Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1990 ggr
JohannaEC
2015-06-25 10:48

Allt hänger sig när döden kommer

Hej.

Jag har fått ett problem! Installerade Jobb - expansion till Sims4 för en vecka sedan och har kunnat spela en vecka utan problem. Men nu har det börjat krångla. Min gamla sims är på väg att dö och när döden kommer så börjar det först med att alla står och gråter och är förlamade av sorg i säkert 10-12 timmar och sedan hänger sig spelet. Har försökt spela om det säkert 4-5 gånger och det händer varje gång. Försökte få den gamla att flytta ut ur huset för att på så sätt undkomma problemet - men kunde bara flytta hela hushåll. Kan man inte kasta ut simmar längre?

Har spelat på denna familjen hela tiden jag har haft Sims 4 och vill verkligen inte ge upp den, speciellt då en av mina manliga simmar  nu är gravid med en Alien. Någon som har några tips?

Tack på förhand!

Annons:
SimsBrooke
2015-06-25 10:50
#1

Testa att reparera spelet i Origin och kolla om det funkar =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

JohannaEC
2015-06-25 11:12
#2

Tack! Hur gör man det? Ska jag göra de innan jag statar?

zimm
2015-06-25 11:23
#3

#2 Ja du ska göra det innan du startar. Du går in på origin och högerklickar på sims 4 då kommer det upp reparera spelet.

Medarbetare på

Star Wars

JohannaEC
2015-06-25 13:38
#4

Det fungerade tyvärr inte. Finns det något annat sätt man kan komma runt detta? Något fusk eller något som kan plocka bort henne innan hon dör :/

Mitchika
2015-06-25 14:01
#5

Simmen som är på väg att dö, har hon en massa prylar i sin katalog?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

JohannaEC
2015-06-25 14:09
#6

Ja, det tror jag! Ska testa att ta bort dem :)

Annons:
Mitchika
2015-06-25 14:33
#7

#6 Gör så! Tömt katalogen och prova sedan hur det går. Rapportera gärna hur det gick. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

JohannaEC
2015-06-25 14:52
#8

Det fungerade! Tack! Hon var trädgårdmästare så hon hade flera tusen blommor och frön.

Tack alla för hjälpen!

Mitchika
2015-06-25 15:37
#9

#8 Kanon! 😃👍

Det är en vanlig orsak till att spelet kraschar när en sim dör. För många prylar i katalogen. Tack och lov är det ganska enkelt löst. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

densomundrar
2015-06-26 09:53
#10

Typiskt, då har jag alltså flyttat ut döende simar ur hushållet när spelet hängt sig helt i onödan när allt jag behövde göra var att ta bort simens prylar. Tack för tipset.

Upp till toppen
Annons: