Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 3980 ggr
Carl-Philip
2015-06-08 17:07

Slutar aldrig ladda

Har varit med om detta så många gånger i Sims 4 nu att jag börjar bli lite förbannad snart, det är så otroligt frustrerande. 

I princip varje gång jag ska lämna huset med mina simmar, t.ex. besöka en granne eller åka till parken, så hänger sig hela spelet typ, skärmen vägrar sluta ladda och jag kan sitta och vänta i 1-2 timmar på att det ska ladda klart, till slut tröttnar jag på att vänta och blir tvungen att avsluta spelet via aktivitetshanteraren på datorn. Det går inte att göra på annat sätt, det vägrar ju sluta ladda! Får inga felmeddelanden eller något, det bara laddar men det händer inget. Jag har på senare tid försökt komma ihåg att spara spelet innan simmarna åker iväg just för att slippa detta problem men det är inte allt man kommer ihåg det (hallå, det ska ju fungera ändå?) så när jag avslutat spelet och startar det igen får jag börja om från början igen och då har man i värsta fall gått miste om flera dagar i spelet eftersom man inte hann spara innan det hängde sig, inklusive befodringar, färdigheter, relationer med andra simmar som man suttit och kämpat för. Någon annan som råkat ut för samma sak? Hur ska man göra för att få bukt med detta problem, är otroligt frustrerande, fattar inte vad det beror på..

Annons:
Delfinen02
2015-11-25 18:04
#1

har samma problem:(

alalinn
2015-11-25 20:11
#2

Sådär blir det för mig med vissa CC, det kan vara CC från en och samma skapare som jag brukar ladda ner saker från och bara något CC som problemet dyker upp för mig…  Använder ni också CC? 

Märker jag att laddningsskärmen tar för lång tid, då tar jag bara bort den senaste nedladdade CCn och då funkar det som vanligt igen. 🙂

Delfinen02
2015-11-26 14:53
#3

Varje gang jag åker någonstans så blir det så. Så jag är fast på samma tomt.:/

Delfinen02
2015-11-26 15:12
#4

Jag använder cc. Men jag har laddat ned 1500  så jag orkar inte ta bort alla XD

alalinn
2015-11-27 01:19
#5

#4 Ja jag förstår att du inte orkar gå igenom alla, jag har också ca 1500 men inte alla i spelet samtidigt dock, har väl kanske 1000 med mods inräknat samtidigt i spelet och så har jag ju koll nu när jag vet varför det hakar upp sig. :)  

Men kommer du ihåg ungefär när du laddade ner sist innan problemet uppstod? Du kan ju ta bort några i taget och lägga i en annan mapp så länge och testa starta spelet,, är de ingen förbättring kan du lägga tillbaka dem i mods mappen och testa nästa 10-20 st osv.. :) Eller börja med en högra siffra , och minska varefter :)

Upp till toppen
Annons: