Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 981 ggr
Panthola
6/3/15, 3:25 PM

PGC

Hej! Jag har nu försökt mig på en PGC, i sims 3, där startsimmen har grönt hår och lila ögon. Vissa av barnen har fått ögonfärgen MEN INTE HÅRFÄRGEN?! Har ganska många barn med den simmen och inte en enda har fått båda.. Blir tokig, gör jag något fel eller är detta hela grejen med  denna challenge?

Annons:
Mitchika
6/3/15, 3:51 PM
#1

Det är hela grejen, misstänker jag! 😃

Det ska vara svårt och utmanande. Vissa generationer blir en mardröm, medan vissa generationer går det hur lätt som helst. 

När jag körde en Legacy med krav på att ögonfärgen skulle ärvas vidare i varje generation krävdes det sju barn innan ett barn med rätt ögonfärg föddes i generation 6… 😕

I min Patriarch-familj där jag bara får spela vidare med killar så föddes det åtta döttrar innan dom äntligen fick en son (sista dottern och den efterlängtade sonen föddes i stort sett samtidigt) och det var i generation 2… härlig start. 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Panthola
6/3/15, 3:53 PM
#2

oh aha, då förstår jag

tack!

ElsaN.01
6/4/15, 12:30 PM
#3

Ja, hela grejen är att det är svårt ;) i min så krävdes det nio ungar i första generationen, tretton (!) i andra och fyra i tredje…

Mitchika
6/4/15, 12:39 PM
#4

#3 Nio och tretton!? Hel… skotta, vad många ungar! 😮🤦‍♂️

Okej, jag ska undvika PGC, hör jag… 🤦‍♂️

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bara Anna
6/4/15, 6:19 PM
#5

Aaaaaaargh! Jag är bara i generation 1 i min legacy så jag borde INTE  läsa sådana här diskussioner…. Jag är schizo som det är! 🎧 Hittade dock världens coolaste kattögon som skulle passa perfekt. Men de kanske inte ärvs ner på "vanligt" sätt då de går under ansiktsmålningar?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: