Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1052 ggr
Tokyo
2015-07-14 17:26

Vill börja spela igen

Jag kommer inte ihåg sist jag faktiskt tyckte det var kul att spela sims, vilket är väldigt deprimerande. Jag brukade kunna spela sims timme efter timme, och helt plötsligt var klockan 4 på morgonen.

Senast jag spelade sims över huvud taget var någon gång i januari, men redan då hade jag tröttnat på sims och spelade bara för att se om jag kanske hade fått tillbaka simssuget. Har fått sk simstorka tidigare, dock inte lika extremt som denna gång. Då brukade simssuget komma tillbaka efter några veckor eller någon månad, nu har det gått över ett år.

Är det bara så att man "växer ifrån" sims som med allt annat? Det är dock inte svaret jag vill ha, jag ser betydligt äldre personer än mig som fortfarande älskar att spela sims, och jag saknar känslan jag brukade ha när jag spelade.

Det jag söker är alltså tips på vad man kan göra när man helt enkelt har tröttnat på sims och vill få tillbaka simssuget man en gång hade.

Annons:
Kokonattsu
2015-07-14 18:03
#1

Mitt bästa tips är att hitta på utmaningar som du ska göra under spelets gång samt ha en mer historia med dina simmar. T ex när du börjar med din första sim vad har hen för bakgrund. Hur kommer det sig att den simmen bor där den bor och vad har den för drömmar etc.. Du fortsätter i den riktningen under spelets gång. För mig så lever jag som in mig i simsvärlden, ungefär som när man läser en riktig bra bok.

För övrigt kan jag tala om att jag är 28 år och jag lär spela sims så länge jag lever. Visst har jag precis som du haft upp och nedgångar med att spela sims, men så är det ju med de flesta intressen.

Bara Anna
2015-07-14 19:44
#2

Vill absolut inte uppge ålder - då lär ni storkna…..😂 Men vad BRUKADE du tycka var roligt förut då? För mig är det aldrig själva spelet i sig utan historierna jag kan väva som är mina höjdpunkter. Sen kan ju dessa vara mer eller mindre lättspelade….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Bara Anna
2015-07-14 19:44
#3

Vill absolut inte uppge ålder - då lär ni storkna…..😂 Men vad BRUKADE du tycka var roligt förut då? För mig är det aldrig själva spelet i sig utan historierna jag kan väva som är mina höjdpunkter. Sen kan ju dessa vara mer eller mindre lättspelade….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

fia1116
2015-07-16 13:35
#4

Riktigt bra tips här ovan! Du kan också skapa simmar som du inte brukar skapa, tex med mer utmanande personlighetsdrag och inte så standard"snygga" kanske, om du förstår vad jag menar. Annars brukar simssuget skjuta i taket för mig när jag har köpt en ny expansion, om du känner att du vill lägga pengar på det!

kolpa
2015-07-31 20:39
#5

vilket sims spelar du för det första? :)

PennyTrollet
2015-07-31 20:46
#6

Leta efter utmaningar. Börja ta kort och gör historier. Gör något du inte gjort förut.

Annons:
Tokyo
2015-08-01 01:38
#7

#5 Eftersom inlägget ligger i kategorin TS3 - Allmänt spelar jag The Sims 3.

kolpa
2015-08-08 09:54
#8

Såg inte. Kanske ska testa 4an då?

SegerSims
2015-08-08 13:31
#9

Alla har ju dagar man inte orkar spela som jag har haft men börjar blilite smått sugen. Jag blir 44 år i höstoch kommer spela så länge jag lever då jag faktiskt älskar The sims.  :)

Tokyo
2015-08-08 18:23
#10

#8 Nja, jag vet inte. Det bästa jag tyckte var med The Sims 3 när jag precis hade börjat spela det (efter att tidigare ha spelat TS2) var att världen är öppen och att det slipper ladda varje gång man ska åka någonstans. Hade världen i TS4 varit öppen skulle jag antagligen ha köpt det på en gång, men eftersom den inte är det så tror jag inte att jag skulle tycka om det faktiskt.

Upp till toppen
Annons: