Annons:
Etikettlegacy-och-historier
Läst 1357 ggr
nilamalin
2015-08-03 00:21

Familjen Hoffman

Så, jag köpte nyligen (äntligen!) The Sims 3! (Nu när jag antar att "alla" andra spelar 4:an …) Jag har spelat det innan men då lånade jag bara av en kompis. Nu fick jag också med Drömjobb och Stadsliv, jag blev dock tvungen att avinstallera Stadsliv eftersom startprogrammet bara hängde sig när jag försökte starta spelet. 🤔Eftersom jag tycker det är så roligt och eftersom jag utgår att ni också tycker det eftersom ni hänger här, så tänker jag skriva lite om mitt spelande. När man lägger så många timmar på att spela (sååå beroendeframkallande spel), så vill man ju visa upp resultatet lite också. 😛

Jag kunde ha fortsatt på samma familj som när jag lånade spelet, men nää, tråkigt. Alltså skapade jag en ny familj som såg ut så här:

- Simone Hoffman (ungdom)
- Kasimir Hoffman (ungdom)
--- Iris Sofronia Hoffman (barn)
--- Disa Cordelia Hoffman (småbarn)

("Sim-" i Simone var medvetet, däremot inte "-sim-" i Kasimir, det var min syster som påpekade det när jag redan spelat flera timmar. Hon fick låna min grundskiva efter att jag installerat Drömjobb, och hennes simmar heter, högst medvetet, Cosima och Maksim Simson.)

Efter att ha spelat i några dagar ser min familj ut så här:
- Simone Hoffman (vuxen)
- Kasimir Hoffman (ungdom)
--- [Iris Sofronia Hoffman (ungdom), gifte sig med Malcolm Markövertag, fick en dotter Petra Rebecka (barn) och flyttade sedan ut till granntomten]
--- Disa Cordelia Hoffman (ungdom), som har en dotter Tua Gabriella (bebis) med Sam Sekemoto
--- Nike Mirabell Hoffman (ungdom)
--- Vide Lysander Hoffman (ungdom)
--- Sami Celestis Hoffman (småbarn, tvilling)
--- Noam Claudius Hoffman (småbarn, tvilling)

Jag är inte tillräckligt ambitiös för att skriva en berättelse om familjen Hoffman, men jag tänkte i alla fall posta lite bilder och info om mina familjemedlemmar.  Och på mitt hus och min trädgård! Byggandet är det bästa med Sims. 😃

Annons:
nilamalin
2015-08-03 00:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

(Jag hoppas att bilderna funkar, det var lite trassligt)

Simone har nyligen uppfyllt sin livslånga önskan att lära sig alla recept. Nu koncentrerar hon sig på sin konstnärliga ådra och på att måla tavlor, samt förstås ta hand om Sami och Noam och få ytterligare barn. Mitt mål är att Simone och Kasimir ska hinna med sisådär 9-10 barn. Kanske fler. De har ju redan sex stycken så det blir nog inget problem.

Kasimirs önskan är att få se fem barn växa upp, han har som synes klarat av fyra än så länge och förhoppningsvis dör han inte i någon dum olycka innan tvillingarna blir stora. Hans nya intresse för uppfinnande har hittills resulterat i att han fått eld i baken en gång och blivit elchockad en gång, så vi får väl se hur det går … I väntan på att barnen växer upp har han också bemästrat händighet, och nu odlar han upp en köksträdgård.

Iris är musikalisk och ville bli en renässanssim. Henne har jag ju dock flyttat till ett annat hus jag byggt, så det är nu utom min makt. Det verkar inte gå så bra med familjen Markövertag, senast jag hälsade på dem var de mest osams, och jag möblerade deras hus väldigt spartanskt, så särskilt roligt har de nog inte heller …

Disa håller på med musik och att måla. Hennes önskan går ut på att fylla ut de färdigheterna. Nu har hon just fått en dotter, Tua Gabriella, och så snart Disa bemästrat gitarren och penseln, ska de två få flytta till ett hus jag byggt.

Nikes fritidssysselsättning är att fiska. Hon hjälper också till mycket med sina minsta bröder. Hennes livsönskan är att samla perfekta fiskar, men det kommer jag nog inte orka göra. Så småningom ska hon få flytta till en liten fiskestuga vid en sjö, men inte än på ett tag.

Vides talang är hans logiska tänkande. Han spelar schack och stjärnskådar. Hans önskan är att bli schackmästare, och han har just börjat på ett jobb inom vetenskap. Han lär få flytta hemifrån före Nike eftersom han inte har lika användbara intressen.

Tvillingarna och sladdbarnen Sami och Noam är det inte mycket att säga om ännu, men så här ser de ut i alla fall.

Upp till toppen
Annons: