Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 3435 ggr
Syberia
2015-06-02 12:23

Sims 4 och dags att jobba på olika konton?

Hej alla!

Jag har precis skaffat Sims 4 dags att jobba och fått koden. Men nu är det så att orginalspelet sims 4 är på min brors origin konto men installerat på min dator (hans egna funkar inte som den ska) så jag undrar om jag kan aktivera den nya koden på mitt origin konto och ändå kunna spela eller måste alla sims 4 spel och expansioner vara på samma konto?

tack på förhand =)

Annons:
SimsBrooke
2015-06-02 12:26
#1

Du måste ha spelen på samma konto annars går det inte och spela. Dock kommer du inte kunna ta din brors The sims 4 Orginalspel till din dator då den är bunden till ett konto.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Syberia
2015-06-02 12:30
#2

tack for hjälpen!

förstår inte riktigt hur du menar, jag kan spela spel både från mitt och min brors konto (har bara sims spel). menar du i så fall att han inte kan spela på sin dator med sims 4? Den har bara körts på min.

SimsBrooke
2015-06-03 10:44
#3

#2 Dem har gjort så att du kan bara installera The sims 4 till ett Origin konto. Det är i alla fall så som jag har uppfattat det.
Spelar du The sims 3 kan du installera det på hur många datorer som helst. Medan The sims 4 bara ger dig tillgång till att installera spelet en gång på ett Origin konto.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2015-06-03 15:15
#4

Jag har lånat ut mitt konto till en vän, som loggade in på sin dator och kunde ladda ner och installera både The Sims 4, Vildmarken Game Pack, uppdateringar och även expansionen Dags att jobba via mitt konto. Sedan kunde vi båda spela spelet utan problem. 🙂

Men då ägde jag också allt på samma konto. Jag vet inte hur det blir om du har The Sims 4 på ett konto och sedan expansionen på ett annat. Jag misstänker att du behöver ha expansionen på samma konto som du har grundspelet då man måste vara inloggad på ett konto för att spela (även om det är i offline-läge), men jag kan inte säga med säkerhet. 

Det enklaste är nog att fråga Origin eller EAs kundsupport angående det hela för att få ett garanterat rätt svar, såvida ingen annan har gjort samma sak som du frågar om och kan berätta hur det gick. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

SimsBrooke
2015-06-04 10:26
#5

#4 Visste inte ens att man kunde spela två st på samma konto eller vara inloggad på samma konto :O

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
2015-06-04 12:40
#6

#5 Spelar vi samtidigt så kör den ena på offline-läge. Det har funkat utmärkt hittills. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: