Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 836 ggr
emiliasv
2015-04-26 21:08

Köpa eller inte

Helloj! 

Jag sitter nu och funderar om om man ska klicka hem The sims 4 från Origin till min Mac. Men blir osäker när jag fått höra båda negativa och positiva saker kring spelet från andra. Vad tycker ni? Hade varit roligt att höra era "rutinerade" ;) tankar kring spelet!  :)

Annons:
SimsBrooke
2015-04-26 21:18
#1

Vad är det för negativa saker du har hört?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

emiliasv
2015-04-26 21:32
#2

 #1 Att man inte kan skapa sin egna stil längre, att pooler har försvunnit, att man inte har samma frihet att gå precis vart man vill osv.. :)

Gladasvampen
2015-04-26 21:37
#3

#2 pooler finns numera i spelet! 

Man kan röra sig fritt inom minikvarteren i städerna, så man är inte fast i huset. Tycker att känslorna väger upp en del, det blir så roligt att spela! sedan så finns det inte så jättemycket i spelet än eftersom det är ganska nytt så få expansioner finns tillgängliga. Tycker ärligt att the sims 4 grundspelet är roligare än trean. Var i början väldigt mycket emot fyran innan jag fick testa att spela hos en kompis och blev superkär i spelet :)

Glass strut
2015-04-29 15:36
#4

Man tröttnar jätte fort tycker jag … tog mig en dag sen va de trist … Finns bara jätte tråkiga möbler svårt att skapa relationer osv … jag skulle köpa nåt annat om jag va du men de är bara min åsikt

[AmandaBorg]
2015-04-29 15:43
#5

#4 Jag håller med om möblerna, men annars tycker jag tvärtom. Det finns massor att göra! Jättekul med alla känslor och ambitioner, tycker inte alls det är svårt att skapa relationer. 

TS, jag säger KÖP! Om inte annat kan du ju börja med att ladda ner demoversionen och testa att skapa simmar om du inte redan har gjort det. 🙂

Jess89
2015-04-29 15:45
#6

Satt en hel del när jag skaffade det. Gillar att det är enklare att bygga hus. Men som med många andra spel tröttnar man efter ett tag.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
zakkris
2015-04-29 18:16
#7

Jag tröttnar fort jag med, nu har jag iofs skaffat get to work. Men även där ganska tråkigt då samma saker sker om dagarna. Jag tycker husen blivit mycket svårare att få bra. Jag hoppade iofs direkt från 2an till 4an men känns som att 2an var roligare. Men alla är vi olika.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

rosedark16
2015-04-29 20:04
#8

Jag tyckte att 4:an är bra . Det enda jag inte gillar med spelet är två hår färger typ. Men get to work är tråkigt. Jobben är tråkiga ska inte prata om shopen. Köpte det mest för att få utomjordingar

Icewolf88
2015-04-30 15:00
#9

Jag tycker The Sims 4 är riktigt roligt! Det kanske inte har lika mycket frihet som i The Sims 3, men spelet funkar bättre och laddar mycket snabbare. Det finns även en himla massa annat att göra.

Utvecklarna har även gett oss en hel del gratisgrejer, som pooler, spöken, kläder, hår och en himla massa trädgårdstomtar, haha.

I början på året släpptes ju även The Sims 4 Vildmarken. Typ ett mini expansionspaket med en massa nya innehåll och ger en möjligheten att åka ut i naturen och campa. Sedan nyligen släpptes Dags att Jobba. Var först osäker ifall jag skulle skaffa den, men gjorde det i alla fall och jag är glad att jag gjorde det! Finns mycket att göra och de nya jobben är roliga. Plus att det finns utomjordingar!

Det ryktas även om att nästa expansionpaket eller gamepack kommer ha något med husdjur att göra. Men som sagt, bara ett rykte.

Så ja, jag rekomenderar verkligen The Sims 4! Det roligaste Sims spelet sedan The Sims 2, skulle jag säga.

emiliasv
2015-05-02 16:15
#10

Tack för alla rekommendationer! :) Får se hur det blir :)

Upp till toppen
Annons: