Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 1877 ggr
Mitchika
2015-04-12 21:45

TS2 Survivor Challenge III

Det tog längre tid än jag planerat att starta upp den här utmaningen, men jag fick sitta med spelkrångel i två timmar för att fixa problem innan det löste sig (vilket dödade spellusten helt) och därefter… allergitabletter, stjälper lika mycket som dom hjälper för mig. 🤦‍♂️

Men nu är den igång! Survivor Challenge III är redo att ta sin början, deltagarna är utvalda och problemen är lösta så ön är startklar. För den som vill läsa mer om Survivor Challenge så var det här jag hittade den: 
http://modthesims.info/t/341781

Dom två tidigare avslutade omgångarna (jag ska inte avslöja vinnarna för den som inte läst) går att läsa här: 

TS2 Survivor Challenge I
TS2 Survivor Challenge II

Än en gång så kör vi Naruto-tema, för jag har så många Narutosimmar kvar att bocka av i spelet. Precis som förra omgången blir det 6 tonåringar och 2 vuxna på ön. Nyfikna på vilka det är? Dags att hälsa på deltagarna för omgång tre! 😃

Bakre raden från vänster till höger: Neji, Temari, Gaara, Kankuro och Rock Lee. Främre raden från vänster till höger: Tenten, Tsunade och Kurenai

Jag vet inte om det här gänget kräver någon presentation, men jag säger precis som förra omgången. Känner du inte till Naruto-serien och har inte den minsta lust att kolla upp den, så… njut bara av att se utseendemässigt roliga simmar lida och dö på en öde ö! 😃😇

Ytterligare åtta karaktärer som jag växte upp med (i tonåren i alla fall) och som jag är ruskigt förtjust i. Det här ska bli kul och jag hoppas att jag lyckas plocka ut vinnaren av dom här åtta den här gången. Förra omgångarna dog dom jag röstade på, men jag hoppas det blir annorlunda nu! Skrattar

Låt oss ta en titt på ön nu! Efter förra omgångens avslut fick jag reparera lite skador för att återställa ön, plus att vi har gjort en förändring. 

Splitternya tält! 😃🥳

Eller åtminstone nya färger på dom! Aubergineplantorna växer fortfarande kvar, så dom får det nuvarande gänget både ta hand om och skörda när det är dags. Skrattar

Nu till den stora frågan: 

Vem tror du/vill du ska överleva den här utmaningen?! 
Vem skulle du satsa dina simdaler på?! Vilken av dessa åtta simmar kommer stå ensam kvar när alla andra är döda?! Vem av dom här åtta kommer att få lämna ön och flytta in i Överlevarnas Villa tillsammans med tidigare vinnare!? 

Känner du inte till karaktärerna eller Naruto så kan du helt enkelt välja den karaktär som du gillar mest utseendemässigt eller har det "bästa" namnet. Skrattar

Dessa åtta simmars mardröm drar igång så fort jag kommer igång. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-04-12 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den nya gruppen är på plats! Ett par flyktförsök har gjorts, men dom verkar vara på väg att acceptera sitt öde nu. Skrattar

Jag har två som jag hejar på i den här ronden (en officiell och en icke-officiell, då jag bara kan rösta på en deltagare), så det här ska bli riktigt spännande!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
2015-04-12 22:09
#2

Heja Temari hon är den jag gillar. Och jag tror att jag har haft en T-tröja med henne men det är inte säkert.

Ett gott skratt förlänger livet

Silent_Hill
2015-04-12 22:26
#3

Heja, heja Kankuro! 🥳

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

tötenöten
2015-04-12 22:47
#4

Hehe

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Mitchika
2015-04-12 23:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Dag 1: Måndag, Sommar

Sommar, sommar och sol…! ☀️

Äventyret börjar på sommaren den här gången! Där förra gruppen stupade tar nästa grupp vid. Livets cirkel och så vidare. Plantorna från förra gången kommer verkligen hjälpa det här gänget, förutsatt att någon av dom kan hålla plantorna vid liv tills dom är redo att skördas. 🙂

Vi får en strålande start på den här utmaningen! Neji och Tenten grälar om något medan Gaara, Tsunade och Kankuro är jätteentusiastiska över den nya grillen… Följde den sista utmaningen? Såg ni vad som hände där? 

Det här har jag nog inte varit med om förr… Gaara flörtar med Neji (skamligt förslag) och Tenten gillade det. Det stod på hennes interaktionsikon och jag är fascinerad. Okej, bra, vi har precis startat upp utmaningen och ni flörtar redan med varandra. Mods, älska dom eller hata dom.. 

Rock Lee fick för sig att ge Gaara ryggmassage. Jag tror vi har den populäraste simmen på ön klar redan nu i alla fall. 

Någon behöver ta hand om trädgården! Jag lämnar det till Kurenai, hon är alltid så ansvarstagande. Jag tror vi kan lita på henne med trädgården. 😃

Bråk är i full gång borta vid grillen… 

Neji gav Tenten en gnuggis, inte uppskattat, och nu grälar Temari med Neji. Det här kan inte gå annat än bra, misstänker jag. Jag älskar Tentens min…! Skrattar

Oj då. Rock Lee och Gaara har tre blixtar på varandra, men Gaara och Neji har också tre blixtar på varandra. Inte undra på att Rock Lee inte lämnar Gaara ifred. 

Du ser aningen svartsjuk ut, Neji. Du kanske ska agera innan dom går ännu längre? 

Utöver det eventuellt blivande triangeldramat där borta så sysslar övriga deltagare med saker också. Även om det mesta inte är lika intressant, men… 

Kankuro smällde till Tsunade med en kudde! Det är en bra idé, smocka till Konohabyns ledare med en kudde, det kan aldrig ge några negativa konsekvenser. 

Okej, jag vet inte vad jag gjorde annorlunda på den här utmaningen jämfört med den förra, men här är det 100 % fokus på romantik för deltagarna. Precis som i allra första utmaningen. Herregud…! 😮🤦‍♂️

Någon som shippar Kurenai och Tenten? Jag gjorde det inte innan, men nu börjar jag göra det. 😇

Fast jag shippar ännu hellre Temari och Tenten, samt Kushina och Tsunade. 😍

Men simmarna får göra som dom själva vill… 

Efter att ha fokuserat i stort sett bara på romantik ett tag så gör simmarnas behov sig påminda och det är nu kö till toaletten. Jag försöker organisera upp det så bra jag kan så alla ska hinna gå. 

Rock Lee serverade en frukost som ingen äter och nu sparkar han säckboll med Gaara. Neji verkar lite avundsjuk här också. Temari går från att flörta med Tenten till att ge henne en gnuggis… ah, tonårskärlek. 

Det här kallar jag en bra start på utmaningens första dag!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-04-12 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

"Några besökare har kommit för att välkomna dig till kvarteret"… 

Kisame, vågar du dig verkligen tillbaka hit…? Jag är imponerad! 😮

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
2015-04-12 23:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Första dagen brukar vara ganska händelselös och bortsett från romantiken så stämmer det. 

Rock Lee får för sig att smickra Neji. Planerar ni två att bli ett par istället? 

I bakgrunden spelar Gaara, Kankuro och Tsunade säckboll, Tenten får en gnuggis till av Temari och Kurenai sköter om trädgården. 

Rock Lees flingor ville ingen ha, men Nejis varmkorvar är det krig om. 

Den enda som har det jobbigt just nu är Kurenai. Hon måste jobba non-stopp på trädgården, som blir full av ogräs, får ohyra och torkar ut snabbt i sommarvärmen. Stackaren sliter som en galning för att hålla plantorna i bra skick. 

Det är i stort sett allt hon har fått göra idag, medan dom andra har haft roligt med säckbollsparkande och grillfester. 

Åååh, det här kommer bli irriterande i längden… 

Jag är frestad att antingen radera soptunnan eller bara flytta den till ön. Det verkar inte som om flughotet är tillräckligt stort och sannolikt att hända för att väga upp för det här irritationsmomentet… 

Alla försöker konstant städa och klagar på att dom inte kommer åt soptunnan. 

HERREGUD! VAD HÄNDER MED KURENAI!? 

JAG SAKNAR ORD! 😮🤦‍♂️

Wow, snacka om tvist… en halvtimme från midnatt första dagen. Jag tror inte att vi kan toppa det här ens om vi försöker. Yrar

Mina damer och herrar, vi har en plantsim! Förskräckt

Kurenai har blivit en plantsim! Vilket extremt och oväntat avslut på första dagen…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-04-13 00:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Dag 2: Tisdag, Sommar

Där jag fortfarande försöker smälta chocken av att för första gången ha fått bevittna med egna ögon hur en sim transformerats till plantsim. Wow… Kommer närvaron av en plantsim, Kurenai, att göra saker till det bättre eller till det sämre för deltagarna på ön tror ni? 😮

Kurenai tog det hela väldigt bra i alla fall. 

Det börjar bli lite halvkaotiskt häromkring nu. Förra omgångens simmar var så bra på att ta hand om sig själva att jag nog har blivit lite bortskämd. Den här gruppen tar nästan död på sig själv i sitt försök att städa tomten (och därmed försummar sina andra behov) så jag måste vakta dom mycket noggrannare. 

Efter att ha skött om trädgården (som är ett heltidsjobb för det mesta) gick Kurenai och kysste Tsunade upp längs armen. Yes, jag shippar dom två! 😃

Mer romantik i duschen mellan Tenten och Temari, vilket ledde till rosa hjärta på dom båda. Vi har den första romansen på ön och jag är överlycklig! 😃

Solen går upp och romantiken bara fortsätter vara huvudtemat här. Kurenai kämpar på med trädgården och Tsunade har börjat fiska för att få mat till gruppen. 

Tonåringarna är mer intresserade av romantik. Nu är det Kankuro som lägger in en stöt på Neji. Varför inte? Det är inte något jag shippar direkt, men dom kan nog bli ett sött par om dom vill. 😃

Bollsporter. Det är vad tonåringarna började hålla på med efter lunch. Jag försöker fortfarande lista ut vart alla bollarna kommer ifrån, men det är bra att dom har roligt i alla fall. Tsunade och Kurenai är fortfarande ansvarsfulla och sköter trädgården såväl som fisket. 

Se där, Kurenai! Ditt hårda arbete lönade sig till sist! 😃

Nu behöver ni inte oroa er för mat på ett bra tag. Resten av dagen kommer jag spendera med Kurenai för att få upp matens kvalité en aning innan hon skördar den och börjar plantera mer mat. 

Rock Lee och Neji fick rosa hjärtan på varandra, men jag missade vad som hände på grund av arbetet med grödorna… 😕

Dag två går mot sitt slut med Kurenai som jobbar hårt på att dom ska få mat att äta och dom övriga simmarna gör inget annat än att gå runt och plocka upp disk och skrika att dom inte når soptunnan innan dom sätter ner disken igen. Det driver mig till vanvett! 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
2015-04-13 00:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Dag 3: Onsdag, Sommar

Okej, jag har fått nog. Här har ni den förbaskade soptunnan! Är ni nöjda nu!? Kan ni sluta plocka upp disken konstant och skrika över det?! 

Jag hoppas att någon av er sparkar omkull den så att kackerlackor dyker upp och tar död på er med influensan! 

Jag hatar er alla… 

Bra, bara ni slutar med ert förbaskade klagande. Det var det enda som slutet av dag 2 i stort sett bestod av…! 

Det blir en regnig sommardag och jag börjar misstänka att Kurenais plantsim-livsstadie kan vara till en nackdel för henne. Hon behöver visserligen bara tre saker för att må bra, men dessa tre saker är Solljus, Vatten och Kärlek. Blir det en regnig dag får hon inget solljus. Undrar om plantsimmar dör av det…? 

Tsunade, jag vet inte om du såg eller läste förra utmaningen, men det där är ingen vidare bra idé. Förvisso har vi varken sett eller hört några blixtar, men jag skulle inte utmana ödet om jag var du. 

Neji, du borde verkligen inte…

… tre träskallar i rad, får man något pris för det?

Nu har vi också hört blixtar, så nu är det ännu dummare idé att hoppa i vattnet. Jag har varnat dom… 

Hur får man träskallarna att sluta hoppa i vattenpölarna? Med en demonstration om vad som kan hända när blixten slår ner i något, till exempel ett träd! 

Elden släcktes av regnet och inget värre hände. Kurenai ville verkligen inte ha en eldsvåda, så hon mår inte särskilt bra nu. 

Det är tur att terapeuten i The Sims 2 inte har några problem med att rycka ut även till mardrömsön där deltagarna lever. 

Kurenai mår lite bättre nu. 

Snälla Kankuro, lärde du dig ingenting av det brinnande trädet? Stoppa honom, Kurenai! 

Oh crap, där slog blixten ned i kylskåpet! Det har jag inte heller varit med om förr, vad spännande med så mycket nytt i den här utmaningen. 😃

Allt gick givetvis bra den här gången med. Regnet släcker elden och kylskåpet är oskatt. Alla är jätteglada att se varandra, utom Neji som behöver en dusch. 

För guds skull, Kankuro, kliv ut ur vattenpölen…!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
2015-04-13 09:45
#10

Jag hejar på Tsunade. = D

Surpan
2015-04-13 14:07
#11

Jag kan ingenting alls om Naruto och har aldrig sett det, så jag frågade sambon om vem som skulle vinna och fick en utförlig beskrivning. Jag kan ingenting om detta och ber om ursäkt om någon tar illa upp av denna text.

Han menar i alla fall på att de dör i denna ordning:

1. Tenten - Hon är sämst helt enkelt.
2. Kurenai - Medioker chunin.
3. Kankuro - Hans dockor är ganska simpla att klippa loss.
4. Temari - Hyfsat stark i vindattacker.
5. Tsunade - Galet stark men har en fobi för blod.
6. Neji - Byukagan är en op bloodline men han kommer offra sig för någon..
7. Rocke Lee - Kommer endast att förlora mot Gaara som i serien.
8 Gaara - Före detta jinchuriki. Nuvarande kazekage. Det vill säga ledare över sandlandet. Öde ö = sand. Föddes ensam, växte upp utan vänner. Dödade sin enda vän som 7-åring. He's seen some shit…

Så vi röstade på Gaara! 😃

/Surpan

rosedark16
2015-04-13 15:21
#12

Min fav är rocke lee. Jag gillar hans skumma face och name 🙂

Mitchika
2015-04-13 17:18
#13

#2, #3, #10 & #12 Vad roligt att ni nämner vilka ni alla röstar på och hejar på. Det är kul för mig att veta, om än inte nödvändigt. 😃

Jag älskar Rock Lee, han är för söt. Skrattar

#11 Wow, kul sammanfattning av deltagarna! Ganska klockren också. 😃

Det enda jag har att kommentera är att Kurenai är en Jōnin, inte en Chūnin. Sen så vet jag inte om Tenten är sämst direkt, men sist jag kollade fick hon inte mycket fokus och hamnar oftast i bakgrunden. 

Ja, Gaara är badass så det skriker om det! Jag vet inte om det läcker över till Sims 2, dock, men det får vi väl se när utmaningen fortsätter. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Surpan
2015-04-14 09:24
#14

#13 Heh.. Du ska veta hur grinig han blev över att ha fel till en början. 

"Ge mig telefonen!"

*Scroll*

"Men.. Det här var riktigt kul!"

Män 🤓

/Surpan

Gabriella.L
2015-04-14 17:31
#15

följer!

RubHel
2015-04-14 18:29
#16

Jag tror på "bitchen" Tsunade 😃

[masken123]
2015-04-14 18:39
#17

Gaara…. HELT KLART min favorit!!!😂💋

[Charlotte Kittenheart]
2015-08-09 19:49
#18

När kommer nästa del?

Mitchika
2015-08-10 07:14
#19

#18 Jag tror inte jag har Survivor Challenge med mig upp hit, men jag kan alltid kolla. Om inte annat så kommer den fortsätta ihop med mina andra äldre projekt till hösten när jag kommer hem igen! 🙂

Jag har inte glömt den, det har bara kommit många saker i vägen. Jag älskar att köra dom här utmaningarna. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Silent_Hill
2015-08-10 10:30
#20

Längtar tills denna fortsätter 😍 Tycker dom här utmaningarna är så roliga 😃

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
[Charlotte Kittenheart]
2015-08-10 16:26
#21

#19 Ok 🙂

#20 Jag med 😃 Hejar på Tsunade och Kurenai

Upp till toppen
Annons: