Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 1029 ggr
Bara Anna
2015-06-04 12:07

Newcrest: Drömfabriken!

Blev jätteglad när jag såg att EA släpper ytterligare en stad, och med de otroliga friheterna som de gör det med också! Wow säger jag bara!

Samtidigt så känner jag lite av en ångest: Hur skall jag förvalta detta helt oskrivna blad på bästa möjliga sätt? Skall det bli ett rent villaområde? Affärsdistrikt?  Eller rent av en mix av båda?! Men i så fall - ska Willow Creek och Oasis Springs förbli orörda eller skall jag göra om dem också? Ångest, ångest, ångest….

Därför startar jag denna tråd - för jag antar att jag inte är ensam om dessa demoner? Hur planerar DU att bygga upp ditt nya grannskap?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Annons:
Mitchika
2015-06-04 14:03
#1

Jag är frestad att fylla hela nya kvarteret med aliens och försöka anpassa det utseendemässigt till det så gott jag kan! En kulturkrock mellan simmar och utomjordingar, där majoriteten är utomjordingar men där båda arterna försöker leva tillsammans och anpassa sig till varandra. 😃

Ta lite inspiration från den del av utomjordingarnas värld som man kan besöka och sedan ta och se vad jag kan hitta på för blandning. 😃

Gör jag det så kommer jag lämna Willow Creek och Oasis Spring orörda i den sparfilen så att människor och utomjordingar kan mötas, umgås och lära av varandra. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Bara Anna
2015-06-04 17:53
#2

Ha ha! Underbart! Lite som Area 51 filmen… Min tanke jag har, inspirerat mycket av första bilderna från trailern är att skapa din raka motsats nästan: Ett grannskap för familjen. Främst tänker jag bygga hus där som rymmer barnfamiljer av olika konstellationer och former. Jag kommer därför inkludera skolor och extra lekparker. Troligtvis bibliotek och en simhall också. Oasis Springs blir underhållnings-oasen med gym, barer, nattklubbar och WiFi-cafe´. Willow Creek tror jag får bli en mittemellanzon. Här får de riktigt rika bo, de riktigt fattiga, men även ett område för de riktigt gamla….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Upp till toppen
Annons: