Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 851 ggr
Bara Anna
2015-05-12 13:04

Stoppa mig någon! [OT]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har alltid haft svårt att hålla jämna steg med mitt skrivande av själva historien kring mina Legacy-simmar. Nu är det extremt dock! Jag vet inte riktigt när det började. Jag tror att det är kombinationen av Master Control för Sims 4 + Back2School - modden som gör spelandet så fantastiskt njutbart… Mina simmar har vänner. De har kompisar - kan ni tänka er? Vissa är coola, andra rent av onda (Hur skulle något sådant spela ut i en relation….?), men framför allt - de finns där i överflöd! Lägg till att jag "rolled" en helt klart intressant Aspiration  på min första tonårs-sim…. Allt detta ger att jag känner mig ungefär som bilden visar och jag vill bara spela mer, mer…..

…..MEEEER!

Hur är det med er andra? Hur gör ni? Hur får ser ni till att hålla jämna steg mellan att skriva och spela?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
LottaV
2015-05-12 14:15
#1

Jag skriver strax efter att jag spelat på den familjen som jag har i berättelsen.😉

Ett gott skratt förlänger livet

Bara Anna
2015-05-12 18:45
#2

Hade jag gärna gjort om jag nu hade tiden. Men dagen räcker sällan till till både spela och skriva. Önskar att jag hade disciplinen till det dock! 😹 Har nu bestämt mig för att fixa layouten och bilderna för alla kapitlerna fram till så långt jag spelat när tillfälle ges. Då blir det förhoppningsvis lättare att överblicka….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Skogsraah
2015-05-12 19:41
#3

Försöker hålla jämna steg mellan spelande och skrivande, men det är svårt om man inte vill ha massvis med material att ta itu med men ändå vill spela mer mer mer! Haha. Jag är dålig på att spela UTAN att göra det till en story med skrivande. Kan ju vara avstressande på sätt och vis att inte dokumentera allt emellan åt. Så det tror jag att jag behöver just nu. Bara spela för min egen del (slutar dock alltid med att jag får en toppenidé för berättelse…) Har lätt att känna press på mig med att uppdatera historier osv som ligger ute, vilket kan göra det tråkigare att spela för mig och att motivationen tryter. Så ska det ju inte behöva vara! Någon av er som skriver som känner igen sig? Dessutom älskar jag att ha många bollar i luften. Vill helst hålla på med flera utmaningar samtidigt ;) Finns ju så många… Hur gör ni?

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

LottaV
2015-05-12 22:33
#4

#3 Håller med jag är i en sådan just nu.😉

Ett gott skratt förlänger livet

Icewolf88
2015-05-13 23:20
#5

Vad är det för Master Controller mod? Jag visste inte att det fanns någon för The Sims 4! 😮

Bara Anna
2015-05-14 07:04
#6

#5 Den heter MC Command Center och är en mod som ger lite mer flytande storyprogression, folk gifter sig och får barn och så. Googla så hittar du info om den!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Icewolf88
2015-05-14 12:51
#7

#6 Åh, tack! Ska söka efter den! Låter som en bra mod!

Upp till toppen
Annons: