Annons:
Etikettövrigt
Läst 726 ggr
Malinolsn
2015-07-05 00:38

I-landsproblem..

Har ett litet problem som kan anses som väldigt obetydligt, men det "stör" mitt spelande så jag inte tycker att det är så kul att spela mer än en generation.. Tänkte höra hur ni gör, och/eller om ni har några tips 😎

Säg att er grund-familj får två barn, du bestämmer dig för att fortsätta ha den förstfödda som "aktiv" familj. Flyttar ni då ut den förstfödda och låter den påbörja ett nytt liv i ett nytt hus, eller bor ni kvar med resten av alla familjemedlemmar, eller kastar ni ut de andra familjemedlemmarna ur det första huset?
Hoppas ni förstår hur jag menar.. 🤪

Jag är kluven i denna fråga om hur jag vill göra..  Att flytta ut sin aktiva sim känns lite trist, då man vill bo i grundarhuset så att säga. Ska man låta alla bo kvar så måste man ju bygga ut som sjutton, vilket inte är så kul..? Men att kicka ut de andra känns ju inte heller kul?!

Annons:
[masken123]
2015-07-05 17:10
#1

Både alternativ 2 o 3!😃

Lia
2015-07-06 01:41
#2

Jag brukar aldrig skaffa syskon, och gör jag det flyttar de äldsta. Sen bor arvtagerskan med föräldrarna tills de dör. Fast i fyran väntar jag med att föra vidare generationen tills föräldrarna dött.

enrödgroda
2015-07-07 20:05
#3

Jag brukar låta arvtagaren bo kvar i huset med föräldrarna och kickar ut syskon när de blir gamla nog.

Malinolsn
2015-07-07 22:50
#4

Tack för era svar! 🙂

Skogsraah
2015-07-07 22:55
#5

Jag gör precis som #3 !

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Upp till toppen
Annons: