Annons:
Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 461 ggr
Hagmans
2015-06-28 23:20

Hjälp! Problem med TS3 Husdjur!

Hej!

Jag hoppas någon av er vet vad detta beror på… blir tokig. Jag försöker spela The Sims Husdjur, har skapat min sim, flyttat in henne på en tomt och byggt hela huset. Ganska direkt så vill jag adoptera en katt. När katten kommer med djurvårdaren och jag trycker på katten (så den är aktiv och jag kan styra den), då kan jag inte trycka tillbaka och aktivt se min sims information! Jag har fastnat vid katten, när jag trycker på simmen så går det inte att se karriär och annat eftersom hela nedre delen av bildrutan är kattens, fast jag kan styra min sim ändå att göra saker. Men inte se önskningar och sånt, för där är katten. Hoppas ni förstår hur jag menar, är det det någon annan som varit med om detta förut? Jag har verkligen testat allt… Till och med att bortadoptera katten och se om jag kan styra min sim helt själv, men då är simmens bild kvar på vänster kant, men nertill där önskningar är så är katten och bild på katten. Var tvungen att starta om programmet utan att spara för att få ordning på det. Försökte då igen att adoptera en häst, det blev exakt samma! :/ Man kan ju inte spela spelet alls eller skaffa djur om det blir så, är rädd för att skaffa fler i familjen också (typ adoptera barn) om det ska bli samma där…

Annons:
Aniara14
2015-06-29 00:02
#1

#0 Ja, det är en känd bugg som många drabbats av. Läs mer i den här tråden, och i länken där som leder till Crinricts hjälpsida.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Kevsterrr
2015-06-29 00:08
#2

Jag har inte Husdjur själv så vet inte, men har du kanske testat att spara och sedan starta om sparfilen? Är riskfullt, jag vet, men annars kan du köra en testrunda genom att göra en kopia genom huvudmenyn av din sparfil där detta sker-- eller helt enkelt skapa en snabb testfamilj för att se om det förekommer här också. Skulle det göra det med, alltså misstänkt på alla sparfiler du skapar där djur adoptera skulle jag i värsta fall installera om hela expansionspaketet för ett resultat förhoppningsvis. :/

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Kevsterrr
2015-06-29 00:10
#3

#1, jaså det är DET bugget vi snackar om.. Dåså. Trodde TS specifikt menade något som handlade om Husdjur. Oh well *runs away*😃

//KevinBlomma [Medarbetare för Nintendo iFokus.]

"When you love something, never lose it. Understand, little one? 
You must keep it safe, close to your heart."Måne

Upp till toppen
Annons: