Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 868 ggr
Sims3linnea
6/25/15, 8:01 PM

Spelet laddar men startar inte, HJÄLP!

Nu mitt spel börjat att krångla sig. När jag trycker på "starta spelet/playknappen" så går den in i "sims läge" alltså skärmen blir svart och pilen blir en blå cirkel som snurrar. Om jag trycker på Windows knappen för att komma bort från sims/till skrivbordet eller vad man ska säga så kommer bara den här Windows rutan i vänstra hörnet upp och det gick inte att få bort den.

Jag gick ifrån spelet ett tag när jag startat det för att låta det ladda för det kanske vill ta lite tid innan det startat men jag var bort i mellan 15-30 minuter och det fortsatte att ladda på sig så jag fick logga ut från datorn och sen in igen för att sims skulle försvinna.

Det började när jag hade tagit bort alla mods (kläder, hår, poser och sånt) för jag ville ta bort allt onödigt och ladda ner nytt. Jag gick in på olika hemsidor som thesimsresource, allaboutstyle, mysim3blog och nån fler för att hitta kläder med mera.

kan inte heller avinstallera grejer eller installera för det står det bara att det har slutat fungera. Bara den här lilla rutan som kommer upp slutar fungera men inte det stora själva simspanelen eller var det heter.

Om nån vet vad jag ska göra säg gärna till-

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Annons:
Aniara14
6/25/15, 8:27 PM
#1

#0 Testa att göra en Factory Reset. Utförlig beskrivning finns i den här och den här tråden.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Sims3linnea
6/25/15, 8:52 PM
#2

#1 Jag läste igenom och fattar vad jag ska göra men när jag ska flytta mappen kommer det upp en ruta som säger "Du måste ange administratörsbehörigheter för att kunna flytta mappen" samma om jag ska byta namn på det. Jag trycker på fortsätt men då står det att jag inte ha behörighet att flytta/ändra namn.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Aniara14
6/26/15, 1:25 AM
#3

#2 Testa att göra så här:

1. Högerklicka på din The Sims 3 användarmapp

2. Välj Egenskaper

3. Klicka på fliken Säkerhet

4. Klicka på ditt konto i listan med Grupp- eller användarnamn.

5. Kolla ifall det är en grå bock i raden under Tillåt vid alla olika sorters behörigheter utom den sista, Särskilda behörigheter.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Sims3linnea
6/26/15, 2:44 PM
#4

#3 Det funkar att flytta mappen så nu måste jag vänta ett tag så allt laddas över och sen ska jag testa om det funkar att starta annars ska jag nog installera om första spelet/grundspelet. Hoppas Factory reset funkar nu :)

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
6/26/15, 2:54 PM
#5

#3 Tack så mycket för hjälpen det funkar nu 😃Nu kan jag äntligen spela igen måste bara fixa med allt jag vill spara och alla simmar jag har och sånt. Ännu en gång tack för allt ❤️

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Sims3linnea
6/26/15, 3:37 PM
#6

Men jag har ett annat problem som är ungefär lika dant och det är så att jag inte kan installera saker till spelet med "sims3pack" för när lilla rutan kommer upp är den svart men sen händer det inget och så trycker jag på den svarta rutan men då står det att den har slutat fungera.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Annons:
Aniara14
6/26/15, 11:11 PM
#7

#6 Hur såg det ut i behörighetslistan, var det en eller flera gråa bockar som fattades, och som du fick lägga till själv?

Vad är det för typ av "sims3pack" filer som inte funkar att installera? EA:s egna Store grejor, eller tredjepartstillverkat CC?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Upp till toppen
Annons: