Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1445 ggr
Meyzen
2015-05-04 18:21

Spelet fryser

Ibland händer det att mitt spel fryser då och då, alltså det bara stannar upp och man kan inte göra någonting. Det hjälper då att klicka på den lilla Windows-knappen på tangentbordet så man kommer till skrivbordet, och sedan gå in i spelet igen, men efter bara någon enstaka minut fryser det igen. Jag tycker det är otroligt irriterande, jag vill bara spela mitt spel. Om ni kunde hjälpa mig skulle jag bli super glad! Tack på förhand :)

Annons:
Jess89
2015-05-04 18:44
#1

Det kan finnas flera anledningar till ditt problem.
Oavsett om du sitter vid en stationär eller laptop kan många spel vara krävande om man spelar länge. Då kan det vara bra att:

* Sänka grafiken på spelet
* Använda kylplatta (vid användning av laptop)
* Stänga av datorn så datorn får vila
* Om du laddar ner extra prylar till spelet kan det ibland göra att du får problem med spelet.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Meyzen
2015-05-04 18:58
#2

#1 Tack! Jag har inte en laptop, och jag har dessutom nu suttit och raderat massor av extra prylar till spelet, men jag hade inte alls många då jag nyligen installerat spelen på min nya dator. Jag är inte så teknisk av mig heller, så jag vill bara fråga hur man sänker grafiken på spelet? ;)

Jess89
2015-05-04 20:10
#3

#2 Gå in i alternativmenyn och sedan grafik hittar du inställningarna för grafiken. Har problemet någonsin fungerat som det ska?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Aniara14
2015-05-05 01:24
#4

#0 Vilket spel gäller det, Sims 3 eller 4?

Vad är det för en dator du har? Kan du posta en länk till den, eller skriva fabrikat och fullständigt modellnummer så blir det lättare att hjälpa till med problemet.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Velinga1984
2015-05-05 17:50
#5

Jag har samma problem oavsett typ av Sims. Mycket knepet då detta är vår speldata. Sambons spel funkar alltid superbra, men sims det ska alltid frysa :S

Meyzen
2015-05-06 17:23
#6

#3 Jadå, det har fungerat. Jag drog ner grafikinställningarna och raderade massor av saker och då började det fungera, sedan hände plötsligt samma sak igen. Jag vet inte vad det kan bero på den här gången, jag har inte laddat ner något mer för den delen heller.

Annons:
Meyzen
2015-05-06 17:23
#7

#4 Det gäller Sims 3. Återigen, jag är väldigt oteknisk av mig och vet inte riktigt hur jag hittar fabrikat och allt det direkt. Jag vet att datorn är från Lenovo, mer vet jag tyvärr inte.

Aniara14
2015-05-06 23:02
#8

#7 Okej, kolla ifall du hittar en klisterlapp nånstans på datorn. På stationära datorer så brukar dom sitta antingen på baksidan eller på ena sidan av chassit. Där ska det fullständiga modell numret stå.

Sen kan du köra en Dxdiag rapport, öppna den sen med Anteckningar och kolla vad det står vid System Model. Jämför det med siffrorna som står på klisterlappen, så borde du kunna få fram rätt modell nummer. Nedanför raden System Model så står det även vilken processor och mängd arbetsminne, RAM, som din dator har. Plus massor av annan information.

För att köra en Dxdiag rapport gör man så här:

1. Välj Kör, skriv dxdiag i rutan och sen tryck OK.

2. Klicka på Spara all information…

3. Välj att spara rapporten på skrivbordet eller i en ny mapp under Dokument så att du lätt hittar den sen.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: