Annons:
Etiketteget-innehåll
Läst 6055 ggr
Skogsraah
5/9/15, 1:02 PM

Go to school mod

Tänkte göra en tråd om den fantastiska moden som har kommit - Go to school mod!

Jag har hunnit kika när några youtubers spelat igenom och det låter precis som det gör. Med moden kan du följa med barnen/tonåringarna till skolan! Precis som vi följer med de vuxna simmarna till jobbet. 

Det verkar vara en ofarlig mod vitt jag kan se och funderar på att ta hem den när jag blir sugen på Sims igen (gått några veckor utan sug vilket kan ses ang mina utmaningar här på sajten.) Här kan du se när lifesimmer spelar med moden (videon i inlägget) och här där xUrbanSimsx spelar. Verkar sjukt kul!!

Här kan du läsa mer om moden generellt. Vad tycker du? 🙂 Kommer du ta hem den? Detta har vi aldrig sett i Sims historia förr! Coolt!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Annons:
Skogsraah
5/9/15, 1:13 PM
#1

Länk till att ta ner moden! Kan ju vara smart att lägga in: Länk borttagen. Det är inte tillåtet att länka direkt till mods.

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

myismyname
5/9/15, 2:15 PM
#2

Utdrag ur reglerna:

Det är inte tillåtet att:

  • Länka direkt till en specifik mod till The Sims. Däremot är det tillåtet att länka till sidor (samt underkategorier på dessa sidor) där olika mods finns tillgängliga för nedladdning. Det är även tillåtet att diskutera mods på forumet. *

* Anledningen till att vi valt att förbjuda direkta länkar till specifika mods har att göra med att det finns en hel uppsjö av mods, varav en del är mindre barnvänliga än andra (vilket inte riktigt passar sig på en hemsida där många är unga). Vissa mods kan även vara rentav skadliga för ditt spel om dess skapare inte är säker på hur man går till väga vid själva skapandet av en mod. Vi (medarbetare och sajtvärd) resonerade såhär angående denna regel:

Genom att länka till en specifik mod blir man också "ansvarig" för att just den modden hamnat i någons händer (med allt vad det innebär). Länkar man till ett ställe där olika mods finns samlade blir man inte ansvarig på samma sätt. Jämför med skillnaden mellan att visa någon vägen till videobutiken och att trycka en väldigt våldsam film direkt i handen på dem.

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Skogsraah
5/9/15, 2:36 PM
#3

#2 Ojdå, missade det! Eftersom jag länkade till moden i första kommentaren enbart kanske det går att ta bort den? Gör gärna det, jag kan i varje fall inte göra det själv…

Men då är alltså trådstarten okej vitt jag förstår :) Och att diskutera angående om någon testat moden och annat?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Mitchika
5/9/15, 2:40 PM
#4

#3 Nej, trådstarten bryter inte mot några regler. Du länkar till sidor och videos med information om moden, vilket är helt okej. 🙂

Informationen man får i dina länkar gör det dessutom enkelt att hitta moden på egen hand om man vill prova på den. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Skogsraah
5/9/15, 5:08 PM
#5

#4 Vad tur 😃 Vill inte bryta mot lagarna! hehe

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Bara Anna
5/9/15, 7:00 PM
#6

Såg modden när den kom ut och blev väldigt sugen! <3 Det jag är fundersam över är det rykte jag har hört att man måste ha en skola av varje sort (Grund + gymnasium) i VARJE stad placerad för att det skall fungera.? Jag har lite plats som det är tbh och vet inte var jag skulle sätta dessa skolor. Men jag får väl sätta mig ock kika på youtube-filmerna för att se hur de har gjort…..

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Lexie82
5/10/15, 2:57 PM
#7

Ugh.. försökte kolla på videorna, men jisses vilka dryga tjejer att lyssna på! Verkar vara en cool mod dock =)

densomundrar
5/10/15, 5:08 PM
#8

Låter kul :-)

Bara Anna
5/11/15, 3:28 AM
#9

Provade modden som snabbast igår och kan det lilla jag provat lätt säga att jag är KÄR! Den har givetvis både för - och nackdelar, men som jag har märkt så är det inte moddens fel utan snarare de skolor som jag laddar ner.

-Det förekommer buggar och glitchar. Men de jag stötte på var snabbt avhjälpta och fixade.

-Den grundskola jag laddade ner saknade matsal vilket gjorde att min stackars Sim blev väldigt hungrig. Tänker alltså ladda ner en ny skola idag.

-Alla skolelever var av någon anledning mörkhåriga? Vet inte om det var en slump eller glitch.

-Det saknas lärare. Största tecknet som visar på att detta "bara" är en mod och inte något officiellt - här finns bara barn och inga vuxna. Så du kan inte ha regelrätt undervisning. Synd. Men överlevbart.

-Du kan bara ta en elev åt gången i ditt hushåll (Samma som för GOTW)

Till det positiva då:

+Där finns elever! Massor av elever! Vet inte om det faktiskt bara är de barn som redan finns i min simvärld som samlas på ett och samma ställe, eller om det genereras flera. Men jag behöver  inte längre oroa mig för att inte hitta några potentiella flick - och eller pojkvänner! 

+Du har allt till skänks för att med lätthet kunna bygga upp dina färdigheter.

+Underbart ur historiesynpunkt att kunna följa med till skolan!

Nu verkar det kanske som om nackdelarna överväger fördelarna men det är långt i från sanningen enligt mig. Modden fungerar. Den gör det den ska. Och det i sig är så BRILJANT att det lätt överskuggar alla nackdelar i världen (och de jag hittar är så små att jag lätt kan bortse från dem). Så väl värt att prova tycker jag!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

densomundrar
5/11/15, 6:36 AM
#10

#9 tusen tack för din recension :-)

Skogsraah
5/11/15, 3:36 PM
#11

#9 Vad kul att höra!! Ja vad jag har sett verkar det vara en grym mod 🙂 Jag personligen brukar aldrig använda modar, och inte heller de youtubers som jag länkade, men den hyllas verkligen och verkar fungera smidigt.

Folk bygger nog skolor för fullt också och lägger ut, om en tycker att saker saknas!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Lexie82
5/11/15, 10:54 PM
#12

Om man spelar offline så kan man inte komma åt saker i galleriet, och kan därför inte lägga till skolor. Har jag rätt?

Bara Anna
5/12/15, 5:32 AM
#13

 Jo, det är rätt. För att komma åt skolorna måste du vara online för att LADDA ner dem. Men själva spelandet kan göras offline tror jag. Samtidigt, spelar du offline helt så kan du iofs inte ladda ner modden heller…..

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Bara Anna
5/19/15, 6:11 PM
#14

Någon som testat mer än mig? För jag får snart psykbryt! Grundskolan fungerar hur bra som helst, men när jag skall skicka min äldsta till gymnasiet så fungerar det inte alls! Inga tonåringar dyker upp som sam-studenter och det värsta: Fem minuter in på skoldagen nollställs ALLA relationer utom mina släktrelationer….

Har provat det mesta: Byta skola, ändra version av mod ta bort extra mod etc…

Nån annan alltså som testat modden för gymnasium?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Skogsraah
5/19/15, 8:25 PM
#15

#14 Har inte testat än för mitt Sims 4 fungerar för närvarande inte att öppna 😕 Vad märkligt det låter! Googlat runt ifall fler har samma problem?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Bara Anna
5/20/15, 3:20 AM
#16

Jag har googlat runt en del men mycket av ev. felsökningar drunknar i  youtube-reviews och sidor som höjjer modden till skyarna…. Det jag har hittat är att en extra fil som kom med senaste versionen har ställt till det. Men det står inte hur och på vilket sätt. För mig fungerar det int med eller utan den filen, gammal eller ny version. Försöker komma ihåg om jag provade att spela med modden före patchen eller inte men minns ärligt talat inte.  Nästa steg är att försöka hitta en mail-adressen till Zerbu och se om jag kan få hjälp den vägen.

Vad tråkigt med spel som inte fungerar! Hoppas du snart kan få spela sims igen!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Bara Anna
5/21/15, 5:48 PM
#17

Zerbu publicerade idag, 21 maj en uppdatering som fick moddet att fungera! Wohooo!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Skogsraah
5/21/15, 8:21 PM
#18

#17 Men så bra 😃 Kanon!

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: