu! Tiden som förra gruppen spenderade på ön räknas visst, vilket gör att den här gruppen får ännu sämre odds för att överleva. Vintern kommer om två dagar och då blir kylan ett hot, inte bara matbristen! 😮

Deltagarna har börjat lära känna varandra och det är fullskaliga bråk som gäller för stunden. Jag är rätt förvånad, med tanke på hur förra gruppen kom överens så bra och harmoniskt. Är det för att dom är tonåringar…? 🤔

Massa bråk och massa minus är det oavsett, mellan alla deltagarna utom Iruka, som tar ansvar och sköter om den ganska försummade trädgården som är kvar från förra utmaningen. Vad annat väntar man sig av Iruka? 😃

Det var bråk fram tills Kakashi började flörta med Sai (Skamligt förslag). Återigen, jag styr INTE simmarnas interaktioner med varandra. Jag hjälper dom att få mat (odla och laga så länge lagret räcker), men inget annat. Så det här har jag inget att med att göra! Shippar jag Kakashi med någon så är det Iruka, för övrigt. Inte Sai.. 

Sakura går iväg och gråter och Kakashi flinar skadeglatt åt hennes håll, verkar det som. Det här blir en bra grupp, det känner jag på mig!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/7/15, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Okej, jag försöka sammanfatta första dagen! Sakura har det inte lätt, dom flesta deltagarna är taskiga mot henne och ger henne gnuggisar. Här gör Sai det, precis efter att Naruto petat på henne… stackars Sakura.. 

Sai tog eget ansvar i att servera frukost till deltagarna, vilket var en trevlig omväxling. Under tiden fortsatte Naruto att bråka med Sakura, Kakashi pratade med Ino och Sasuke kastade amerikansk fotboll med Hinata. 

Naruto och Sasuke boxar lite.

Sai grälar med stackars Sakura, som alla verkar ha valt ut som hackkyckling…

Och Sasuke ger Sai ryggmassage… inget udda med det alls.

Dom sköter sig bra med maten, även om Iruka slarvade med att äta på grund av trädgårdsarbete. Han fick äta gammal mat och blev matförgiftad, men det är en överlevnadsutmaning och då får man inte vara petig med matresterna. 

Sakura tog initiativet till att laga mat och mot slutet av dagen verkade hon ha blivit bättre vän med dom flesta på ön! Yay för Sakura!

Dag ett går mot sitt slut och förutom några obehagliga närmanden från vissa simmar och några småbråk så passerade hela första dagen ganska händelselöst förbi. När klockan tickar över till midnatt så har alla åtta deltagarna överlevt första dygnet och går in på dygn 2! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/7/15, 12:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Dag 2: Tisdag, Höst
(Fråga inte hur det gick från lördag till tisdag, spelet säger det och jag följer vad det säger… 🤦‍♂️) 

Dagen började lugnt och stilla med bara Hinata uppe. Hon kunde gå på toa, duscha och äta i lugn och ro innan kaoset bröt loss när fyra övriga deltagare gick upp samtidigt och saker och ting drar igång på allvar igen. 

Mitt i kaoset så går Naruto och flörtar med Ino.

Därefter går han direkt till Sai för att ge Sai ryggmassage, inför Ino. Har du hört om att vara diskret, Naruto? 

Just det, jag glömde helt bort att fixa karaktärernas vinterkläder här också så dom byter till vinterkläder när det är kallt ute. Vilket det är nu. Sakura påminde mig om att dom måste börja fiska innan vattnet fryser! Hon lagar havsaborre, rester från förra utmaningens deltagare! 

Medan Sakura lagar mat…

… så ger Sasuke mer ryggmassage åt Sai.

Där kom första rosa hjärtat! Från Iruka till Sasuke, men inte besvarat från Sasukes sida… första "på g"-romansen är inte riktigt vad jag trodde den skulle vara… 😮

Nu behöver jag bara tvinga gänget till att börja fiska också, för att lagra mer mat inför vintern! Det får nog bli fokuset för resten av dagen, är jag rädd. Vintern närmar sig med stormsteg. För stunden är det gott om mat till alla, men det räcker inte för evigt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/7/15, 12:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ånej! Iruka var precis på väg för att börja fiska då han upptäckte att Sasuke smickrade Sai! Den ensidiga romansen är helt förstörd nu innan den ens hann bli något! 😮

Jag har tydligen missat en hel del av deras så kallade romans om även Sasuke ansåg att han var otrogen… vilket drama det blev här då…! 😮

Iruka, du borde inte ha förhållande med din elev och Sai, varför ser du så road ut? 

Efter det dramatiska ögonblicket som skapade starkt hat mellan Iruka, Sai och Sasuke flöt resten av dagen på ganska händelselöst i jämförelse. Iruka och Kakashi försökte fiska, men lyckades inte fånga något. Kakashi försökte få trädgården att må bättre, men lyckades inte. 

Klockan passerar midnatt till dag 3 och nu hänger det på Hinata att försöka rädda trädgården och deras eventuella mat innan vintern kommer!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Vaargen
4/7/15, 3:08 AM
#6

Jag kollar på naruto, fantastiskt att se alla här på the sims !

Annons:
Mitchika
4/7/15, 4:40 PM
#7

#6 Åh, roligt med fler som gillar Naruto här på sajten! 😃

Jag började kolla på Naruto i tidiga tonåren, gick över till att läsa mangan istället när jag blev äldre tills dess att den tog slut. Så Naruto är både nostalgi och nuvarande nöje för mig. Jag måste försöka kolla på animen också för att se hur den är, plus att jag älskar dom japanska rösterna. 😃

Okej, dags att fortsätta en stund med Dag 3 på utmaningen och se hur det går för gänget!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/7/15, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Dag 3: Onsdag Höst/Vinter

Ino lagade varmkorvar till frukost som hon sedan vaktade ganska rejält (genom att stå på dom). Tyvärr utan större resultat då både Sai och Naruto lyckades ta varmkorvar utan att Ino kunde stoppa dom. 

Det börjar bli riktigt stökigt på ön med tallrikar och skräp överallt. Jag valde att inte låta dom ha någonting att slänga det i, för kackerlackor och mordiska flugor lägger till en större utmaning på ön! 😃

Naruto verkar besatt av att ge ryggmassage till andra. Först Sai…

… och sedan Ino direkt efter.

Inos reaktion är att omedelbart flörta med Naruto efteråt.

Naruto är superpopulär här på ön. För alla er som shippar Naruto och Hinata så händer det saker här mellan dom två också. 😃

För övrigt händer det inte så mycket. Inget värt att direkt nämna. Sakura brände varmkorvarna hon lagade. Iruka fiskar, Kakashi stökar ner tomten värre än innan genom att flytta runt disken överallt, tonåringarna umgås och gör allt från att flörta, sparka säckboll och ge varandra gnuggisar… 

Det slog över till vinter tidigt på morgonen, men vintern är sen. Det är fortfarande varmt ute och inte ett spår av snö, men det kan komma att ändras mycket snart och mycket plötsligt. 😃

Och där fick vi det andra rosa hjärtat på ön, från Naruto till Hinata! Skrattar

Jag bara väntar på att det ska gå åt skogen också..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/7/15, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Är det några här som shippar Sakura och Kakashi? Jag gör det inte, men simmarna gör det visst.. 🤦‍♂️

Kakashi, förhållande med sina elever är inte… äh, vad spelar det för roll, någon av er kommer vara död i slutet av utmaningen oavsett. Go nuts. 

Och där börjar första snön falla! 😃

Nu är vintern här på allvar, gänget! Kommer det här påverka utmaningen mycket eller är kylan och snön en barnlek för ninjagänget? 

Titta, någonting som följer Narutoserien rätt i alla fall! Iruka som läxar upp Naruto som ställt till med trubbel. (I det här fallet sabbade Naruto toaletten) 😃

Ett nytt hot har börjat dyka upp på ön nu… flugor. 

Flugor i mängder… 😮

Jag har aldrig haft en sim som blivit dödad av flugor, även om jag vet att det går. Undrar om det kommer ändras nu? 

I bakgrunden har vi Iruka och Sasuke som absolut är dom bästa vännerna här på ön. Detta grundades i Iruka, Sai och Sasuke-triangeldramat tidigare. Jag bara väntade på att det här skulle urarta. 😕

När klockan närmar sig midnatt och dag 3 går mot sitt slut är alla åtta deltagarna fortfarande vid livet! Iruka är den enda som inte är i god hälsa på grund av matförgiftningen han inte lyckats bli av med, men för övrigt går det bra för alla! 

Bortsett från plantorna som håller på att stryka med nu under vintern, trots Kakashis intensiva kamp att hålla dom vid liv. Nåja, vintern är inte så lång i spelet. Kanske gruppen överlever den hårda vintern i alla fall och kan uthärda till våren? 

En perfekt avslutningsbild av dagen blev det med Naruto, som har byggt denna vackra snögubbe mitt i natten. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/7/15, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Dag 4: Torsdag, Vinter

Dom här åtta klarar sig oväntat bra hittills! Dom har fortfarande mat kvar, både att laga och att hämta rester från och än så länge har ingen strukit med av kyla. 😃

Och även om det har varit lite drama så är det ändå ganska lugnt mellan alla deltagarna. Den här dagen börjar med att alla vill klämma in sig i duschen strax efter midnatt. Jag vet att det är kallt ute, men ni får inte vara därinne! Kylan är poängen med det hela och ni har tält som ni får använda! 

Den tidigare morgonen fortsätter sedan med säckboll mellan flera deltagare medan resten tittar på. Med andra ord, det händer inget spännande alls för stunden… 

Kakashi är på krigsstigen idag, ser jag. Håll er undan…! 

Först så grälar Kakashi med Sai.

Därefter läxar han upp Iruka.

Iruka tar ut frustrationerna på Sasuke…

… och sen är bråken i full gång. Sasuke och Iruka är nu fiender, kanon! 

Perfekt avslutning på det här inlägget, även om jag missade vad som faktiskt hände då jag försökte få Hinata och Kakashi att skörda tomatplantorna innan alla dog så att dom skulle ha extra mat, är att Sasuke och Sai nu har rosa hjärta på varandra. Kanon! 

Men det verkar som om dom har ett litet lager av extra mat nu i alla fall, tack vare dom tappra själarna som kämpade före dom på ön! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/7/15, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Maten är slut, men Hinata jobbar flitigt på att motverka det hela. Tomaterna hon skördar kan lagras och bli ny mat i kylskåpet! 😃

Svältdöden är fördröjd ytterligare en tid och den här gruppen lär överleva mycket längre än föregående tack vare det. 

Några av plantorna har tyvärr hunnit dö, men det var väntat i ärlighetens namn. Dom har svårt att överleva på vintern. 

Sasuke fördriver tiden och håller värmen uppe genom att hoppa hopprep! 

Dagen börjar dra mot sitt slut och ytterligare en händelselös dag har gått förbi. Det visar sig vara en ganska dålig vinter, för all snö smälte bort ganska snabbt. Vilket är bra för gruppens del! Fler chanser att fiska innebär mer mat! 

Naruto slösar inte bort någon tid utan tar genast itu med fiskandet. 

Tack vare Kakashis, Irukas och Hinatas flitiga arbete med tomatplantorna så finns det ännu ingen risk för svält på ön. Samt allas fiskande får jag inte glömma. Deras flitiga fiskande har gjort att det finns gott om fisk att grilla i kylen också. Dag 4 närmar sig sitt slut och det sista som händer är att Kakashi går för att smickra Ino och bägge två får rosa hjärtan på varandra. 

Perfekt att avsluta dag 4 på. Klockan går över midnatt och den enda deltagare som har strukit med är Narutos snögubbe… Vila i frid, underbara djävulssnögubbe…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/7/15, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Dag 5: Fredag, Vinter
(Även känd som "Den stora kyssdagen") 

Jag kan inte tro det. Dag 5 och alla utmanarna mår för det mesta toppen. Det finns mat kvar, ingen verkar vara nära döden och allt är frid och fröjd. Nästan, i alla fall… 

Snacka om humörbyte snabbt… Sasuke gick raka vägen till Sai och satte igång att smickra honom. Därefter… ja, det gick fort utför efter det. 

Dom blir… dom blir ett sött par… tror jag… Inget jag personligen shippar, men… 

Solen går upp och dagen fortsätter som tidigare dagar gjort hittills på ön. Tonåringarna leker ihop, Iruka fågelskådar och Kakashi ligger och sover. 

Dom äter glittrande mat av hög kvalité nu i alla fall, tack vare allt arbete med tomatplantorna. Ni behöver plantera nya så fort det blir vår om ni inte vill svälta… 

Där fick vi plötsligt en till första kyss! 😮

Två första kyssar i en uppdatering! Inte heller något jag direkt shippar, men… bra för alla fyra, antar jag? Mindre bra med tanke på att bara en får komma levande från ön. 

Och bara för det så kysser Kakashi Ino upp längs armen medan Naruto och Hinata sparkar säckboll i bakgrunden. Bra avslut. Det är inte många timmar kvar på dagen, men jag bara väntar på att fler karaktärer ska sätta igång och kyssas nu..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Surpan
4/8/15, 9:23 AM
#13

Vad är shippa? 🤦‍♂️

/Surpan

Annons:
LottaV
4/8/15, 12:59 PM
#14

Jag hejar på Ino hon är så gullig

Ett gott skratt förlänger livet

PennyTrollet
4/8/15, 2:00 PM
#15

Följer. Detta är riktigt spännande.

Mitchika
4/8/15, 5:09 PM
#16

#13 En svengelsk variant av ordet "shipping", som i fandomvärlden används som ett slangord för "relationship" (förhållande). Det ordet används när fans av någonting önskar att se två (eller flera) karaktärer i någon form av förhållande! Engelska Wikipedia hade en rätt så bra sida om det: 

http://en.wikipedia.org/wiki/Shipping_(fandom)

#14 Ino är jättesöt, jag gillar henne verkligen i både animen och mangan. Jag hejar däremot på Kakashi, han fick min röst. Min eviga favorit. 😃

#15 Tycker du? Åh, vad roligt! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

rosedark16
4/8/15, 5:54 PM
#17

Irukan är min favorit. Han ser bara så fab ut!

Surpan
4/8/15, 6:11 PM
#18

#16 Jaså, okej. Tack! 🙂

/Surpan

tötenöten
4/8/15, 7:36 PM
#19

Haha, vilken hemsk utmaning D;

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

PennyTrollet
4/8/15, 8:48 PM
#20

Jag hejar på Sakura. 😃

Annons:
Mitchika
4/9/15, 4:08 AM
#21

#17 Jag älskar Iruka, tror han är min andra favorit efter Kakashi av dom här åtta deltagarna. Eventuellt i Narutoserien överlag. 😍

Men Kakashi är alltid nummer ett, så han fick givetvis min röst! 😃

#18 Ingen orsak, det var bra att jag fick förklara det för andra som eventuellt inte vet. 🙂

Uttrycket"shippa" sitter kvar i ryggmärgen på mig sen tiden jag höll till på fanfictionforum och andra liknande ställen, så jag glömmer ibland att många inte har en aning om vad jag menar med det. 😞

#19 Ja, jag håller med. Fruktansvärd, verkligen. Monstruös, på ett sätt. Titta på bara på vinnaren i första tävlingen hur han mådde efteråt. Usch. Hemskt… vedervärdigt… rent utsagt avskyvärt. Skäms på mig… 😇😈

#20 Härligt! Sakura verkar vara favoriten i den här utmaningen, med Kakashi strax efter. 😃

Jag får försöka spela vidare lite senare, om jag hittar orken till det. Förbaskade pollenallergi och allergitabletter… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[StarShadowsReptiles]
4/9/15, 8:18 PM
#22

Äntligen någon som spelar TS2.längtar tills kommer hem och kan spela det

Mitchika
4/9/15, 9:11 PM
#23

#22 Jag spelar massor av The Sims 2. Jag och Namiko här på sajten har Matriarch VS Patriarch-utmaningen som vi först startade i The Sims 2 (vi har en The Sims 4 variant nu också). Det är fyra trådar att läsa, om du skulle vara intresserad av mer grejer och historier från The Sims 2. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/9/15, 11:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag har läsk, jag har chips, jag har sömnproblem, jag har allergibesvär, jag nyser så högt att jag skrämmer livet ur min sovande hund varje gång jag nyser och jag har kört fast för stunden i skrivandet på Legacy Barlow. Vilket bättre tillfälle finns det för att fortsätta Survivor Challenge II på? 😃

Det här börjar se farligt ut… 😮
Ni borde hålla er borta härifrån, gänget. Flugor dödar i Sims 2… 

Några NPCs har fastnat på hörnan av tomten (mer specifikt tidningsbudet, som har en permanent plats där), inklusive Tobbe Dimander som var med i Patriarch challenge i Wolf-familjen! 😃😍

Han spelade en så stor och viktigt roll, det är så kul att se honom som en standard NPC som dyker upp lite här och var. (Nej, det händer inte mycket med deltagarna för stunden för den som undrar) 

Resten av kvällen för dag 5 flyter på någorlunda händelselöst. Naruto och Hinata spelar säckboll ihop medan Iruka och Sai bråkar och slåss. Allt som vanligt, med andra ord. 

Jag trodde att kvällen skulle sluta med majoriteten av deltagarna i säng och Kakashi och Sai spelandes säckboll helt odramatisk, men där hade jag fel. En snöstorm drar in över ön och temperaturen sjunker extremt! 

Kakashi och Sai är båda opåverkade av det, men tre av deltagarna är det inte… Jag visar bild på en av dom, men dom andra kommer avslöjas när dag 6 tar sin början. För nu är dag 5 över, alla deltagarna är i livet och det ser ut som om vi möter vårt första verkliga hot nu. Kylan… 

(Tillägger att det är Sasuke som står och fryser på bilden under, han får likadan hudfärg som Sai när han blir så kall och det är svårt att skilja dom åt då)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 12:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Dag 6: Lördag, Vinter

Den här dagen börjar mycket mer dramatiskt än övriga dagar. Vintern är här på allvar nu och det har drabbat flera deltagare hårt. Förutom Sasuke så lider Iruka och Ino något fruktansvärt av kylan och är lika bleka i hyn som Sasuke. Iruka mår för övrigt sämst av deltagarna och har fortfarande inte blivit av med sin matförgiftning… 

Hmm, när Sai fryser får hans hy en mer blå nyans än övriga deltagares. Det blir nog inte så svårt att skilja honom och Sasuke åt trots allt! Han är på väg att örfila Iruka, det är därför han ser så arg ut. 

Ja, gänget, jag vet att det är kallt men det hör till den här årstiden. Ni får väl gå in i tälten och krypa ihop tillsammans för att hålla värmen. Kan simmarna frysa ihjäl i The Sims 2? Jag kommer faktiskt inte ihåg. 

Trots att det är så kallt ute och så tidigt på lördag morgon ska Sakura minsann ut och göra en snöängel i den nyfallna snön. Tappert, men herregud, vad hon fryser nu… 

ÅH, ATTANS! 😮

Sakura blev alldeles stelfrusen och föll framåt i snön, som en staty! Nu bara ligger hon där! Förskräckt

S-Ska jag göra någonting? Jag har som regel att bara lägga mig i för att fixa deras basbehov, men… jag tror Sakura kommer frysa till döds. Kakashi kan värma upp henne… Borde jag avvakta och se om han gör det själv, ska jag hjälpa henne genom att säga åt honom eller ska jag bara låta tävlingen ha sin gång? 🤦‍♂️

Jag tror jag får låta saker ske som dom sker… jag ska ju inte lägga mig i för mycket… 

Ligger Sakura i vägen för dig, Iruka? Ser du ALLT TOMMA ÖPPNA UTRYMMET runt omkring henne? Där kan du gå för att komma till duschen. Eller ännu bättre, hjälp din före detta elev istället!! 

Så vi bara ignorerar den djupfrysta Sakura i snön och fortsätter som vanligt? Okej, bra att veta. Empatin är stark hos dessa simmar. Hon kanske tinar till våren? Det är bara ett par dagar kvar… 

Men titta, Sakura tinade upp av sig själv! Faran är över, för stunden! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 12:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

En bild säger mer än tusen ord, men… ja, det är kallt och deltagarna fryser som sjutton! 

Iruka lider av sin matförgiftning.

Sasuke leker med kylskåpet, eller mer exakt kylskåpsdörren.

Det är bra att dom kan hålla sig sysselsatta i kylan åtminstone. 

Fler personer fryser till is och faller ihop! Där föll Iruka ner i snön! 😮

Och där föll Kakashi, direkt efter honom och bredvid! Den största reaktion som blev var att Sai vred på huvudet och tittade på honom… Era senseis har kollapsat i snön och fryser ihjäl! Reagera, någon! 😮

Wow, någon reagerade! Den enda som vet precis hur det känns, nämligen Sakura! Hon drog fram en hårtork och började värma upp dom helt på eget initiativ. 😮😃

Du är en underbar, empatisk sim, Sakura. Du vet att bara en kommer levande härifrån och ändå hjälper du Iruka och Kakashi, trots att det försämrar dina odds att överleva om dom klarar sig. Snart börjar jag heja på dig istället.. 

Titta vilka som kommer på fötter igen! 😃

Jädrar, när frös Ino och kollapsade!? Det missade jag helt, jag blev distraherad av att Kakashi och Iruka frös. Sakura, har du någon medkänsla över för Ino, tror du? 

Det är lugnt, Ino tinade upp på egen hand! 

Snacka om en lång och händelsefylld dag! Det är fortfarande 12 timmar kvar av lördagen och det har redan hänt en massa. 

Hmm, det här kan inte vara bra.. Du gör nog rätt i att oroa dig, Sakura. Snacka om varm och empatisk sim, nu får jag nästan dåligt samvete för att hon eventuellt kommer dö…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Lia
4/10/15, 12:32 AM
#27

#26 Nejdu det får hon inte göra! 😮

Annons:
Mitchika
4/10/15, 12:37 AM
#28

#27 Det är en Survival Challenge… av åtta deltagare får bara en lämna ön, precis som i förra omgången och det kan bli vem som helst av dom. 😕

Vi får hoppas att hon är den som överlever. Trots att min röst var på Kakashi så vill jag verkligen se Sakura överleva nu. Hon är den snällaste av alla karaktärerna hittills ju och den första som verkligen visat empati för dom andra deltagarna. Det är bara att vänta och se, alla åtta är fortfarande i livet. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 1:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Naruto skrattar åt den frusna Iruka som står upp och sover… snällt. 😕

Den här dagen tar en evighet att spela igenom, men det är för att så många saker fortsätter hända hela tiden. Nu föll både Sasuke och Sai ihop i snön av köld bredvid Iruka. Någon som har en hårtork liggandes? Sakura? 

Både två var strax uppe på fötter igen på egen hand. Kylan är visst inte så farlig för simmarna i The Sims 2 som den kan verka. Dom klarar sig bra hittills i alla fall och det är bara en dag av vintern kvar efter idag. 🙂

Hinata föll ihop av köld också…

… men tog sig strax upp igen på egen hand.

Stackarna fryser så fruktansvärt… Varför sitter jag och ler åt det? 😇😃

Dom verkar inte kunna dö av köld, men det är det närmsta vi har kommit till en riktig utmaning hittills i den här omgången. I förra ronden strök alla deltagarna med i svält på femte dagen, men den här ronden hade hjälp från förra rondens planterade växter. 

Kakashi står och gråter, medan Iruka fortfarande står upp mitt i snön och sover. Nu börjar det likna en Survival Challenge i alla fall. Kämpigt och eländigt. 

Stackars Sakura föll ihop av köld igen… det är drygt sju timmar kvar av den här oerhört långa lördagen. Försök hålla ut. Det är en dag vinter kvar, sen kommer våren! Då kan ni fiska, plantera ny mat och slipper kylan! 

Och jag har insett hur dom kan frysa ihjäl nu, men det verkar inte som om Sakura är i riskzon för det än. Några andra ligger värre till. Hon vaknade strax efteråt och mår trots omständigheterna ganska bra. 

Iruka har äntligen vaknat och jag förstår inte hur han lever efter att ha stått och sovit i kylan i flera timmar men lever gör han! 😃

Kakashi, att ställa sig och bygga en snögubbe är nog bland det dummaste man kan göra när man håller på att frysa ihjäl. Du blir kallare av att hålla på med snö. 

Just det…

Kakashi kollapsade av köld TVÅ gånger innan han kunde resa sig upp.

Nu måste Kakashi få i sig något att äta eller så riskerar han att bli den första som fryser ihjäl. 

Wow… Kakashi somnade ståendes, precis som Iruka gjorde tidigare, och hann bara ta sig tallrik i stort sett innan han ställde ner den och somnade. Genast kommer Hinata gående och snor hans mat från honom… Jag kan inte riktigt förebrå henne för det eftersom det är en Survival Challenge, överlevnadskamp, men ändå. Snacka om taskigt, men det är den starkaste och slugaste som överlever trots allt. 😮

Deltagarna fryser till is och kollapsar i snön stup i kvarten nu, så jag kan i stort sett inte fota och posta det hela tiden. Här kollapsar i alla fall Sai framför Sakura medan Naruto ger Hinata en gnuggis i bakgrunden och Kakashi som står och sover längre bort. 

Och vad gör Sakura, tror ni? 

Just det, hon värmer upp honom med hårtorken som jag fortfarande inte har listat ut var hon fick tag i den från. Herregud, vilken underbar sim hon är. Hon är den enda som bryr sig och tinar upp dom som har blivit frysta hittills. 

Jag låter den här hemska dagen sluta med något fint, tänkte jag. 😃

Trots allt elände som varit den här lördagen så blommade kärleken ut mellan Naruto och Hinata. Hinata gick och smekte den upprörda Naruto över kinden, vilket resulterade i rött hjärta dom två emellan. Skrattar

Utmaningens "första sanna kärlek", eller vad man nu vill kalla det. Jag bröt lite mot reglerna när det gäller att lägga sig i relationsinteraktionerna (men eftersom Naruto och Hinata blivit ett par på egen hand och initiativ var det väl inte riktigt ett regelbrott) och lät dom ha myspys i ena tältet. Skrattar

Sakura var tvungen att springa ut och kolla vad som hände… 

Så slutar sjätte dagen! Med ett mysigt kärleksmöte efter en lång dags elände och kämpande i kylan. Klockan passerar midnatt, alla deltagare lever och sover i sina tält förutom Kakashi som fortfarande står och sover vid kylskåpet.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 1:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

För er som undrar varför deltagarna inte bara går över den frusna isen eller simmar över den lilla vattenmassan när det är vår/sommar… 

Det är inte så svårt att fly från ön.

Det kan dom givetvis göra logiskt sett (även om spelet inte gör det möjligt) och det är dom välkomna att försöka med, men det finns inte mycket att göra efter det. 

På andra sidan vägen finns denna djupa avgrund, rakt nedåt till en flod.

Dom kan inte ta sig någonstans och även om dom kunde finns det ingenstans att gå till. Ön ligger väldigt isolerat till i ett kvarter noga utvalt för det här syftet. 

En utzoomad bild på tomten där ön finns på.

Så det är ganska kört för  deltagarna. Ön är deras bästa chans att överleva, om dom inte föredrar bergsklättring i extremt branta berg omgivna av vatten mitt ute i ingenstans. Utan utrustning och flottar/båtar att ta hjälp av. Dom är fast här tills bara en deltagare finns kvar och jag hjälper denna därifrån. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 1:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Dag 7: Söndag, Vinter

Dagen börjar med att det nyblivna kärleksparet kollapsar i snön av köld. Bra början. För övrigt så står Kakashi fortfarande och sover vid kylen och Iruka är fortfarande matförgiftad och lider för det. 

Inget verkar väcka Kakashi, inte ens Iruka och Sasuke som står och bråkar framför honom. Lever Kakashi ens…? 😮

Timmarna tickar förbi, det är bara två timmar kvar tills det blir ljust och både Naruto och Hinata ligger fortfarande kvar djupfrysta i snön! Är det ingen som tänker bry sig om dom? Sakura? 

Du gör helt rätt i att oroa dig för Kakashi också, hans liv är i fara om han inte vaknar snart, men ta och väck honom då istället för att oroa dig och gå sen och hjälp Naruto och Hinata! 

Ino frös till is och kollapsade medan Sai avslutade Kakashis snögubbe. Lärde du dig ingenting av vad som hände med Kakashi, Sai? Bygga snögubbe när du håller på att frysa till döds är en mycket dålig idé! 

Whoa! Jag vet inte om attackera snögubben är en så mycket bättre idé! 😮

Jädrar, den där snögubben får sig en omgång som heter duga! 🤦‍♂️

Känns det bättre nu, Sai? Fick du ut lite aggressioner på den? 

Ljuset kommer och dagen gryr, men Naruto och Hinata ligger fortfarande kvar där och har legat i snön nu i snart 7 timmar tror jag. Ino visar heller inga tecken på att gå upp. 

Men någon annan har äntligen vaknat ur sin slummer! Välkommen tillbaka till dom levande eller nåt, Kakashi. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 2:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Det dröjde till klockan nio på morgonen innan Naruto äntligen lyckades ta sig fri från sitt djupfrysta tillstånd. Ingen visade någon empati för honom, inte ens Sakura. Hinata ligger fortfarande djupfryst däremot… Naruto, det är din tjej, du borde göra något. 

Naruto värmde inte upp Hinata, men hon tinade av sig själv strax efteråt. Vintern i det här spelet är riktigt brutal när den tar i. 

Nu är det Inos tur att somna stående… Hur länge kommer du sova då? 

Naruto grillar abborre på en snötäckt grill utan någon synbar eld. Det är imponerande om något! 

Ino vaknade, men Sasuke somnade istället. Det här är sista dagen med vinter, gänget! Uthärdar ni bara den så kommer våren och då finns det hopp igen för er alla! 😃

Då blir det en ny utmaning, då maten börjar ta slut efter den hårda vintern. 

Snöänglar igen, Sakura!? Det är farligt att leka i snön när det är så kallt! 

Sakura, nu måste jag fråga… har du dödslängtan? Snöängel och direkt efter en snögubbe!? Återigen, det är farligt att leka i snön när det är så här kallt! 

Snögubben blir byggd, Sasuke vaknar, Sakura ger honom en gnuggis och Kakashi och Naruto håller på och diskuterar. Med bara två timmar kvar till midnatt så närmar sig våren och det ser ut som om alla deltagarna kommer överleva vintern! 

Klockan passerar midnatt precis innan katastrofen inträffar! 😮

Jag var inte alert alls och inte alls beredd på detta…! Förskräckt

Jag var alldeles för distraherad av Narutos snögubbsbyggande, trots kylan, att jag inte märkte att något var på gång förrän…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 2:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Dag 8: Måndag, Vinter/Vår

VI HAR VÅRT FÖRSTA DÖDSFALL! 

16 minuter efter midnatt, precis så att dagen hann slå över och just när våren är på ingång så går den första simmen bort! Antingen av köld eller sin sjukdom/matförgiftning som vägrade ge med sig, men jag är inte säker! Det är dom enda alternativen som verkar vettigt, då dom har mat och ingen har varit nära att svälta. Plus att det där inte är svältdöden, som jag känner igen så väl efter förra utmaningen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 2:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Iruka Umino är den första att dö i Survival Challenge II, efter åtta långa dagars kämpande! 

Åtta dagar är det längsta en sim har överlevt i Survival Challenge II hittills. Alla i förra utmaningen dog på dag fem. Du borde vara stolt över det åtminstone, Iruka.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
4/10/15, 2:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Naruto sörjer Irukas död, men i övrigt var det inte mycket till reaktion bland deltagarna. Hinata sörjde också, efter att jag tagit bilden. Jag tror jag missade när Sai och Sasuke skrattade åt hans död, med tanke på att dom var fiender med Iruka.. 

Nåja, en nere, sju kvar! Utmaningen är ett steg närmare slutet och ett steg närmare att se vem som vinner! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 2:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Dagen tog en tragisk början med Irukas död, men kampen för överlevnad måste gå vidare. Gravstenen placerades i mitten av ön för att stå där tills utmaningen är över. Irukas spöke kan dyka upp och hemsöka deltagarna och orsaka fler dödsfall (simmarna kan bli skrämda till döds av spöken), så det ger lite extra spänning till utmaningen också. 😃

Av någon anledning gick Naruto och sparkade på Irukas gravsten! Jag kan bara anta att han är arg för att Iruka dog och lämnade honom ensam här, men… jösses, Naruto, tagga ner. 

Det slår över till vår, men i samma veva som det gör det börjar det snöa igen! Kampen mot kylan verkar inte riktigt vara över än. 

För att göra det hela värre fick jag precis ett meddelande om att Sai har blivit förkyld… Jag tror det var sjukdom som tog död på Iruka. Se till att få mycket vila, Sai! 

Hur många gånger måste jag upprepa att det är farligt att bygga snögubbar innan ni begriper det? 

Där sattes det stopp för det! Snön börjar smälta och det ser ut som om våren tittar fram. Äntligen är den långa, hårda vintern över och för dom sju överlevande deltagarna kommer hoppet åter. Det är dags att börja odla nu, för maten kommer inte räcka i evigheter och sju magar blir svåra att mätta på enbart fiske. 🙂

Men det ser ut som att vi har en epidemi nu på ön! Sasuke och Kakashi har båda blivit smittade av Sais förkylning! Det här ser inte bra ut… grabbar, vila och ta det lugnt så det inte blir värre! Sai har för övrigt inte blivit bättre och han har det ganska jobbigt för stunden. 

Nyser som en galning. (Jag kan relatera, även om jag nyser av helt andra skäl)

Och svimmar även hela tiden.

För att göra det hela värre så börjar det snöa igen. Har vintern inte sagt sitt än…?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 2:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Jodå, det verkar som om vintern har gett med sig, även om den kämpar för att komma tillbaka till och från. Deltagarna är varma och nöjda. Varmare, åtminstone. 

Det stora hotet nu är förkylningsepidemin som har spridit sig bland deltagarna. Dom enda som jag tror fortfarande är friska är Hinata och Sakura, alla andra har blivit förkylda. 

För övrigt mår deltagarna bättre än på flera dagar, nu när kölden inte sänker deras behovsmätare konstant och stör dom i deras sömn. Så jag har stora förhoppningar om att dom ska klara av förkylningsepidemin och kämpa vidare. 😃

Kakashi, den sista vuxna simmen kvar på ön, tar ansvar över odlandet av mer mat. Han har även silvermedalj i trädgårdsarbete efter förra säsongen, så han var ett självklart val för det. Den här gången odlas Aubergineplantor, vilket förhoppningsvis kommer ge mycket bra mat i slutet av sommaren. Tills dess får dom klara sig på smaklösa tomater och fiske. 🙂

Dagen tar slut, efter midnatt så lever sju deltagare fortfarande och mår någorlunda bra trots omständigheterna.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 3:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Dag 9: Tisdag, Vår

Hinata blir smittad av förkylningen som härjar på ön. Toppen, nu är det bara Sakura kvar som inte är sjuk, tror jag. 

Tror ni att den här förkylningen kommer vara det som tar död på deltagarna? Svält är dom ännu inte i riskzonen för, Hinata har tomater kvar och kylskåpet har mat i sig. 

För övrigt har det återgått till att inte hända så mycket. Hinata och Naruto är dock bedårande tillsammans. 

Kakashi har planterat klart sitt fält med Aubergineplantor och håller på att vattna dom och en mycket ihärdig snögubbe har fortfarande inte smält bort i våren än. 

Bara för att jag sa det så… 

Det händer inte mycket på ön nu. Skolbussen kommer som vanligt men som vanligt kliver inga på den. Tonårsgruppen har haft 1:or i betyg nu i evigheter. 

Kakashi visar lite omtanke och går och uppmuntrar en ledsen och nedstämd Sai. 

Jag är nyfiken på vad för uppmuntrande ord han kan ha sagt. Dom är i en hopplös situation där bara en person kommer levande därifrån och ingen kommer till deras undsättning. Så vad kan han ha sagt? "Oroa dig inte, Sai, jag är säker på att du är den som överlever det här eländet och får leva med minnet av det för resten av livet?" 

Hur som helst så blev Sai gladare av det. 

Kan ni sluta sparka på Irukas gravsten!? Så hedrar man inte minnet av en fallen kämpe! 

Sai och Sasuke bestämde sig för att hångla i duschen… vilket gör att vi väl har två officiella par nu. Naruto + Hinata och Sai+Sasuke. Det sistnämnda trodde jag verkligen inte skulle hända…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 3:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Titta vem som kom på besök ikväll! Och vad glad han ser ut också! 😃

Färgen på Iruka som spöke tyder på att han dog av sjukdom i alla fall. Stackarn. Tänker du vara snäll, Iruka?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 3:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Jag är på vippen att börja gråta nu. Det här är en av dom bästa dagarna i mitt liv tack vare en sån liten sak som hände bara av att jag kollade upp spökfärger i The Sims 2… Dom nämnde något som kallades "Death by scissor" och jag var tvungen att kolla upp det och… 

Och det visade sig att Maxis skapat ett innehåll till The Sims 2 som på svenska heter: Leksetet "Spring med saxen" från ADD. Jag tror föremålet säger sig självt. 😃😍😭

Jag förstår inte hur jag kunnat missa det så här länge, men nu har jag föremålet och… jag gråter glädjetårar. Jag trodde inte att något sånt här existerade, men det gör visst det och nu hoppas jag på att många simmar ska visa varför man inte ska springa med sax…! 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 3:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Vi placerar en liten sax på ön, bara för att. Givetvis är jag förbjuden att säga åt simmarna att göra något med den då mitt huvudsyfte är att titta och iaktta och inte lägga mig i mer än nödvändigt. 

Men om någon av simmarna själva skulle plocka upp saxen och springa med den… då är inte deras överlevnadsinstinkter tillräckligt bra för att klara sig på ön, tycker jag. 😇

Jag tror koplantan har blivit ersatt, det här är mitt nya favoritföremål i The Sims 2 nu.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
4/10/15, 3:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Herregud, jag tror jag dör av skratt! Jag var inte alls beredd på det här! Stackars Sai! Iruka gick på full offensiv redan första natten! 😂😮

Jag har aldrig sett en sim hoppa så högt när ett spöke skrämmer dom!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 3:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Iruka hatade verkligen Sai, så jag är faktiskt inte förvånad. 

Kul för dig, Sai, du ville se ett spöke! Kanske specifikt spöket efter Iruka också. 😃

Hmmm, fast vänta lite… något verkar fel…

Bäst du kollar pulsen.

Ingenting…?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

ANDRA SIMMEN HAR NU DÖTT! 

Det blev Sai som var den andra att dö i utmaningen. Dö och dö, han blev snarare  mördad av Irukas spöke! Skrämd till döds! 😮

Sai dog på dag 9, tre timmar ifrån att det skulle slå över till dag 10 och han har tagit rekordet från Iruka i längst överlevande döda simmar på ön!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Sai blir rejält sörjd och saknad av övriga deltagarna, speciellt av sin älskade Sasuke. Dom som var på g och skulle bli ett så sött par, så har Iruka ihjäl Sai! 😢

Den enda som inte riktigt sörjer är Naruto, som precis hånglat med Hinata för första gången och inte verkar kunna få det ur skallen… 

2 deltagare döda nu, bara 6 stycken kvar! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Det här kallar jag sörja på riktigt. Varför fick inte Iruka ett sånt avsked för? Visserligen förtjänar han det inte nu i efterhand efter att ha dödat Sai, men… har ni inte tänkt på att det kanske var på grund av det som han dödade Sai? Han blev inte uppskattad av er i livet! 

Sakura sover, det är därför hon inte närvarar vid den här sorgliga stunden. 

Sais gravsten är nu placerad bredvid Irukas, på sjunde plats i Survival Challenge! Du borde vara rätt stolt i alla fall, Sai. Du är nuvarande rekordinnehavare och du blev åtminstone inte sist i utmaningen. 😃

Hur kommer man över sorgen av en nära och kär vän? Man fokuserar givetvis på romantik! Kakashi går och smeker Inos kind, vilket resulterar i rött hjärta dom två emellan. Ett par splittrades (Sasuke och Sai), men ett nytt par blev till, Kakashi och Ino! 

I bakgrunden så iscensätter Iruka-spöket sin egen död. Jag tror verkligen att han kände sig bortglömd och försummad när han gick bort. Är det någon som planerar att ge honom lite uppmärksamhet? Inte? Bra, vi ska inte uppmuntra det beteendet. 

Eller borde vi göra det så han slutar skrämma folk…? 🤦‍♂️

Helskotta, Irukas hämnd var inte att leka med! Stackars Hinata! 😮

Dag 9 går mot sitt slut när klockan passerar midnatt och dag 10 tar sin början. Det är bara sex deltagare kvar nu och hoten på ön har bara blivit fler. Mordiska spöken och en sax som dom måste motstå frestelsen att springa med. Spänningen ökar…!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Dag 10: Onsdag, Vår

Den här dagen börjar med att Sasuke sparkar på Sais gravsten… Först Naruto på Irukas gravsten trots att dom var bästa vänner och nu du på din pojkväns gravsten. Vad är det för komplicerade relationer ni hade till varandra!? 

Ah, just det, var försiktig, Sasuke. Irukas spöke flyger fortfarande omkring och han var inte så förtjust i dig heller. 

Känner du dig ensam, Iruka? Du har Sai där på andra sidan och jag är inte så glad på dig just nu. Du försöker ha ihjäl alla deltagarna! Jag har inget emot att dom dör, men dom kan gärna få dö på andra sätt än av dig. 

MEN! IRUKA! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

TREDJE SIMMEN HAR DÖTT! 

Iruka kommer tillbaka och under en och samma natt tar han död på båda sina fiender från när han levde! Sasuke Uchiha blev den tredje att dö i Survival Challenge II! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
4/10/15, 4:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Och så var dom bara fem… Tre deltagare har dött inom loppet av tre dagar. Är det ett rullande tema nu, tror ni? 

Dag 8 dog Iruka, dag 9 dog Sai och fyra på morgonen på dag 10 dog Sasuke. Vem kommer dö på dag 11, tro? Vem är näst på tur? 

Grattis till rekordet i alla fall, Sasuke! Du stal det från Sai, med bara några timmar emellan! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Livet på ön går vidare. Sasukes grav placeras bredvid Sai, mer för ordningen dom dog i än för att dom var ett faktiskt par, och jag skickar övriga deltagare till att äta så att dom inte blir nästa dödsfall.. 

Iruka är OND! Antingen är han riktigt bitter över situationen med Sai och Sasuke på ön, eller så är han en riktigt dålig förlorare. 

Jaha… där var det då… okej… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

FJÄRDE SIMMEN HAR DÖTT! 

Iruka har brutalt mördat en tredje deltagare på ön! Kakashi Hatake blev den fjärde simmen att dö på ön och den tredje att falla offer för det mordiska spöket! 😮🤦‍♂️

Kakashi-sensei…! 😭
Alltid den jag röstar på, den vinner aldrig… 

Kakashi dog på dag 10 också, men han har rekordet med någon enstaka timme nu.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Du är singel nu, Ino. Stackars Ino… precis när dom påbörjat sitt förhållande. 😕

Kakashi var den som hade guldmedalj i trädgårdsarbete också. Vem ska nu se efter trädgården så att dom får mat i vinter? 

Ärligt talat känns det som ett mindre viktigt problem för stunden. Det mordiska spöket efter Iruka verkar värre och svårare att lösa. 

Det är så tragiskt. Dom sju överlever vintern och löser svältproblemet bara för att bli brutalt mördare en efter en av Irukas spöke. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 5:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Solen går upp och spökhotet är över… för stunden. 

Kakashis grav placeras bredvid Sasukes och nu hoppas och ber vi innerligt för att vi inte kommer ha fyra mordiska spöken ute efter deltagarna inatt. 🤦‍♂️

Förmiddagen går stillsamt förbi, utan att något större händer. Ön känns konstigt tom nu när det bara är fyra deltagare kvar. 

Sakura och gänget fortsätter att stöka till på ön… 

Hinata är den som fått ta över ansvaret över trädgårdsarbetet nu när Kakashi är borta. Hon har trots allt bronsmedalj i trädgårdsarbete och sköter det hela ganska bra. Inte lika bra som Kakashi, givetvis, men mer än dugligt. Plantorna växer och frodas. Överlever deltagarna till nästa vinter lär dom ha mat i alla fall! 

Naruto ansvarar för fisket och för att få in fisk till gruppen så att dom inte bara behöver äta grönsaker. Det går… inte så bra för stunden, men han gör sitt bästa! Ino och Sakura… ansvarar för matlagning och städning. Det sistnämnda går inte så bra, som ni kanske ser. 

Ino får börja fiska ihop med Naruto och Sakura får hjälpa Hinata ta hand om trädgården, utifall att någon annan stryker med inatt. 

Mörkret faller och jag blir nervös. Kommer det komma spöken inatt? Kommer mordiska Iruka tillbaka? Något nytt spöke? Är dom vänliga eller precis som Iruka…? 😮🤦‍♂️

Bara fem timmar kvar till midnatt och nästa dag.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 5:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Det är bra, gänget. Samarbeta för att överleva. Men… ni vet väl att bara en av er kommer levande härifrån, va? Jag bara dubbelkollar så att ni är medvetna om det. 

Hinata fick silvermedalj i trädgårdsarbete! Naruto lyckades fånga lite fisk, men det går sämre för Ino. Nio på kvällen, bara tre timmar kvar till midnatt och ännu ingen skymt av några spöken. 

Ni kan inte dö av att fiska, hoppas jag? Ingen av er två är särskilt bra på det här. 

Midnatt kommer och går och än så länge, inga spöken! Ni överlever alla fyra till dag 11 i alla fall. Det är alltid något! Och Naruto har fått en bronsmedalj i fiske, bra jobbat! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 5:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Dag 11: Torsdag, Vår

Inga spöken den här natten! Dom kvarvarande deltagarna kan andas ut och fokusera på sin överlevnad inför den kommande vintern. Regnet vräker ner och Naruto fiskar på medan resten av gruppen sover. 

Den lilla gruppen som är kvar verkar komma bra överens. Naruto och Hinata är det sista paret kvar på ön så det är inte så konstigt att dom inte bråkar. Ino och Sakura är BFEs och även om Sakura och Hinata inte är bästa vänner direkt så umgås dom och har roligt ihop. 

Ni fyra håller på att bli alldeles för tighta och bra på att samarbeta för att överleva. Fortsätter ni så här kommer ni växa upp och bli vuxna på ön! 

Uh oh…  Är vi inte ens säkra på dagtid!? 😮

Är det på grund av regnet som du dyker upp, Sasuke!? Eller är hotet konstant från er spöken? 

Han ser i alla fall glad ut, till skillnad från Iruka. Är du ett snällt spöke, Sasuke…? 

Sai också nu, precis när Sasuke försvunnit. Han ser mindre glad ut. 

Kod röd, allihopa! Spring till kylen och ät om ni vill överleva! 

Ino, det är inte bra att leka i vattenpölar när det stormar. Vi har redan sett en blixt, så du borde sluta med det där. 

AJ SOM…! 

Jag varnade dig, Ino… 

Det är som att ni kan läsa vad jag skriver ibland, redan innan jag postat det också. Bara för att jag skrev om hur bra dom kom överens tidigare så hamnar Naruto och Sakura i ett stort gräl på eftermiddagen. 

Hörrni, komma överens, minns ni? Överleva genom samarbete?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
4/10/15, 5:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Mörkret faller och jag inväntar eventuella spöken. Med fyra gravar och aktivitet på dagen så är det högre chans för det nu. Under tiden får deltagarna försöka fortsätta med sina liv och sysslor bäst dom kan. 

Något som är positivt är att inte en enda sim har försökt springa med saxen i alla fall, så dom är inte jubelidioter här på ön! 😃

Sättet som all smutsig disk står på bildar nästan en slags symbol. Jag gillar att tänka att det är simliska för "SOS" eller något i den stilen. 

Som ni säkert förstår så hände ingenting. Dag 11 övergår till Dag 12 utan spöken eller andra otrevligheter. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 6:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Dag 12: Fredag, Vår

Där regnet vräker ner, det stormar, åskar och blixtrar och ingenting spännande händer utöver det. Dom här fyra verkar vara riktiga överlevnadsexperter tillsammans… om bara Ino kan låta bli att hoppa i vattenpölar. 

Naruto, har vi inte lärt oss vad det där kan leda till…? Vad skrev jag alldeles nyss i paragrafen ovan? 

Inga spöken på natten, men dom hälsar på under dagtid och verkar mycket trevligare och fridfullare än Iruka! Kul att se dig, Kakashi, jag är ledsen över att du inte vann tävlingen… 

Jag rapporterar det mest för att karaktärerna flippade ur så mycket vid det. Blixten slog ned i ett träd som fattade eld. Naruto, Sakura, Ino och Hinata fick panik, regnet släckte elden. Så farligt var det. 

Jag berömde dom för deras överlevnadsinstinkt tidigare, men jag får nästan ta tillbaka det. Så hoppar man inte runt i vattenpölar om man vill undvika att träffas av blixten… 

Skyll dig själv om blixten träffar dig, Sakura.

Inte du också igen, Naruto…!

Dagen fortsätter händelselöst, annat än att Hinatas plantor nästan drunknar och sjunker rejält i kvalité. Mörkret faller och klockan tickar över midnatt utan att några spöken dyker upp eller att något annat händer. 

Det går oväntat smidigt just nu på ön. Inga dödsfall, inga katastrofer, inga hot. Med bara fyra magar att mätta istället för åtta så räcker maten mycket längre också. Bara frid och fröjd på ön nu! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
4/10/15, 7:44 AM
#58

Det är så kul att läsa!! Min favorit lever än. = ) Sakura.

[StarShadowsReptiles]
4/10/15, 8:07 AM
#59

Hoppas snart att någon kommer att dö :Evil smile:

Mitchika
4/10/15, 8:07 AM
#60

#58 Det är jätteroligt att spela och skriva det också, ännu mer så när andra har roligt åt deras lidande… jag menar, historien också. 😃

Jag tog en paus för att slänga ihop en kort, orelaterad video som jag kommer länka från sajten så fort den är redo.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 8:08 AM
#61

#59 Det får vi se inom en snar framtid, förhoppningsvis. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
4/10/15, 8:15 AM
#62

Jag gillar när det händer lite saker. = D

Annons:
LottaV
4/10/15, 10:43 AM
#63

Ino klarade ett brustet 💔hjärta då klarar hon det mästa.😇

Ett gott skratt förlänger livet

Silent_Hill
4/10/15, 11:02 AM
#64

Neeeej, jag som hejjade på Kakashi 😛 Aja, det ska ändå bli spännande och se vem som vinner 👍

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Mitchika
4/10/15, 4:14 PM
#65

#62 Jag med, vilket gör dom senaste dagarna för dom fyra överlevande ganska långtråkiga. Men det är fascinerande att se hur bra dom klarar sig på egen hand! Jag menar, maten i kylskåpet tar slut i tvåan och det tog slut ganska fort här med, men genom att fylla på kylskåpet med egenodlade och egenfångade prylar så hålls matnivån uppe. 😃

#63 Du får hålla tummarna! Det kan bli vem som helst av dom fyra, alla fyra mår jättebra. 😃

#64 Jag hejade också på Kakashi, så jag är jätteledsen över att min favorit dog. 😕

Däremot kan jag inte låta bli att le åt att min andra favorit (Iruka) dog och tog livet av tre andra deltagare inom loppet av en natt! Hur mörkt och brutalt det än var så måste jag säga att det var riktigt awesome samtidigt. 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Dag 13: Lördag, Vår/Sommar

Frid och fröjd på ön, men idag dyker ett nytt hot upp när årstiderna växlar än en gång. Sommaren och sommarvärmen. Jag vet inte om det är lika farligt för dom som vinterkylan, men det lär vi snart bli varse om. 😃

Annars går det ganska bra för dom. Deras ambitionsmätare har börjat sjunka rätt rejält, speciellt för Sakura, så det har dom börjar klaga över men annars är det lugnt. Hinata tar fullt ansvar för maten. 

Lugnt och fridfullt kanske är trevligt för simmarna, men det är långtråkigt som sjutton för mig. Det är fascinerande hur bra det kan gå för simmarna i den här utmaningen medan det gick så illa för simmarna i den första utmaningen. 

Hinatas tomater är visserligen slut, men det finns gott om fisk i kylskåpet och Aubergineplantorna växer på bra. 

Frid och fröjd… tills Naruto får för sig att röra grillen…! 😮

Nu har ni faktiskt rätt att flippa ur! Det här är ett riktigt hot för er och enligt reglerna får ni inte släcka elden heller. Den måste få brinna ut naturligt. Bra jobbat, Naruto! Du kan ha dömt hela ön till undergång, om det vill sig riktigt illa! 

Elden sprider sig… 

Ni borde akta på er! Särskilt du, Sakura, du står farligt nära elden nu! 😮

INO, VAD HÅLLER DU PÅ MED!? 

Hon bara rusade rakt in i elden, det har jag aldrig sett förr! Hon tänker inte släcka den heller, vad jag kan se på hennes handlingsikon! Förskräckt

Hon överlevde att springa rätt igenom elden, men nu sprider den sig till där hon står. Kommer hon överleva det? Det här är inte rätt tillfälle att leka våghals, Ino! 

Och där fattade Ino eld! 

Ska någon hjälpa henne, kanske!? Ni får inte släcka själva elden, men jag kommer inte stoppa er från att släcka varandra. Inte för att någon ens har tagit initiativ till att släcka elden, alla fyra står bara där och skriker på den… 

Det här är en fullskalig katastrof. Ino brinner, Hinata flyttade sig närmare elden för att kunna skrika bättre på den och är nu i riskzonen för att fatta eld också, Naruto flippar ur ihop med Sakura och elden bara sprider sig och växer. 

Där fick jag för att jag klagade på att ingenting händer! Återigen, bra jobbat, Naruto!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

FEMTE SIMMEN HAR DÖTT! 

Elden var skoningslös och Ino Yamanaka hade inte en chans när övriga deltagare inte ville hjälpa genom att släcka henne! Ino blev den femte simmen att dö i Survival Challenge II och hon höll ut ända till dag 13! 

Hon blev till en hög med aska, så det här är den enda bild jag har på hennes död…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Och nu brinner Hinata också! Gör något, Naruto, det är din flickvän! 😮🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

SJÄTTE SIMMEN HAR DÖTT! 

Herregud, jag var inte beredd på att det skulle sluta så här! Hinata Hyūga blev den sjätte simmen att stryka med i utmaningen! Elden tog henne också… 

Hoppas du är riktigt nöjd med dig själv nu, Naruto! Finalen står nu mellan Naruto och Sakura!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Lia
4/10/15, 4:59 PM
#70

Åh precis de två jag hoppades skulle stå i final!

Mitchika
4/10/15, 5:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Det ser ut som om branden har börjat lugna sig en aning nu. Kanske Naruto eller Sakura slipper brinna till döds nu trots allt? 

Nope, jag hade fel. Branden har bara börjat… 

Uh oh…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

SJUNDE SIMMEN HAR DÖTT! 

Finalen som inte varade så länge är nu över. Sakura Haruno blev den sjunde simmen att stryka med i Survivor Challenge II! 😮

Herregud… startade Naruto en mordbrand, tror ni…!? 

Men det här betyder att vi har en vinnare! Förutsatt att jag kan hålla vår vinnare vid liv tills elden slocknar…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 5:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

UTMANINGEN ÄR NU ÖVER! Elden är släckt och vi har en vinnare och en överlevare! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#74

STORT GRATTIS till Naruto Uzumaki, som genom att anlägga en brand och döda dom andra tre deltagarna (det är vad jag misstänker var vad som hände i alla fall) tog hem segern i Mitchikas andra Survival Challenge! 😃🥳🏆🌺

Som överlevare blir Narutos första pris att flytta till Överlevarnas Villa 1, där förra utmaningens vinnare redan håller till, där han ska få leva ett vanligt, normalt och förhoppningsvis lyckligt simliv. Gravarna ska flytta till kyrkogården och placeras där tillsammans med övriga gravarna från tidigare utmaning. 

Här är slutresultatet för tävlingen: 

  1. Naruto 🏆
  2. Sakura (Dag 13) 
  3. Hinata (Dag 13) 
  4. Ino (Dag 13) 
  5. Kakashi (Dag 10) 
  6. Sasuke (Dag 10) 
  7. Sai (Dag 9) 
  8. Iruka (Dag 8)

Jättegrattis, Naruto! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/10/15, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Bra kämpat, allesammans. Det kunde bara vara en vinnare, så jag är glad att ni sju tar det så bra. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Surpan
4/10/15, 7:20 PM
#76

Åh jag som verkligen trodde att jag skulle ha rätt den här gången. Hejade på sakura :/

/Surpan

Annons:
rosedark16
4/10/15, 7:30 PM
#77

R.I.P Iruka :c

Mitchika
4/10/15, 7:37 PM
#78

#76 Hon var så nära! 😮

Hade inte Naruto startat den där branden, eller om han själv hade strykt med i branden istället för Sakura så… 

Det var riktigt spännande där mot slutet. 

#77 Ja… 😕

Men han tog tre andra deltagare med sig i fallet i alla fall. Det är en liten tröst i alla fall?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Cragan
4/10/15, 8:22 PM
#79

jäkla naruto m mörda hinata 🤪

Mitchika
4/10/15, 8:28 PM
#80

#79 Ja, det verkar ju så…! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
4/10/15, 10:11 PM
#81

Nä! Så skulle det ju inte sluta!

Mitchika
4/10/15, 10:14 PM
#82

#81 Säg det till Naruto som startade branden! 😮

Nu får han leva i värsta lyxvillan ihop med Kisame.. *Spoiler från förra utmaningen*

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
4/11/15, 12:10 AM
#83

Jag har kollat lite i The Sims 2 och vilka sparade simmar jag har kvar att använda… 

Jag har tre Transformers, ca 20 Narutokaraktärer, ett par (3) X-menkaraktärer, två karaktärer från Assassin's Creed-spelen, en bunt Star Trekkaraktärer, en bunt Sagan om Ringen-karaktärer och några extra Final Fantasy-karaktärer (samt säkert något annat om jag gräver djupare) som jag ännu inte använt i en Survivor Challenge. 

Så… är någon intresserad av en Survivor Challenge III, kanske? Narutotema igen? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
[StarShadowsReptiles]
4/11/15, 12:40 AM
#84

När kör du nästa utmaning :3

Mitchika
4/11/15, 12:50 AM
#85

#84 Jag tänkte inte vänta i ett halvår i alla fall. 😃

Jag kan eventuellt starta den någon gång under helgen, om intresset finns för en tredje omgång. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

marta01
4/11/15, 7:02 AM
#86

Vore roligt med en till

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Silent_Hill
4/11/15, 8:20 AM
#87

Ja, jag vill gärna ha en till omgång 😃

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

LottaV
4/11/15, 10:28 AM
#88

#85 Ja läntar redan!

Ett gott skratt förlänger livet

PennyTrollet
4/11/15, 10:41 AM
#89

Ja!! En till!! Såå spännande!

Gladasvampen
4/11/15, 5:47 PM
#90

en till utmaning! :D

Annons:
Mitchika
4/12/15, 10:08 AM
#91

Wow, vilken respons! 😃

Jag har valt ut åtta nya deltagare som är redo för sitt livs eventuellt sista utmaning. Survivor Challenge III drar igång om en liten stund!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[StarShadowsReptiles]
4/12/15, 12:15 PM
#92

yay

PennyTrollet
4/12/15, 12:26 PM
#93

Jippi!

Mitchika
4/12/15, 9:47 PM
#94

Utmaning nummer tre är igång nu! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Surpan
4/13/15, 1:42 PM
#95

Innan jag röstar i nästa utmaning - har simmarna egenskaper baserat på de karaktärerna de föreställer? Eller har alla samma egenskaper och ambitioner?

/Surpan

Mitchika
4/13/15, 5:03 PM
#96

#95 I The Sims 2 har dom inga egenskaper, dom har däremot personligheter som jag försöker mest lotta ut genom att ge dom slumpmässiga stjärntecken. Ofta får dom behålla stjärntecknet spelet ger dom automatiskt, i andra fall drar jag in alla poäng och försöker skapa en personlighet som jag tycker passar karaktären så bra som möjligt. 🙂

Samma med ambitionerna. Jag försöker tänka på vilken som passar personligheterna/karaktärerna bäst. Kommer jag inte på något som passar tar jag bara någon. Dom flesta slutar upp med Kunskapsambition eller Framgångsambition, även om ett par har fått Familjeambition. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Surpan
4/13/15, 5:20 PM
#97

#96 okej! :)

/Surpan

Annons:
Lia
4/14/15, 3:13 PM
#98

Jag blev riktigt inspirerad av dina utmaningar att jag gjorde en liknande i 4:an! De vanligaste dödsorsakerna var eld och poolen i mitt fall (om de väljer att simma när de är hemskt utmattade får de faktiskt skylla sig själva!) 😃 Jag lyckades till och med få min pojkvän intresserad. Så vi började med en utmaning (säsong 1), och det var så spännande att vi gjorde 7 till, byggde en stor kyrkogård och ett fint hus till de 8 vinnarna. Sen fick de tävla mot varandra. Så nu har vi vår lycklige (nåja, han lever i alla fall) vinnare, Emil Nordström från säsong 8, bosatt i huset tillsammans med de 63 gravarna! Jag är så stolt över honom! 😂 Nu hejade jag visserligen på Mats Sjögren från säsong 2, men Emil förtjänade vinsten.

Funderar på att göra om detta 7 gånger till, och sen låta alla dessa 8 vinnare (inklusive Emil då alltså) tävla i en slutgiltig omgång. Men då ska jag nog inte göra det över endast en helg, som i det här fallet…

Och ja, jag har för mycket fritid….. 🤐

Så tack för den roliga idén Mitchika! 👍

Upp till toppen
Annons: