Annons:
Etikettövrigt
Läst 1138 ggr
Dvärgis1234
2015-04-15 10:28

Vad skiljer sig i spelen?

Vad skiljer the sims 1,2,3 och 4a ifrån varandra? Så mkt info som möjligt förutom självklara saker som grafik m.m!


Annons:
Hoseok
2015-04-15 10:44
#1

Åh herrejösses, det blir en lång lista du. GapskrattarHär är väl sakerna jag kommer på. Det finns tusentals andra saker, men dessa är väl dom jag , personligen, faktiskt bryr mig om!

- Simmarna blir smartare och smartare ju högre upp i spelserien du kommer. I 1 och 2 så kunde du glömma att en sim skulle göra saker om någon stod i vägen. I 3 och 4 väntar simmen tålamodigt (relativt) tills kylskåpet är ledigt.

- I 2, 3 och 4 så åldras simmarna. Det gör de inte i 1:an, förutom från bebis till barn. De dör inte ens av ålder i sims 1. Man måste bränna upp dem eller dränka dem, typ.

- Det är as-svårt att bygga relationer i sims 1. Jag slutade spela för att det blev för jobbigt.

- I sims 1 så har man inga veckodagar. Man jobbar varje dag.. (ah!)

- I sims 2 måste du köpa matvaror för att de kan ta slut och då kan du inte göra mat… och åka in till stan och köpa kläder om du vill ha mer. Inget trycka på spegeln och ändra utseende här , inte!

- I sims 2 så får du inte välja simmens livsönskan själv, man ba får den.

- Sims 3 är det enda av spelen som har "öppen värld". Att man kan röra sig utan laddningsskärm. (detta kan låta som något positivt, men om din dator inte är tillräckligt bra så är det ett laggling hell!)

- I sims 3 så kan du välja vilka färger som helst till saker. I de andra spelen så är det begränsat.

- Sims 3 kräver mer prestanda av din dator. Det är känt som det mest buggiga och laggiga i spelserien.

- Du kan döda tonåringar i sims 4, det kan du inte i något av andra spelen! (mohaha)

- I sims 4 så kan dina simmar dö av känslor. Att de är för glada, för generade, för ledsna etc.

- I sims 4 så har karriären och livsmålen (ambitionerna) "uppdrag" du ska göra. T.ex. "vattna blommor 3 gånger" eller "hälsa på en sim argt".

Hoseok
2015-04-15 10:52
#2

Kan även förklara det såhär:

The sims 1: Skaparen av sims hus brann ner. Han tänkte "Tänk om man kunde styra någons liv och välja deras öde.." och första spelet föddes! Jag tror det är som roligast att spela om man faktiskt växt upp med det. Det kan vara lite svårt att förstå annars, men jag vet ju inte, eftersom jag växte upp med det.

The sims 2: Här introducerade dom att simmarna åldrades och dog av ålder. Det var det som var den stora grejen. Bebis -> Småbarn -> Barn -> Tonåring -> Ungdom -> Vuxen -> Åldring (Rätta mig om jag har fel, men är ungdom med i tvåan? Kommer inte ihåg!)

The sims 3: Här var öppen värld den stora nyheten! Att man kunde röra sig vart som helst utan laddningsskärm. Ett tappert försök och visst fungerar det bra om man har en bra dator, men ja..

The sims 4: Känslor är viktigt i detta spel. Hela spelet fokuserar på simmarnas känslor. Hur dom mår osv.

Surpan
2015-04-15 12:01
#3

I fyran så kan simmarna också göra olika saker samtidigt. Som att titta på TV, äta och umgås. 🙂 De kan också prata med flera personer i ett samtal.

/Surpan

Mitchika
2015-04-15 13:00
#4

#1 Jag måste bara rätta dig på en av punkterna. Man kan döda tonåringar från och med spelet dom dök upp i. Det vill säga The Sims 2 och framåt. Det är inget nytt för fyran. 🙂

Jag matade mina oönskade tonåringar till koplantan i min första Legacy i The Sims 2. Det var kul. 😇

Sen så dränkte… jag menade, en tonårssim drunknade i en fruktansvärd olycka i min Patriarch-Legacy i The Sims 2 för inte så länge sedan. Fruktansvärt tragiskt.. 😕😇

Barn kan även drunkna och brinna upp från The Sims 2 och framåt, om mitt minne inte sviker. Jag vet att dom kan det i The Sims 3 och 4, men det var länge sedan jag provade i The Sims 2. 

I The Sims 1 kunde hundar brinna upp… förbaskade drake… medan dom i The Sims 3 magiskt teleporteras ut från ett instängt rum med en brinnande spis i. (Jag testade och dokumenterade det här på sajten) Tvåan var det länge sen jag testade det i, så jag kommer faktiskt inte ihåg.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Hoseok
2015-04-15 13:03
#5

#4 Jaså? Det har jag aldrig kunnat, vad jag än försökt. 

Vad är du för en pyroman? 😂I love it.

Mitchika
2015-04-15 15:15
#6

#5 Tonåringar skyddas inte längre av socialen, så dom kan stryka med av lite vad som helst. 😃

Socialarbetaren kom i mitt spel och tog 6 av familjens barn från bebis, småbarn och upp till barn, men tonåringen i familjen? Hon blev kvarlämnad. Är dom tonåringar är dom tydligen helt på egen hand i spelet. Otur för tonåringen, tur för mig som hade en extra hand att hjälpa till när nästa barn föddes. 

Älskade socialarbetare, hon underlättade allt för mig. ❤️

En helt normal liten pyroman? 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Dvärgis1234
2015-04-19 18:23
#7

Tack så jätte mycket för alla bra tips och info! :D!


Upp till toppen
Annons: