Annons:
Etikettövrigt
Läst 1121 ggr
Mitchika
2015-06-17 08:36

Hjälp mig döpa henne!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Med tillstånd från min motståndare har jag nu skapat den nya hunden åt familjen Wolf som ska påbörja en ny stamtavla, som på ett sätt fortsätter och tar vid där den förra slutade. Baserad på dom åtta generationerna av blandrashundar som levt vid familjen Wolfs sida. Det är, kort och gott, en Gottfried-klon fast en tik med ett bedårande rosa halsband! 😃

Hon kommer ha Wolf i efternamnet, hon skapas med personligheten som jag eftersträvat hos alla hundarna i familjen Wolf (Geni, Lat, Vänlig, Feg, Petig) och det kommer förstöras omedelbart med mitt val av partner åt henne. Men det ska ju vara utmanande, så… 

Nu behöver hon bara ett namn! 😃

Jag var otroligt frestad att döpa henne till "Gottfrida", men.. jag tror det finns bättre namn därute för henne. Har någon ett eller flera namnförslag till min Pudelmixade Wolf-hund? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
FemFem
2015-06-17 09:15
#1

Doris! Hon ser ut som en Doris 🍸

CamC
2015-06-17 09:47
#2

Vilja säger jag. :)

Miss Nerd
2015-06-17 11:03
#3

Jag tycker Lucy. Mest för jag döper alla mina sims till Lucy 😊

Namiko
2015-06-17 19:19
#4

Gargamel, Grizzly eller Beacon.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

LottaV
2015-06-17 20:01
#5

Molly tycker jag passar henne.

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
2015-06-18 15:02
#6

Inga fler namnförslag? 😃

Jag vill ge folk lite mer tid att posta förslag, men samtidigt vill jag flytta in hunden hos familjen så snart som möjligt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
FemFem
2015-06-18 15:21
#7

Hilma, Ester eller Betty!

[Allanboysen]
2015-06-18 17:51
#8

Vilda, Sally, Laika, Carry, eller varför inte några gulliga namn, Ärtan, Bina, eller Frida? :)

DiamondIce
2015-06-18 19:02
#9

Himiko! De andra hundarna hade ju rymdnamn (i början i alla fall), och Himiko molnet  är ett av det äldsta sakerna man har hittat i rymden 🙂

Mitchika
2015-06-18 23:32
#10

Wow, tack så mycket för alla förslag! 😃

#9 Det var fint, extra kul när namnet har en liten betydelse eller historia bakom. 😃

Hundarnas namntema har växlat en hel del! Conan och Striker fick "superhjälte"-namn (åtminstone Conan, Striker lät åtminstone som en superhjältehund), medan Pandora döptes efter Pandoras Ask med mytologi-tema. Första valparna fortsatte i samma slags "mytologi/skapelseberättelse"-tema med namnen Adam och Eve, men även för att dom var dom första att födas. 

Därefter riktade det in sig på grekisk mytologi med Hera, hennes partner Venus och deras tre valpar Hades, Ceres och Zeus! Persephone fick två valpar, en med Zeus som döptes till Medusa och en med Hades, som döptes till Mercurius. Via Mercurius kunde vi göra en snygg övergång till rymd-tema som höll i sig i flera generationer fram tills Sheila adopterades och Gottfried föddes. 🙂

Jag vet inte alls vad för tema hundarna ska ha nästa gång. Jag är väldigt sugen på att döpa henne till Gargamel, så… smurf-tema? 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

zimm
2015-06-21 17:37
#11

#10 hahaha det blir nog ganska enformigt med smurf-tema dom heter väl typ Skogshuggarsmurfen. Dom är döpta efter vad dom gör😂

Medarbetare på

Star Wars

[Lilyz]1
2015-06-22 20:59
#12

Skurk-tema kanske :D

Mitchika
2015-06-23 07:04
#13

#11 Ja, men det blir väl perfekt? 😃

Fluffsmurfen, Pudelmixsmurfen, Spetsöresmurfen, Svansviftarsmurfen… Tjatigt och enformigt? Näää.. 😃

#12 Åh, Skurk-tema…! 😮😃😍

Jag tror vi har något där! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Upp till toppen
Annons: