Annons:
Etikettteknisk-hjälp
Läst 6709 ggr
melonglass
6/28/15, 5:18 PM

Starta sims 4 utan internet

Det är så att jag ska snart ut till min pojkväns sommarstuga och där finns det inget wifi/internet över huvud taget. Förra året vi var där hade jag sims 3 på  samma laptop men det funkade ju inte riktigt på samma sätt. Nu har jag bytt till sims 4 men aldrig spelat där jag inte haft åtminstone lite tillgång till wifi.
Jag vill alltså ändå kunna spela sims men har upptäckt att det går inte att starta the sims 4 om man inte är uppkopplad på origin som kräver wifi.

Vet att det finns offline-läge på origin, men för att komma åt det måste man först logga in på origin vilket inte heller går utan wifi. Jag har sparat lösenord och så origin ska öppnas automatiskt när datorn startas osv, men jag blir ändå inte inloggad och loggas inte in förrän wifi är igång. Det enda som kommer upp när datorn startas är det här ''dagens rekommendationer'' eller vad det nu är, men sen måste man åter igen logga in på origin som då endast sker automatiskt om jag har wifi.. Annars kommer det bara upp att ''kan ej ansluta'' osv…

Sen har jag även trasigt batteri i min laptop så att ha datorn på viloläge och origin igång på offlineläge medans vi åker funkar inte då jag måste ha datorn ikopplad med laddaren hela tiden…

Så jag tänker mest vad är det jag missat? Försökt googla på det och det sägs endast att spelet endast kräver internet vid installation men såvitt jag märker så går det inte att starta utan wifi heller..

Annons:
[AmandaBorg]
6/28/15, 5:42 PM
#1

Jag har ingen aning om vad det är för fel tyvärr, tänkte mest bara säga att jag kan logga in även utan internetuppkoppling, så det ska gå för dig med.

melonglass
7/2/15, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

försöker putta om någon kan hjälpa… detta är iaf vad som kommer upp när jag startar datorn utan internetuppkoppling

Mitchika
7/3/15, 6:53 AM
#3

#2 Vad händer då om du försöker logga in som vanligt i såna fall? Det borde fungera, bara skriv in ditt lösenord och välj att logga in. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: