Annons:
Etikettfusk
Läst 7483 ggr
Dvärgis1234
7/8/15, 3:28 PM

TS2 placera möbler.

Hej, jag spelar de gamla goa spelet sims 2 men jag kommer ihåg att man kunnat flytta på möbler som man kan i 3an och fyran med hjälp av ALT men hur gör jag i tvåan? :)


Annons:
Simssis
7/8/15, 5:22 PM
#1

Nu är jag osäker på vad som händer i sims 3 och 4 om man använder ALT men jag antar att du menar hur man roterar möblerna? 

Isåfall trycker  du ner  punkt tangenten eller komma tangenten…om jag inte minns helt galet…(de två tangenterna alldeles till höger om M) :)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

Dvärgis1234
7/8/15, 5:38 PM
#2

#1 Det vet jag :) Jag menar mer att man kunde placera möblerna utanför "rutorna" men jag hittade en lösning tack så mkt ändå :D!


Simssis
7/8/15, 8:37 PM
#3

ah, okej, vad bra att det löste sig. :)

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

kokoskakan02
7/8/15, 10:17 PM
#4

#2 har samma problem, hur gjorde du?

Rumblebee
7/8/15, 11:49 PM
#5

Om jag inte minns fel så måste man aktivera ett fusk för att kunna placera saker utanför rutorna: boolProp snapObjectsToGrid false (ändra till "true" för att inaktivera fusket. boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true/false tillåter en att rotera objekt i andra vinklar, så att de kan placeras snett.

Upp till toppen
Annons: