Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 892 ggr
Kevsterrr
2015-06-24 02:00

Första Legacyn - Fawna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då var det dags för mig att damma av The Sims 3 från min dator och efter ca ett halvår spela det igen! Då jag verkligen inte har något att göra på 3:an längre så värst mycket beslöt jag mig för att försöka göra något "vettigt", så därför tänkte jag en Legacy! Jag har aldrig gjort en sån förut så ja, det blir en challenge och något att göra! Hade också tänkt dokumentera den här om någon skulle vilja vara intresserad av att läsa den… Däremot avslutar jag dokumentationen om jag tycker det pushas för mycket på mig xD (Kommer fortfarande uppdatera min Dawson historia - det är ju sommarlov = mycket tid!).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
På bild ser ni Emy Fawna, en av mina OC's och grundaren till detta legacy. Hon är en ungdom och "kom till liv" förra året, har dock formellt aldrig spelat med henne så tänkte ta henne istället för att sitta sju timmar och skapa en helt ny sim för just denna challenge. Hon har egenskaperna Älskar Naturen, Vegetarian, Samlare, Miljömedveten och Gröna Fingrar. Hennes favoriter är Irländskt Grönt, Indie-musik och Wok som favoritmat. Hon är till hälften rådjur - Deer sim - samt lite älva, därav hennes gröna färgschema. (Av någon anledning så försvann nosen så vi får la leva utan den… UGH det känns så naket….😕). Eftersom att hon är hälften deer tänkte jag sätta lite twist att några av barnen/barnbarnen osv kanske får en liten tint av hennes djuriska instinkter! :D

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Annons:
Kevsterrr
2015-06-24 03:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Kapitel 1 - Naturtjejen

Det var nu dags för Emy från naturen att starta ett nytt liv - hon skall från och med nu komma ut ur naturen mer och skaffa ett lite mer civilt liv. Som hälften rådjur har hon inget problem med att bo utomhus fortfarande dock tack vare hennes brist på deg. En toalett, en utomhus-/bastudusch plus endast en sovsäck fungerar utmärkt! Mat? Vem behöver fin föda när det finns finare grödor därute! Snart skall hon bara lära sig äta tillagad mat dock…

Däremot för att kunna försörja sig själv är det nog dags att skaffa ett jobb. Emy är egentligen en väldigt intelligent person och ägnar sig väldigt mycket åt just naturkunskap samt miljöfrågor och allt därtill. Själv är hon ju som sagt miljövänlig och bryr sig mer om miljön än vilken annan miljöhotande individ det finns inne i stan. Därför passade nog forskningsanläggningen bäst för henne när det kommer till arbetet i sig. Emy var lite rädd att gå dit då hon aldrig sett en annan människa än hennes mor förr + att hon trodde forskarna där skulle ta henne och gör alla möjliga konstiga experiment på henne… Men så blev det inte. De tog gladeligen emot henne som ny anställd och hon fick jobb som deras försöksperson…

Som tur är ligger forskningsanläggningen väldigt nära hennes hem så det är bara för henne att promenera dit varje arbetsdag. Hälsosamt och miljövänligt! Konstigt nog får hon ibland för sig att faktiskt ta en taxi och köra världens omväg trots att hon knappt har fem minuters gångtid.

"Snälla, var min vän!"

Efter ansökan tänkte Emy för första gången nu lämna skogen för att komma ut bland mänskligheten. Ett väldigt nervöst steg i hennes nya start på livet. Hon har aldrig vart bland andra människor än hennes mamma som hon knappt har ett minne av sedan länge… På vägen ut från det gröna undret som kallas hennes hem blev hon distraherad av bara de minsta ting hon stötte på. Hon kunde bland annat inte låta bli att fånga en av de röda amiralfjärilarna som kretsade i solens sken och behålla denne som vän på hennes tuffa resa. Hon plockade även en vacker borstnejlika i backen. 

Den första civila plats Emy fann var stadsparken, den allra mest vanliga i hela Sunset Valley. När hon klev in i området blev hon genast förälskad. Aldrig hade hon sett ett sådant vackert ställe med så många symmetriska buskar och blommor. Och alla färgerna… Stället var som en dröm för Emy! Hon kunde inte låta bli att titta sig omkring. Som tur var för henne, vilket hon tänkte, så var det knappt en levande människa där just då. Hon började också bli lite hungrig. Det verkade inte finnas några grödor i parken vid just det tillfället så hon sökte sig om kring och hittade en konstig korg på en bänk och däri fanns sådant som Emy antog människorna kallar för mat? Långsamt stack hon ned handen och tog för sig av vad som fanns och åt snabbt. Var det… kött…?!

Efter att ha kräkts upp den mat hon förgiftades av gav sig Emy hem igen, lagom till läggdags. Hennes första dag i världen har vart lite sådär enligt henne. Men hon hoppas absolut att nästa blir bättre! Där låg hon i sin sovsäck och såg upp mot den stjärniga himlen innan hon långsamt slocknade.

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Kevsterrr
2015-06-24 03:59
#2

Vill bara berätta att jag REDAN funderar på att lägga ner dokumenteringen då jag verkligen blir GALEN på iFokus användning och bifogande av foton (fotona är väldigt viktiga enligt mig och de MÅSTE ligga så som jag vill i förhållande med texten annars får jag spel.. #ocd) satt bokstavligt talat i säkert 20 minuter just nu och försökte få de sista 3 fotona som jag ville, men jag gav upp… HATAR också bloggar och att blogga så det alternativet är uteslutet. Plus, klockan är 4 på morgonen jag är trött och behöver sömn ok ok godnatt xD

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

[masken123]
2015-06-30 14:17
#3

Vore väldigt kul om du fortsatte, men känn absolut ingen press, du ska ju göra detta för att du tycker att det är kul!😃

Bara Anna
2015-07-01 04:36
#4

Gillar din historia och du skriver bra, så snälla sluta inte! Tråkigt att du inte gillar blogga annars hade det kanske varit ett alternativ?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Kevsterrr
2015-07-01 09:58
#5

#4 Jo, det vet jag, och jag hade annars gjort det. 🙂
#3 #4 Men tack så mycket för era ord! Jättebussigt. Har redan spelat ganska långt in i spelet (aa.. två generationer då..) men har fortfarande tagit en massa bilder av allt som händer i familjen och kommer ihåg det mesta helt tack vare dem-- ville dokumentera om det i ett skrivar-program då jag själv inte vill förlora själva historian om man säger så, och om jag fortsätter dela med mig om det - det får vi se.😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Upp till toppen
Annons: