Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 757 ggr
Bara Anna
5/5/15, 8:08 AM

Maj-patchen?!

Edit: Hittade det! Posten kan tas bort av admin

Någon som vet om den senaste patchen för sims 4 har släppts i Sverige ännu? Den släpptes i USA igår, men de svenska patchnoteringarna är fortfarande från april. Hur kollar jag vilken version av spelet jag har via Origin? Jag kör digitala versionen rakt igenom.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
myismyname
5/5/15, 9:05 AM
#1

Du får gärna dela med dig av hur du hittade det (om någon fler undrar), så kan jag låsa tråden sen 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

densomundrar
5/5/15, 10:31 AM
#2

Jag vill veta, för jag hängde inte riktigt med :-)

Castiel.
5/5/15, 1:47 PM
#3

Ett tips; uppdatera inte den nya patchen, den orsakar problem mer än vad den fixar problem.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

myismyname
5/5/15, 1:49 PM
#4

#3 Vilka problem har dykt upp med den patchen?

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Ribessa
5/5/15, 2:47 PM
#5

Jag kunde inte fortsätta spela om jag inte uppdaterade?

Castiel.
5/5/15, 9:28 PM
#6

#4 en av många buggar som kom med patchen var att alla simmar i området försvann och det gick helt enkelt inte att spela. En andra bugg är att om man klickar på en tomt där du har ett hushåll och sen trycker på play knappen så kommer skärmen zooma in och från där så måste du stänga av spelet helt. Ett tredje bugg som kom med patchen var att spelet slutade fungera vid första laddningsskärmen alltså efter The Sims 4 logon försvinner. 

Jag har suttit med EA nästan hela dagen enbart för att fixa dessa buggar. Lyckligtvis funkar det efter att jag reparerat spelet ett x antal gånger, avinstallerat spelet, avinstallerat Origin samt installerat om allting för att sedan få spelet utbytt mot ett annat eftersom det inte funkade. Därefter var jag tvungen att ta bort en massa filer, samt överskriva gamla filer innan spelet funkade utan problem. 

Så ja, den här patchen kom med lite problem.

The truth is rarely pure, and never simple. ❞

Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.

Annons:
densomundrar
5/5/15, 9:40 PM
#7

Usch :-( Hur vet man när man kan uppdatera då?

Bara Anna
5/6/15, 11:45 AM
#8

Jag kontrollerade patch version genom att kika i följande txt-fil:

Documents > Electronic Arts > The Sims 4 > GameVersion.txt..

Aktuell version är Version 1.6.69.1020 (PC) / 1.6.69.1220 (Mac)

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: