Annons:
Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 4074 ggr
Mitchika
6/24/15, 7:14 PM

Mitchika & Namiko leker i The Sims 2!

Jag bor för närvarande inte hemma! Jag bor hos Namiko på obestämd tid med min hund och mina bävrar (läs marsvin), men till hösten borde jag vara tillbaka hemma igen! Tills vidare slåss Namiko och jag om datorerna och ibland blir jag fast på den här. Här funkar The Sims 2 och The Sims 4 och jag är för stunden inne i en SIms 2-period, så…

Namiko och jag skapar ett gemensamt kvarter där vi bara leker runt, skapar simmar, ställer till med oreda och är allmänt… oss själva? 😃

Eftersom jag är hemma ensam på dagarna och leker med djuren (två hundar, två katter, två marsvin och tre kaniner, life is awesome!) har jag mest tid till att spela så det kommer väl vara mest jag som leker runt för stunden! Förutom det ovannämnda så spenderar jag dagarna med att sträckkolla på serien Psych, vilket har influerat mig en hel del i mitt spelande. 😃

Här har vi min första sim som jag ska spela med, Gus Lassiter! Skrattar

Han har Romantisk ambition, tänder på Arbetslösa åldringssimmar (grått hår) och trots att det inte är en Legacy så får han en Legacybörjan för att jag är så snäll. Skrattar

Förutom sig själv har Gus fått börja med två hundar, som jag skapat helt själv! Dom är en helt ny och egen ras döpt efter mitt ena marsvin, Doodle! Hundarna heter Shawn Lassiter och Yang Lassiter. 

Shawn Lassiter

Yang Lassiter

Jag kör efter typiska Legacyregler trots att det inte är en legacy, mest för att jag tycker att det är så kul. Jag dokumenterar allt det roliga eller intressanta som händer, då sådant har en tendens att hända när jag spelar. Så, vad väntar vi på!? Ska vi köra igång? Skrattar

(Namiko håller mig fångad mot min vilja, hon tvingar mig att äta nyttigt, gå och lägga mig klockan åtta på kvällen och gå upp halv fem på morgonen! HJÄLP MIG NÅGON!)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/24/15, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Gus har inte råd med en bokhylla, men han hade råd med den här boken! Ser den bekant ut för någon? 😃

Det här var allt jag hann göra ikväll… Nu måste hundarna ut och sen är det dags att sova… Snälla, kan någon rädda mig?!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/25/15, 8:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Okej, vad har nu hänt i Gus' liv?

Han har börjat jobba inom Idrott, då hans livsambition är att bli legend. Hans båda hundar Shawn och Yang jobbar som vakthundar (spelet är på engelska och jag är för lat för att kolla upp svenska översättningen) och det går super för dom. Dom har befordrats och tjänar lite extra simdaler, inget utöver det vanliga.

Gus träffar på en kille vid namn Jace Macarevice (Jacke Mellin i svenska spelet, misstänker jag, både Randy och Grey i familjen Wolf dejtade honom). Då Gus behövde en vän för att bli befordrad tänkte jag låta Gus lära känna honom, men Jace sätter då upp Gus med en blinddejt med en av sina kompisar.

En till synes perfekt kille dyker upp, samtidigt som blixten slår ner i bakgrunden och ger det hela en oroväckande, hotfull början. Perfekt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/25/15, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Whoa… tre blixtar direkt, snacka om perfekt match och perfekt blinddate! Bra jobbat, Jace, du har öga för det här. 😃

Gus' dejt heter för övrigt Aiden Louie, Det här kan bli riktigt spännande, synd bara att du inte har en dubbelsäng, Gus. Oroa dig inte, jag säljer din andra och fixar det..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/25/15, 8:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bästa ryggmassagen jag sett en sim ge en annan sim, tror jag.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/26/15, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det händer inte så mycket spännande att rapportera.

Gus har blivit befordrad flera gånger och har råd med ett hus. Shawn och Yang har också blivit befordrade (duktiga vovvar) och allt går bra. 

Ah, just det, Gus har hittat en till kille vid namn Leo, så nu har han två pojkvönner. Och hans tik Yang har blivit dräktig med en vild varg vid namn Wang. Så vi kommer få Doodlevarghybrider om en snar framtid! Det var väl allt kul som fanns att rapportera för stunden. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/26/15, 3:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Nu har Namiko hunnit börja också! 😃🥳

Hon har skapat en jättevacker sim vid namn Molly Spencer! 

Molly har Popularitetsambition, vill bli Rockgud och har redan ett ton av kvinnliga fans, som hon hittade innan hon började sin karriär, men… det visar bara vilken naturbegåvning hon är! 😃

Inte nog med att hon har fans, dom bråkar redan om hennes uppmärksamhet och tillgivenhet!

Bråken rör inte Molly i ryggen.

Hennes för stunden enda romans är tillsammans med en sim vid namn Linda, som säkert känns igen för dom som följer Matriarch VS Patriarch-utmaningen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/26/15, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hemma hos Gus har Yang fått sina två valpar! 😍

Varghybrider med både varg och Doodle i sig, finns det något sötare? 😃

Det blev en pojke och en flicka. Pojken döptes till Yin Axel Lassiter och kommer stanna hos Gus för stunden. Flickan döptes till Volvo Lassiter av Namiko och kommer att flytta till Molly när hon är större. 😃

Yin Axel Lassiter, varg+Doodle

Volvo Lassiter, varg+Doodle

Precis vad Gus behövde mitt under sin karriär som blivande fotbollslegend, varghybridsvalpar att se efter och sköta om.

Se bara vad stolt och lycklig mamma Yang är. Som en ansvarsfull mamma födde hon sin valpkull mitt ute på vägen sekunden efter hon kom hem från jobbet. 😃

Shawn är mindre glad..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/26/15, 6:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Varghybriderna är nu vuxna och dom kunde inte vara mer perfekta! 😍

Jag bara älskar båda valparna, men jag lovade bort Volvo till Namiko och får hålla det löftet.. frustrerande nog, men Gus kan inte ha alla hundar i världen heller.

Yin Axel, vuxen och fin

Volvo, vuxen och fin

Dags för Gus och Molly att träffas så han kan lämna över Volvo till henne. Yang är nämligen dräktig igen, den här gången med Shawn för att föra sin stolta, vackra ras vidare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/26/15, 8:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Första renrasiga Doodle-kullen föddes precis. Yang är stolt mamma till en liten honvalp, Psych Lassiter, och en liten hanvalp, Mary Lassiter. 😃😍

Psych kommer Gus att behålla för att föra rasen vidare, Mary kommer lämnas bort till en annan familj.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/26/15, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Gus tog med sig Yin Axel och Volvo till hundparken som Namiko och jag precis byggt. Där träffade han Molly och dom blev polare på en gång! Vilket var precis vad vi behövde för att få över Volvo till Mollys hushåll. 😃

Molly och Gus träffades och umgicks en hel del och jaa.. våren och ångorna från hundkojorna gör att man inte riktigt tänker klart alla gånger.

I många fall leder det till oväntade handlingar som kan komma att ha oanade konsekvenser…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/26/15, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Det sista som händer för stunden är att Psych och Mary växer upp till exakta kopior av sin mamma och Gus är gravid med sin första romans i kvarteret. Bebis på väg, med andra ord. 😃

På bilden nedan är Shawn, Yin Axel, Mary och Psych!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/27/15, 7:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Första bebisen i kvarteret Garland Gay är född! Det blev Gus' son, som döptes till Aiden Jr efter sin andra pappa. 😃

Välkommen till världen, lilla Aiden.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/27/15, 7:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Aiden Jr växte upp och är han inte det mest bedårande småbarnet någonsin i The Sims 2?! Jag är s å nöjd med honom! 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/27/15, 8:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Aiden flyttade in med Gus och Aiden Jr för att… Gus behöver någon som tar hand om ungen och hundarna medan han fokuserar på sin karriär och sina pojkvänner. Aiden har dock andra planer..

Du kunde ha sagt nej, Gus.. Grattis till förlovningen!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
6/27/15, 1:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Gus och Mollys vårnatt tillsammans resulterade i en helt oplanerad graviditet. 😇Grattis Molly, du ska bli mamma! 😃

Ser hon inte lycklig ut?

Gus är iallafall ansvarsfull och ringer konstant för att se hur det är med Molly och han skickade även över Aiden för att ta hand om henne under graviditeten. Aiden gick bara rakt in i huset och satte igång med att laga mat. Det känns som om Gus valde rätt man att förlova sig med.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Namiko
6/27/15, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Tack vare Aiden var slutet på graviditeten lätt som en plätt och Molly och Gus har nu fått en dotter vid namn Spencer Spencer. Hon har sin mammas hår- och ögonfärg och jag ser fram emot att se hur hon ser ut när hon växer upp.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Namiko
6/27/15, 2:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#17

Jag brukar sällan orka ordna kalas åt mina simmar men jag kände att Spencer verkligen behövde ett. Gus och Aiden var med och firade familjens dotter och det blev en väldigt lyckad kväll. Spencer ser ut att ha tagit efter Molly till större delen men det återstår att se allt eftersom hon blir äldre.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Namiko
6/27/15, 8:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Tio i fyra på morgonen och hela familjen Spencer är igång redan. Christy Toyonaga, en av Mollys flickvänner, har flyttat in i hushållet och blivit en del av den här lite annorlunda familjen.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Namiko
6/27/15, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#19

Jag kan inte uttrycka hur mycket jag älskar den här familjen. Hela familjen är nära varandra och Gus är noga med att lära känna sin dotter trots att dom inte bor tillsammans. Det var dags för födelsedagskalas för Spencer igen och både Gus och Aiden dök upp för att fira igen. Aiden är något arbetsskadad och satte genast igång med att laga till en sallad medan dom andra fixade med tårtan och firandet. Hela känslan jag får av simmarna är att dom är en stor, kärleksfull familj. Nu väntar jag bara på att Aiden Jr ska växa upp till barn så att han och Spencer kan bli vänner dom med.

Spencer Spencer

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
6/27/15, 10:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Äntligen blev det dags för Aiden Jr att växa upp också. Under en kaotisk, misslyckad födelsedagsfest så blev även han barn. 😃

Molly och hans halvsyster Spencer var också där, givetvis, även om Spencer gick hem tidigare.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
6/28/15, 10:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Vi älskar verkligen den här stora familjen. 😃

Aiden bjöd in familjen Spencer på en trevlig lördagsfest och alla tre dök givetvis upp. Det blev en mysig stund för familjen där dom kunde sitta ute bland hundarna och umgås, två höggravida, två i pyjamas och två i ytterkläder.

Halvsyskonen Aiden Jr och Spencer har blivit jättebra vänner och har så kul när dom leker ihop.

Aiden gör sitt allra bästa som styvpappa och han älskar Spencer som sin egen dotter!

Gus fick precis sitt tredje barn med en av sina pojkvänner, Christian Love. Det blev en dotter och hon döptes till Nick-Nack! Aiden Jr och Spencer har ett halvsyskon nu! 😃🥳

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
6/28/15, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Älskade Yang vandrade över till andra sidan.. 😢

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Namiko
6/28/15, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#23

Andra barnet i familjen Spencer är född, på Molly och Christys bröllopsfest till råga på allt. Christy födde en pojke vid namn Cheswick Spencer och något säger mig att Molly inte är den andra mamman. Hela familjen samlades i sovrummet för att bevittna födseln.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Namiko
6/28/15, 1:14 PM
#24

Volvo har fått valpar! Det blev tre stycken, två hanar och en tik, och alla ser ut som Volvo än så länge. Jag är nyfiken på hur dom kommer att se ut när dom växer upp då den andra föräldern är en liten schipperke.

Nugget

Fancy-Pants

Popcorn

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
6/28/15, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Nick-Nack växte upp till småbarn under en stor, härlig födelsedagsfest som både Aiden Jr och Spencer skippade skolan för att närvara på. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/2/15, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#26

Det har hänt en massa saker sen jag sist uppdaterade, men… jag har varit lat och slö så jag har inte uppdaterat mycket. 😇

Först och främst, ett bröllop! Med fallande snö, dessutom! 😃😍

Nervös. Gus? Återigen, du kunde sagt nej till det här också.

Aiden har velat slå slag i saken så länge och äntligen gick Gus med på det. 😃

Hela stora familjen var bjuden, det vill säga alla Gus' pojkvänner och familjen Spencer. 🙂

Just ja, dom gifte sig på en skoldag och orkade inte vänta på att Aiden Jr skulle komma hem, så han dök upp mitt i ceremonin. Snacka om chock för honom. 😃

"Överraskning, din pappa och jag gifte oss medan du var i skolan!"

När det kom till kritan verkar Gus dock ganska ångerfull över bröllopet och giftermålet överlag. Jag är inte ett dugg förvånad.

Men det här är likväl en glad stund värd att minnas och firas av hela familjen! 😃

Även om Gus ångrar sig något fruktansvärt och Aiden Jr är svinförbannad över att han inte fanns i tankarna när dom planerade bröllopet.

Det hela följdes av en tragedi..

Shawn gick samma väg som sin älskade Yang, gammal men trofast till slutet. 😢

På bilden ovan ser ni en extra hund. Det är herrelösa lilla Grace, som är andra mamman till Volvos valpkull på tre valpar. Gissa vilka som adopterade henne? 😃

Med bara Psych, Mary och Yin Axel kvar i familjen hade dom plats och dom tog med glädje in den hemlösa hunden som Molly och Spencer nämnt och pratat så mycket om. 

Men Doodle-hundarnas linje måste fortsätta och rasen måste bevaras! Yin Axel och Volvo är varghybrider och en "olycka", så det hänger på deras syskon. Mer specifikt Psych, som jag valt ut som arvtagare. En partner åt Psych har precis flyttat in vid namn Henry. Henry är en renrasig Doodle med en fruktansvärd personlighet (jag blev för ivrig och slarvade fruktansvärt under skapandet av honom). 😃🤦‍♂️

Jag hoppas dock på att Psych och Henry ska få fina valpar ihop. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/2/15, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Fester blir inte riktigt som man tänkt sig i familjen Lassiter. Speciellt inte när man bjuder in familjen Spencer också. Molly, Christy, jag hatar att störa, men… 

Det här är ett barnkalas. Aiden Jr och Nick-Nack har ett gemensamt födelsedagskalas för att bli tonåring respektive barn.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
7/2/15, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#28

Nåja, några bryr sig åtminstone om vilka festen handlar om. Till skillnad från vissa… *Host*Aiden, Molly, Christy*Host*

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/2/15, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Nick-Nack har blivit barn och den fruktansvärda småbarnstiden är äntligen över. 😃

Dags för nästa barn då, Gus! Jag har satt som regel för Gus att han ska få ett barn med var och en av sina partners, vilket blir… fem barn totalt. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/2/15, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#30

Aiden Jr är äntligen tonåring och kan sparkas ut ur huset. 😃

Han ska iväg på universitetet och sedan skapa sitt eget liv i kvarteret. Det enda som är planerat är att han får ta över Yin Axel och han har Familjeambition så hans liv kanske kommer skilja sig från sina föräldrars. Kanske. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/3/15, 2:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Allt går för övrigt som planerat med Henry och Psych. 😃

Valp på väg, förhoppningsvis en tik men jag blir glad för vilket som. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/10/15, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Har ni någon gång övervägt att låta er sim gifta sig med butlern? Här har jag ett bra argument till varför man ska göra det. 😃

Jag beordrade Aiden att laga middag, men maten var slut. Innan jag hann sälja kylskåpet och köpa ett nytt (jag är lat) så har Aiden gått iväg och ringt efter matvaror helt på egen hand! Billigare och jag slipper ta itu med det. Jag bara älskar butlerprogrammeringen i honom. 😃

Vad jag kommer sakna Aiden när han går bort..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/10/15, 4:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Då var det dags för det här igen..

Aiden, jag vet att det har varit svårt för dig, men Gus har faktiskt fler pojkvänner. Gus, kan du åtminstone försöka sköta det snyggare när du vet hur Aiden känner? Aidens känslor behöver respekteras.

Hur många gånger har det här hänt nu? *Räknar minnena* Tre, tre gånger. Första gången var på Aiden Jrs födelsedagsfest när Aiden Jr blev barn, andra gången var precis innan bröllopet och jag hann precis reparera deras relation till dess. Den var just på väg att återhämta sig fullt ut (Aiden var fortfarande arg) och nu hände det här.. 

Är det tredje gången gillt för er två nu, kanske?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/10/15, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#34

Det verkar inte bättre, men både Aiden och Gus' andra pojkvän Leo sänder väldigt många dubbla signaler för både Gus och mig..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
7/10/15, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Jag vet inte riktigt, men jag tycker inte att du har rätt att vara så pass förbannad på Aiden efter vad som hänt, Gus.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/10/15, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#36

Jag skulle kolla vad Aiden Jr hade för sig och det visade sig att han hade hittat en skunk!

Jag låter följande bildserie tala för sig själv och varför man aldrig ska göra som Aiden Jr gjorde.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/28/15, 11:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Jag var sugen på att starta en ny utmaning i The Sims 2, sökte och hittade en hel del intressanta sådana, men jag bestämde mig för att gå in i Garland Gay istället och kika på kvarteret… och det jag såg i familjen Lassiters hus fick mig att vilja fortsätta där omedelbart. 😃

Jag kan starta utmaningar med Gus' barn i det här kvarteret om jag känner för det, så fort dom är stora nog och ute från universitetet. Här är en översiktsbild av Lassiter-huset för stunden, som jag byggde ut relativt nyligen. 🙂

Mycket spännande är på väg att hända! Valp mellan Henry och Psych, det trasiga förhållandet mellan Gus och Aiden (Aiden såg SÅ FÖRBANNAD UT på laddningsskärmen när jag öppnade familjen), Aiden Jr gör sig redo för universitetet, Nick-Nack växer och… Gus både kämpar med sin karriär och jag misstänker att en eventuell bebis är på gång snart.. Hur kan jag inte vilja fortsätta med den här familjen med allt kul som väntar? 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/28/15, 12:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Gus blev precis befordrad till "Assistant Coach", till sin stora glädje. Ett steg närmare hans stora dröm om att bli Legend. 😃🥳

Detta firas med lite ensamtid med Aiden Jr, nu när Gus' äktenskap har gått åt skogen…

… vilket leder till att Aiden Jr skickas till träningscykeln omedelbart för att komma i form. Tufft att ha en pappa som är sportstjärna, Aiden Jr. Oroa dig inte, du är ute ur det här huset innan du vet ordet av det!

Fast Aiden Jr ser inte så missnöjd ut över det trots allt!

Ha, jag kom ihåg rätt. Gus är gravid! 😃

Tidigt i graviditeten, dock. Jag kommer inte ihåg vem den andra föräldern var. Det här kommer bli spännande. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/28/15, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Psych och Henry, dom blivande föräldrarna, är glada och håller sin relation på topp. Jag älskar mina Doodle-hundar. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/28/15, 12:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Liten mage och baby på g. 😃

För en baby kommer verkligen inte röra till det i familjen som det är redan.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/28/15, 1:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Familjeträff hemma hos familjen Lassiter! Hela familjen Spencer är inbjuden. Aiden verkar lite antisocial för stunden, men Nick-Nack håller dom andra sällskap och lär känna den andra delen av sin stora familj bättre. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
7/28/15, 1:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Fler i familjen Lassiter anslöt sig snabbt till gruppen.

Aldrig förr har jag jobbat så hårt med att hålla relationerna uppe inom två familjer, men jag vill verkligen att alla i familjen (Lassiter och Spencer är i stort sett en enda stor familj vid det här laget) ska känna varandra och komma överens. 😃

Jag gillar verkligen Cheswicks ansiktsuttryck på den här bilden.

Aiden Jr och Cheswick har börjat komma riktigt bra överens. Dom ser rätt söta ut ihop också.. hmm…

Det verkar fortfarande finnas någonting mellan Gus och Molly. Vad det kan vara får väl tiden utvisa. 😇

Överlag, en trevlig söndagseftermiddag ihop för familjen. Aiden gjorde ett bra jobb med att ordna den här träffen, även om han själv undvek den som pesten och gick och lade sig halvvägs igenom familjefesten..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/28/15, 1:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#43

Det krävdes lite övertalning från barnens sida, men Aiden anslöt sig till gruppen till sist. Hela familjen samlad! Snacka om lyckad familjefest. 😃😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/28/15, 1:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Direkt efter att festen var över blev det dags för tillökning i familjen! 😃

Yin Axel iakttar oroligt sin halvsyster. Det är ingen fara, allt kommer gå bra. Psych och Henry är nu stola föräldrar till… holy crap, djävulens avkomma! 😮

Rödögd demonvalp, skjut den! Förskräckt🤦‍♂️

Ehrm, ja… Psych och Henry är stolta föräldrar till en liten tikvalp med otroligt läskiga röda ögon som jag inte har en aning om var dom kommer ifrån. Hur som haver, denna bedårande lilla sak heter Ben Lassiter!

Hon ska föra Doodle-linjen vidare och hennes personlighet är… fruktansvärd. Tack, Henry.. Det kommer krävas SÅ många generationers avel för att få tillbaka den perfekta Doodle-personligheten igen.. 🤦‍♂️

Men Ben är ett välkommet tillskott i familjen ändå. Dom röda ögonen var ett intressant tillägg i Doodle-genetiken. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/28/15, 1:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Hmm, det här blev oväntat sorgligt..

Jag lämnade bort Mary till adoption så att någon av barnen kan ta över honom senare så att även Mary får en chans till att skaffa valpar och föra arvet vidare.

Någon tog oväntat illa upp av det här utöver Gus. Lilla Nick-Nack var inte alls glad över att se Mary försvinna.

Jag antar att vi vet vem som ska få ta över Mary när hon är gammal nog?

Var inte ledsen, Nick-Nack. Mary väntar på dig så fort som du har gått ut universitetet!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/28/15, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Titta vilka som fixat sitt förhållande för hundraelfte gången. 😃

Försök att vara snäll mot Aiden nu, Gus, han har inte lång tid kvar.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/29/15, 7:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Jag älskar den här familjen. För all del, Aiden Jr, hånskratta åt din höggravida pappa när han dansar. Jag gör likadant. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/29/15, 7:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

BABY PÅ G! 😮

Ska jag gissa på att bebisen inte är direkt efterlängtad av er två..? Aiden kan jag väl delvis förstå, det är inte han som är pappan, men du, Aiden Jr? Vill du inte ha ett syskon till? Du älskar dina halvsystrar Nick-Nack och Spencer..

Du med, Nick-Nack?! 😮

Ja, otur för er tre. Det här är den första av många planerade syskon åt er..

Min spelregel för Gus är att han ska få ett barn (minst ett) med varje pojkvän/partner han har. Och han har några stycken..

Och nu har vi bebis! 😍

Hälsa på familjens senaste lilla tillskott, en frisk och glad liten grabb vid namn Lemongrass Lassiter! 😃Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
7/29/15, 8:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Hycklare..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/29/15, 8:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Molly och Christy kom över en sväng och hittade bubbelpoolen igen.. Gus, gå därifrån! Ge dom lite privatliv… i din trädgård..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/29/15, 9:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#51

Så… det här hände igen, efter att Christy hade gått hem… 😕

Det här kommer ha oanade konsekvenser för dig i slutändan, Gus.. Men tydligen är det något speciellt med den där Molly.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/29/15, 12:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

En till baby.. Jag varnade dig, Gus. Leo var pappan till Lemongrass, vem är pappan till den här?

Och… vad gör Lemongrass på golvet..?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/29/15, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

En tragedi har inträffat i familjen Lassiter. En gammal, kär familjemedlem har gått bort och sorgen är stor för alla. Jag pratar givetvis om gamla Grace, den andra mamman till Volvos tre valpar, som Gus tog in.

Den lilla hunden kommer saknas, men jag uppskattar platsen som frigörs för fler Doodlehundar i framtiden!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/29/15, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Dagarna går fort förbi. Lilla Lemongrass är redo att bli småbarn. Det måste firas ihop med familjen. 😃🥳

Wow. Gus' ögon vägrar ärvas ner till hans barn, men hans hår däremot.. Lemongrass är en kopia av sin pappa Leo, som vägrade komma på kalaset trots inbjudan. Vi kommer ha många små Gus springande runt i kvarteret när det här är över. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

PennyTrollet
7/29/15, 11:38 PM
#55

Följer. Underbart!!

Annons:
Mitchika
7/30/15, 5:51 AM
#56

#55 Yay, vad roligt! Tack så mycket! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 6:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Nu är jag lite besviken.. Ben växte upp till en perfekt Doodle, men hennes ögon ändrades från röda till gröna! 😮

Fascinerande, men jag är nöjd! Hon är utseendemässigt en perfekt Doodle och jag kan inte vänta tills en hane åt henne kan flytta in i hushållet. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 7:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Tiden fortsätter flyga förbi. Nu är det Nick-Nacks tur att bli stor och återigen är hela familjen Spencer inbjuden till att fira. 😃

Aiden verkar… mindre engagerad, men med tanke på den sista tidens händelser är det nog inte så konstigt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 7:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Men titta, Aiden dök upp i alla fall, till allas stora glädje! Se, Aiden, du är en uppskattad, älskad del av familjen. 😃

Alla jublar, överdrivet mycket med tanke på att det är ett barnkalas. Spencers med tutor och Lassiters med… vad dom nu viftar med.

Äntligen är Nick-Nack tonåring! Hon ser ut som en party-tjej, så jag gav henne Popularitetsambition. Hon tar efter Molly! Dom må inte vara blodssläkt, men Molly har varit en stor del av hennes uppväxt och haft stort inflytande på henne. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 7:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Yin Axel visar lite intresse för Lemongrass, som för det mesta glöms bort i familjen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 7:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Kanske Lemongrass borde få ta över Yin Axel istället för Aiden Jr..?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 7:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Lemongrass gillar att vara i centrum, märker jag. Hur jag än gör verkar det vara konstant party hemma hos familjen Lassiter. Ingen klagar, Gus och Aiden är för upptagna med att myspysa med varandra för att bry sig om vad deras tonårsbarn har för sig. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
7/30/15, 7:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Det är så härligt att se Gus och Aiden tillsammans igen.. Dom har gått igenom rätt mycket tillsammans, dom här två.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 7:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Mitt under deras romans så föds Gus' och Mollys andra barn ihop! En liten pojke, helsyskon till Spencer, som får namnet Carlton "Lassie" Lassiter! 😃😍

Vi verkar aldrig få ett barn med Gus' ögon, men det gör inget. Carlton är en lika älskad medlem av familjen ändå. Kär

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 9:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Eftersom det inte görs något annat än att festa i kvarteret Garland Gay hittade vi en ny sak att fira! Bröllopsdag/anniversary för Gus och Aiden! 😃

Vilket underbart sätt att fira ett fruktansvärt äktenskap. Nåja, det har haft sina bra stunder i alla fall. Och i vanlig ordning ligger all fokus på Molly! Det är något med den där Molly.. 😃😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 9:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Gus, Aiden, kontrollera er själva! Det finns ett barn närvarande här någonstans! Tekniskt sett tre, men Lemongrass och Carlton "Lassie" är för små för att förstå vad som händer oavsett.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 9:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Japp, Psych och jag shippar dom. Namiko, spela på familjen Spencer så att Cheswick kan bli tonåring! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
7/30/15, 9:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

En underbar bröllopsdag med en stor, underbar familj. 😃😍

Aiden Jr, sluta omedelbart berätta fräckisar för din halvsyster!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/6/15, 9:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Nu tar vi farväl av Aiden Jr, som försvinner iväg ut i till universitetet för att påbörja sitt eget liv! Dom växer upp så fort.. 😃

Jag kommer inte kunna spela på Aiden Jr mer på ett tag, Namiko måste få spela på sin familj först och få en chans att fixa med lite grejer innan hans historia kan fortsätta. Men vi har Nick-Nack, Lemongrass och Carlton att se fram emot! Plus att Gus' äventyr inte är över än. 🙂

Lemongrass har jag planer att köra en utmaning med när han blivit äldre! 😃

Nick-Nack och Carlton har jag inga planer för… ännu, men något kul ska jag komma på. 😃

Så länge som kvarteret håller kommer familjen Lassiter kämpa på och leva vidare. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
8/6/15, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Tog en snabb bild på Aiden Jr som vuxen på universitetet. Han må heta Aiden Jr, men hur lik är han inte Gus? 😃

Edit: Jag tar tillbaka det där lite. Han liknar Gus mycket, speciellt tack vare håret, men han är så lik Aiden ser jag nu. Perfekt mix av sina pappor. 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/6/15, 10:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

I vanlig anda hemma hos Gus och Aiden är det dags för fest! Den här gången är det en dubbel födelsedagsfest. Resten av familjen är inbjuden, Aiden Jr inkluderad. 😃

Både Lemongrass och Carlton fyller år, så familjen har ännu mer skäl än vanligt att fira dubbelt så mycket. 😃

Lemongrass är först ut, storebror som han är och herregud vad söt han blev. Bedårande, rund näsa och söta ögon, perfekt för mina planer. 😃😍

Därefter är det Carltons tur och hela familjen har nu samlats (Aiden saknades vid Lemongrass' firande) för att se lilla "Lassie" växa upp. Jag är spänd och förväntansfull i alla fall. Får vi en till liten Gus eller kommer Lassie likna sin mamma mer, då han är den enda av Lassiterbarnen som har en mamma istället för två pappor?

… vad förväntade jag mig egentligen? Skrattar

Herregud, ärftligheten på Gus' hår är den högsta jag sett i Sims..

Men han har Mollys ögon! Jag kan fortfarande inte tro att ingen av Gus' fem ungar har fått ärva hans ögon, men dom har hans hår i alla fall.

Här har vi i alla fall vår framtida lilla hjärtekrossare, i kostym med ros i fickan redan, Carlton "Lassie" Lassiter! 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/6/15, 1:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Sötaste småbarnet i Sims 2? Absolut, om du frågar mig. Bedårande Carlton! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/6/15, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

AIDEN!!! 😮😭

J-Jag visste att det skulle hända så småningom, men det gjorde det inte lättare.. Han var en sån speciell sim, gick hela tiden runt och gjorde butler-prylar trots att han inte jobbade som butler längre. 😢

Se inte så ledsen ut, Aiden… Du var Gus' stora kärlek och den han valde att gifta sig med. Ditt arv kommer leva vidare hos Aiden Jr och ingen i familjen kommer någonsin glömma dig och allt du gjort och varit för dom.

Vila i frid, Aiden.. 🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/6/15, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Aiden, var är du på…?

Aiden, vad gör du? Du är död, jag flyttade precis din grav till kvarterets kyrkogård! Vad sysslar du med nu?!

Och där försvann han bara, utan ett spår.. Simsvärlden är bra mystiskt ibland. Jag saknar dig redan, Aiden…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/6/15, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Gus klarar inte av att bo ensam med tre barn, då han är så van vid att ha Aiden vid sin sida, så han ber en av sina andra pojkvänner att flytta in hos honom. Leo Wilkie, Lemongrass' andra pappa, flyttar in för att ta större del av sin sons liv och för att leva ihop med Gus.

Gus' första, omedelbara önskan efter att Leo flyttade in var att återuppliva Aiden… snällt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/6/15, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Aww, Leo leker med Carlton på eget initiativ! Han kommer bli en jättebra extrapappa åt Carlton och ett underbart tillskott i familjen. 😃

Lilla Lassie verkar redan tycka om honom mycket!

Nu ska vi se om jag inte kan få Namiko att spela lite så att Cheswick blir äldre och jag kan stjäla honom från henne.. 😇

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Namiko
8/6/15, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Familjen Spencer är på gång igen och Spencer var kvällens huvudperson. Hon bjöd över Nick-Nack, för att umgås lite med sin favoritsyster.

Båda två verkade glada över att se varandra och spendera lite kvalitetstid tillsammans. Spencer verkade dock ha något mer än bara vanlig familjetid i tanken för den här träffen, det dröjde inte länge innan hon började överösa Nick-Nack med ljuva ord. Något som tydligen uppskattades rejält.

Spencer har romantisk ambition och släktskap verkar inte röra henne i ryggen över huvud taget när hon får syn på någon hon gillar och titeln "okysst" ville hon uppenbarligen inte veta av längre.

Är du nöjd nu, Spencer? Din första kyss blev med din halvsyster. Det var för övrigt Nick-Nacks första kyss med till råga på allt. Vad ska era föräldrar säga? Eh.. Jag tror jag glömde vilka jag pratade om ett tag där.. Molly och Gus kunde visst inte vara mer stolta över sina döttrar. Suck..

Men kvällen var inte över där, har man gått så här långt så kan man väl gå hela vägen, eller hur? Det verkar hur som helst vara den logik som systrarna använder sig av för det dröjde inte länge innan dom var inne i huset, på soffan i vardagsrummet och.. var tog era kläder vägen..?

Det är lätt att se vilka ni brås på, både när det gäller utseende och beteende. Nick-Nack, Spencer, jag hoppas att ni är nöjda med vad ni gjort under kvällen. Vad blir det nu? Förhållande? Giftermål? Mys hela natten och sen frukost på sängen?

Självklart.. Hejdå Nick-Nack, tack för en trevlig kväll. Det var snällt av dig att lämna Spencer ensam så ni slipper trängas i hennes lilla säng hela natten. Men, var du verkligen tvungen att gå sekunden efter myspyset var över?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
8/7/15, 6:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#78

#77 Tack, Namiko.. 😕

Jag ber henne spela så att Cheswick ska bli äldre och kan börja på universitetet och vad gör hon istället? Hon spelar i fem ynka simtimmar och låter Spencer ta Nick-Nacks första kyss och.. mer därtill.

Nick-Nack, vad har du att säga om gårdagens bravader?!

… okej då..

Gus, vad har du att säga om din dotters bravader?!

Nevermind…

Henry, Yin Axel, vad säger ni om er ägares.. äh, jag ger upp.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/7/15, 7:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Jag har en vag känsla av att Gus kanske inte är världens bästa pappa. Långt ifrån den sämsta, männen i familjen Wolf bär den titeln med stolthet, men inte den bästa heller.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/7/15, 7:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Doodle-linjen måste fortsätta den med, så Ben behövde en partner. Efter en kort diskussion med Namiko om idéer på nästa Doodle bestämdes det att det skulle bli en albinoDoodle! Hälsa på Craig Lassiter, familjens nyaste Doodle. 😍

Ben verkar nyfiken på sin framtida pojkvän. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/7/15, 9:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Festdags igen för hundrade gången med ännu en födelsedagsfest! Den här gången är all fokus på Carlton! Ja, den borde vara på Carlton i alla fall, men den här familjen…

Molly och Christy hittar vi som vanligt i bubbelpoolen, försvunna i sin egen lilla värld på Mollys enda sons födelsedag.

Gus verkar ha gjort en helomvändning när det gäller sin typ av killar. Från äldre män till tonåringar. Orlando var tydligen för oemotståndlig för Gus, vilket förstör mina planer helt då Gus är tänkt att ha ett barn med varje partner han får och nu är han på g med Orlando här utöver sina andra partners. Vilket betyder ytterligare ett barn, förutom det som var tänkt att vara det sista med Abhijeet, som för övrigt står där i bakgrunden och bevittnar det hela utan att röra en min.

Det hade väl inte varit så farligt, det är ändå Gus' liv och val…

… om han inte hade gjort det inför Leo bara.

Bra idé, Abhijeet, jag hade också gått därifrån om jag var du. Jag vet inte varför Orlando ser så glad ut över situationen. Gus är inte den bästa personen att bli förälskad i.

Nick-Nack har påverkats av både Molly och Spencer mer än vad jag någonsin kunnat tro, men bägge har varit en stor del av Nick-Nacks liv och efter vad som hände igår kväll är jag inte förvånad. Hon och Spencer har bara ögon för varandra och är helt omedvetna om dramat som utspelar sig inne i huset.

Vilken tur att någon till sist kom ihåg anledningen till festen idag. Grattis på födelsedagen, Carlton, även om det var det minsta alla fokuserade på under den här kvällen.

Här klämde dom ihop sig fint, med Lemongrass längst bak så att han inte ska få se en skymt av sin halvbror när han växer upp.

Nåväl, Carlton växte upp trots kaoset och blev ett urgulligt barn. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/7/15, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Arg på pojkvännen, så då slänger man sig i armarna på tonåringen man precis börjat flörta med. Det där känns inte som ett väldigt moget agerande, Gus..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
8/7/15, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#83

Bubbelpoolen blev ledig efter tårtätandet och snoddes omedelbart av ett par kärlekskranka tonårstjejer.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
9/2/15, 3:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Det har gått en dryg månad sen senaste uppdateringen, men endast ett par dagar i spelet! Gus har erfarenhet av krångliga relationer sen sitt äktenskap med Aiden, så han och Leo har redan fixat sin relation igen efter det som hände på Carltons födelsedagsfest. 😃

Bröderna Carlton och Lemongrass sköter sig bra i skolan och är inte ett dugg spännande för stunden då dom fortfarande är barn och inte ställer till med särskilt mycket. Återkommer om dom blir intressanta.

Familjen Lassiter har fått nya, intressanta grannar.

Psych har blivit åldring och finns snart inte med oss längre. Yin Axel hänger däremot med och mår bra!

Sist men inte minst säger vi farväl till Nick-Nack, som sparkas ut ur huset för att ge mer plats åt nya familjemedlemmar och flyttar till universitetet! Hon kommer även ges bort till Namiko, då hon vill ha henne ihop med Spencer, så Nick-Nack lämnar Lassiterfamiljen och mig bakom sig nu. Ha ett fortsatt trevligt liv, Nick-Nack! 😃🌺

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 3:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#85

Carlton fick för sig att plåga stackars Lemongrass. Jag fann det alldeles för underhållande för att lägga mig i eller avbryta.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Passade på att flytta in Nick-Nack på universitetet så att hon kan bli inbjuden till fester och andra familjehögtider. Bjuder på en bild på henne som vuxen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Gus' guide till ett lyckat förhållande, Del 1

Visa respekt och omtanke för din partner, bland annat genom att engagera din partner i sakerna du gör för att visa att du vill att hon/han/hen ska vara och känna sig delaktig i ditt liv och dina intressen.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Vintern har kommit till Garland Gay och vet ni vad det betyder? FEST, givetvis! 😃

Njae, det är egentligen Lemongrass' födelsedag och hela familjen dyker upp för att fira! Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#89

Någon blev överlycklig över att se sin tjej på besök från universitetet. Spencer kunde inte hålla sig borta utan kastade sig i Nick-Nacks armar omedelbart. 😍

Det känns så udda att se Nick-Nack som äldre än Spencer..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Jag tvingar dom att komma ihåg fokuset på den här festen, vilket är Lemongrass och hans firande! Det tog lite tid och krävdes lite övertalning, men folk samlades till sist för att fira lillkillen. 🙂

Lemongrass och Carlton har nästan varit som tvillingbröder under Carltons del av barndomen. Så lika (åtminstone tack vare håren, i övrigt inte alls) och oskiljaktiga. Nu kommer det förändras ganska drastiskt, om mina planer går igenom som dom ska.

Önska dig något, Lemongrass! Förslagsvis en ny framtid än den jag planerat..

Tonåringstiden väntar och den kommer bli ruskigt kort, Lemongrass. 😃

Han fick Njutningsambition för att jag kände att vara elak och ja.. Lemongrass är på väg att bli en intressant sim. 😃

Tyvärr så kan man inte ha en fest med folket i det här kvarteret utan att saker och ting ska gå åt skogen. Huvudsakligen är det Gus som ligger bakom kaoset och den här gången är givetvis inget undantag..

Gus och en av hans andra pojkvänner Abhijeet kunde inte hålla sig ifrån varandra trots vad som nyligen hänt. Nu är dessutom en bebis på väg, enligt målen/reglerna jag satt upp för Gus. Minst en baby per pojkvän/partner.

Det här upprepande dramat åt sidan, hur går det för resten av gästerna?

Lemongrass, gå inte ut dit! Du kommer inte gilla det du hittar, tro mig..!

Stackars frusna Spencer.. Trots det varma vattnet i bubbelpoolen så blev hon alldeles iskall. Nick-Nack, sluta flina åt henne!

Trots Gus' eskapader så blev det en lyckad fest i alla fall! Lemongrass fick ett trevligt födelsedagskalas och dagen slutade bra och trevligt. Och jag upptäckte något som nästan gjorde mig tårögd…

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
9/2/15, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Gus har kvar sin ring från när han var gift med Aiden och bär den fortfarande…

Han kommer aldrig få gifta om sig och nu vill jag ha tillbaka Aiden åt honom mer än någonsin..

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Japp, så länge fick Lemongrass vara tonåring. Nu är det iväg till universitetet med honom som gäller. 😃

Jag kommer faktiskt spela på Lemongrass och få ut honom därifrån, då jag har något kul att hitta på med honom. Nick-Nack tillhör Namiko nu så henne kan jag inte spela på. Aiden Jr kan jag inte fortsätta med förrän Namiko spelat lite. Så det är antingen Gus' familj eller Lemongrass som gäller och jag behöver en paus från Gus nu känner jag. 😃

Mot universitetet!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Wow, Lemongrass fick ett utseende som… som jag inte hade räknat med. Han skiljer sig rejält från övriga familjen i alla fall. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Lemongrass, Första året på universitetet

Det finns bara en sak för honom att göra här och det är plugga, plugga, plugga! Han kommer inte ha tid till det efter att han gått ut universitetet.

Hans färdigheter måste vara maxade för hans framtida karriär! Jag planerar att köra en utmaning jag hittade med honom. 😃

Efter första terminen så valde han att läsa Drama, vilket han kommer få hålla nu fram tills slutet av universitetet. Ämnet spelar mindre roll då planen är att maxa alla hans färdigheter. För övrigt kommer han inte få ha något jobb oavsett.

Lemongrass träffade också den första kille han känt sig intresserad av… och blev nobbad för första gången också. Många första grejer för dig just nu, Lemongrass!

Ja, det var vad hela första året gick ut på för Lemongrass. Plugga, bli nobbad och skriva prov. Han går ut första året med A+ och en perfekt 4,0 i betyg. (Spelar på engelska, som nämnts tidigare) 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Charlotte Kittenheart]
#95

Följer 🙂

Mitchika
9/2/15, 9:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Lemongrass, Andra året på universitetet

Andra året börjar likadant som det första. Plugga, den här gången gäller det allt. Det är inte höst längre, så han får ingen studieboost. Medan dom andra lever om och har kul, inklusive Lemongrass' drömkille, så studerar Lemongrass. Han har maxat Matlagning och nästan maxat Teknik, så det ger i alla fall resultat. 🙂

Jaa.. det här är alltså vad Lemongrass' skoltid består av. Inget spännande händer, jag försöker mest maxa alla hans färdigheter.

Andra året avklarat med toppbetyg och med Teknik maxat också! Heja Lemongrass! Titta bara vad nöjd han är. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/2/15, 9:18 PM
#97

#95 Åh, vad roligt! 😃🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
9/2/15, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Lemongrass, Tredje året på universitetet

Tredje året fortsätter i samma banor. Inte direkt oväntat då jag inte har ändrat mina planer för Lemongrass. Han sitter ensam och äter vid måltiderna, stackarn har inte hunnit få några vänner eller direkta kontakter på universitetet på grund av mitt slavdrivande med honom.

Kanske ska jag vara lite schysst och ge Lemongrass ett break? Lite kul kan han väl få ha på universitetet också. Var tog den där killen han gillade vägen..?

Vi fann honom och hans namn är Blake Ray, en av Lemongrass' många rumskompisar i studentkorridoren! Efter att ha umgåtts lite och kommit på bättre kant efter nobben gick Blake med på en dejt. 😃

Tyvärr kunde det ha gått bättre.. Blake verkar riktigt osäker på vad det är han vill med Lemongrass, till Lemongrass' stora sorg.. Nobbad första kyssen..

Nobbad första kyss två gånger dessutom.. Men trots det gav Lemongrass inte upp och dom fick en toppendejt tillsammans! Jag beundrar verkligen hans kämparanda.

Den här gången lönade det sig visst, tredje gången gillt! Lemongrass gillar verkligen Blake.. 😍

Det hela ledde med en massa uppvaktande, romantik, ljuva ord och till sist lite myspys på soffan. Okej Lemongrass, du fick spendera lite tid med Blake, nu är det tillbaka till studierna som gäller. Du förlorade nästan en hel termin på att jaga efter honom, nu ska vi tillbaka till schemat!

Resten av tredje året tillbringade Lemongrass med att plugga. Han klarar av slutprovet med högsta betyg och har nu maxat Matlagning, Teknik, Fysik och Städning! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/3/15, 12:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Lemongrass, Fjärde året på universitetet

Ännu ett år, ännu mer studier! Det är sista sträckan, Lemongrass! Du har massor att studera, massa förlorad tid att ta igen efter Blake och många fler färdigheter att maxa! Jag misstänker dock att du kommer få stanna kvar efter examen för att läsa upp det du inte kommer hinna.

Och ja… det var allt som hände! Lemongrass maxade Kreativitet och Karisma under det fjärde året och nu har han bara två poäng i Logik kvar så har han maxat alla sina färdigheter.

Han gick precis ut med högsta betyg, 4.0 och ska stanna kvar så länge som möjligt på universitetet för att studera upp dom sista poängen i Logik och även annat när han har tid och chans. Grattis, Lemongrass! 😃

Se där! Alla färdigheter maxade och Lemongrass är fullt redo för att ge sig ut i världen! 😃🥳

Han ska trots det få stanna kvar tiden ut. Det finns Vredeshantering och annat sånt där praktiskt han kan läsa upp innan han åker hem.

Innan Lemongrass' tid på universitetet var slut hann han lära sig Vredeshantering, Livslång Lycka, Parvägledning, Brandsäkerhet och Fysiologi (osäker på namnen, försöker komma ihåg från svenska då jag spelar på engelska). Det fanns dessutom tid för att ha lite kul ihop med sina rumskompisar innan det tog slut. Skrattar

Nu är det hög tid för Lemongrass att åka hem till Garland Gay igen och den framtid jag har planerat åt honom. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/3/15, 2:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Okej, dags att dra igång Lemongrass' liv och historia i Garland Gay! Nu startar Mistress Challenge! 😃

Jag kommer följa reglerna som nämnda i länken ovan till punkt och pricka, bortsett från det sista! Lemongrass kommer ALDRIG få ha ett vanligt jobb, oavsett vad. Han kan sitta i sitt lilla skjul med 7 ungar, han kommer ändå inte få skaffa ett jobb. Det ska vara utmanande!

För övrigt börjar han inte med 500 simdaler, han börjar med dom 17 som fanns kvar när hans skjul var färdigbyggt.

Utmaningen tar slut när Lemongrass har en dag kvar tills han blir åldring! Kommer han klara sig tills dess? Vi får väl se. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/3/15, 2:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Det må vara ett litet skjul som är sparsamt dekorerat, men Lemongrass har ett riktigt fint och rymligt sovrum. Den här vibrerande sängen från The Sims 1 var en stor favorit hos mig som jag verkligen saknade i tvåan. Jag blev så glad när den gjorde comeback. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/3/15, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Det är en bra första dag för Lemongrass i alla fall! Han har redan träffat tre killar han gillar skarpt. 😃

Charlie, Talin och SInjin! Nu gäller det bara för Lemongrass att lära känna dom bättre.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/3/15, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#103

Till min ENORMA frustration kan jag inte ladda upp bilder i samma inlägg längre, trots att jag kunde det för bara en liten stund sedan (rensa cachen och starta om webbläsaren har inte hjälpt och jag har ingen ork att problemutreda vidare), så jag får lägga upp alla bilder som bildspel istället…

Lemongrass är på g med Charlie nu, även om han verkade mest förtjust i Sinjin. Det finns tid för båda! Skrattar

Det dröjde inte länge efter det förrän det blev lite mysigt mellan honom och Charlie. Bra kemi underlättar rejält!

Det här kommer inte bli så svårt/utmanande som jag trodde. Lemongrass har redan fått ihop ett par tusen simdaler tack vare Charlie, jag hoppades på att det skulle bli svårare. Nåväl, det är inga barn involverade än, jag ska nog vänta med att uttala mig. 🤐

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/3/15, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#104

Lemongrass tar upp kontakten med Talin igen, efter rådfrågning från Namiko om vem som skulle bli kille nummer två respektive nummer tre. Talin hade lite specifika krav angående vad han fann tändande (Underkläder) och det var åtminstone enkelt för Lemongrass att fixa. 😃

Det krävdes lite mer jobb för att vinna Talins hjärta än vad det gjorde för Charlie, men det gick till sist. 🙂

Än så länge går det här problemfritt! Jag skriver ner och har koll på antalet gånger tills det är dags för första graviditeten.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
Mitchika
9/3/15, 4:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#105

Jag har börjat bygga en andra våning på Lemongrass' skjul med simdalerna han tjänat in så att vi ska ha någonstans att förvara dom oundvikliga barnen! 😃

För övrigt är det dags för första graviditeten och det verkar bli Sinjin som blir den lyckliga pappan. Åtminstone är det honom Lemongrass vill välja.

Sinjin var inte svårflörtad! Kille nummer tre innebär att det är bebis på väg! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/3/15, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Lemongrass får inte dejta eller umgås med sina killar annat än på telefon när han är gravid så att magen börjar synas, men han är inte riktigt där än. Vilket gjorde att han tog tillfället i akt att lära känna Craig och spendera lite tid med honom. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
9/3/15, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#107

Magen började växa på Lemongrass när han höll på att lära känna en ny kille, Jihoon. Färdigdejtat för stunden, med andra ord, men han kan fortfarande lära känna dom. 🙂

Det dröjde inte länge efter det förrän magen växte sig ännu större..

Jag tänker inte ifråggasätta Lemongrass' sug efter ätbara saker under graviditeten.

Och innan vi visste ordet av det var det dags! Lemongrass' första baby är på g. 😃

Här har vi henne! Det blev en liten flicka och hon döptes till Hummingbird Lassiter! 😍

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: