Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 824 ggr
Majaa12
6/5/15, 1:43 AM

Kan inte spara?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag trycker på "spara och avsluta" kommer rutan i bilden upp. Jag har försökt 3 gånger men det kommer bara fram samma varje gång… Varför blir det så och vad ska jag göra för att spara spelet? Har spelat rätt länge och börjat bygga hus och vill helst inte börja om igen :/

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Hoseok
6/5/15, 1:52 AM
#1

Har varit med om samma sak och för mig var det bara att bita ihop och göra om allting. 

Testa att spara i en ny sparfil, först och främst. Testa spara på alla sätt som bara går. T.ex. spara utan att avsluta osv. 

Funkar det inte så tror jag tyvärr inte att du kan göra något åt det.

Mitchika
6/5/15, 2:07 AM
#2

Det finns en lista över några saker man kan prova när man stöter på Felkod 13, men det är svårlöst då det inte är klart vad som orsakar just det felet. (Till skillnad från till exempel Felkod 12, som är huvudsakligen ett minnesproblem) 

  • Som #1 säger, prova att välja alternativet "Spara som" istället och ge sparfilen ett nytt namn. 
  • Gå in i "Ändra stad"-läge i spelet och prova att spara då istället. (Både vanligt och som en ny fil) 
  • Gå in i spelläge, se till att ditt spel är pausat och försök spara igen. Alternativt, om det inte skulle fungera, prova att spara spelet när det inte är pausat
  • Undvik att använda specialtecken i sparfilsnamnet (.,#¤%!"? som exempel, testa även att undvika Å, Ä och Ö) 
  • Om dina simmar har en massa prylar i sina kataloger, prova att sälja/ta bort föremålen och se om det hjälper

Om inget annat hjälper är det återigen som #1 skriver, bara bita ihop och börja om tyvärr. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Majaa12
6/5/15, 11:34 AM
#3

Idag gick det att spara med bara "spara". Vet inte om det är att datorn har stått på med spelet hela natten och fått vila eller om det är något annat… Tack för era svar! 🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Mitchika
6/5/15, 1:37 PM
#4

#3 Massa saker kan påverka, även små till synes obetydliga ting. Något verkat i såna fall ha "rättat till sig" under natten. Vad är svårt att säga. Felkod 13 vet man som sagt inte riktigt varför den uppstår, men jag är glad att det löste sig till slut och att det gick att spara så du slapp förlora något. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: