Annons:
Etikettövrigt
Läst 2065 ggr
Dvärgis1234
4/23/15, 6:52 PM

Varför heter det The sims?

Rubriken talar för sig själv :)!


Annons:
mieeow
4/23/15, 6:58 PM
#1

jag har fått för mig att det är samma skapare till the sims som gjorde simcity från början, kanske är det så att man gjorde simcity och sedan fick idén att göra ett spel om själva människorna i staden, och då blir ju namnet the sims rätt logiskt. ungefär som "Människostad", och sedan "Människorna". :)

mieeow
4/23/15, 7:00 PM
#2

Kollade lite vidare nu, och det är samma skapare till både the sims och simcity, och namnet the sims är en referens till hans tidigare spel simcity. :) 

Om han tänkte specifikt som jag skrev vet jag inte.

Dvärgis1234
4/23/15, 7:01 PM
#3

Jag skriver en uppgift om detta så behöver ett lite mer "logiskt" svar en så tex han döpte spelet så för att…. Men tack skall se om jag får ihop något på det :D!


mieeow
4/23/15, 7:03 PM
#4

https://sv.wikipedia.org/wiki/The_Sims  Här står det ju lite om spelet. Jag tror inte svaret är mer "logiskt" än så, ibland är inte sådana beslut så genomtänka :)

[AmandaBorg]
4/23/15, 8:03 PM
#5

Det kan ju vara så att Will Wright döpte SimCity till just det eftersom det är ett Simulationsspel. Alltså SIMulation, och att det senare utvecklades ett nytt spel som fick namnet The Sims. 🙂

mieeow
4/23/15, 8:39 PM
#6

#5 ja, så kan det ju vara! :)

Annons:
Ikajo
4/25/15, 5:02 PM
#7

#5 Fast från början kallades projektet "Dollhouse" så…

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

[AmandaBorg]
4/25/15, 5:27 PM
#8

#7 KAN vara, skrev jag ju. Jag har ingen aning om det faktiskt har med det att göra. 🙂

Upp till toppen
Annons: