Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1070 ggr
Mitchika
8/4/15, 2:25 PM

OT - Fantastisk sommar och namnbyte!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bästa sommaren någonsin! ☀️

Det här är så OT och utanför sajtens ämne, men jag ville verkligen dela med mig av min glädje till er här på sajten samt önska er alla en fortsatt bra sommar! 😃

Jag har inte varit så aktiv, men det beror på att jag inte varit hemma sedan mitten av juni. Jag är nämligen långt upp i landet, i Umeå för att vara exakt, och som det ser ut stannar jag här sommaren ut och åker hem först mot slutet av september! Vilket är underbart för mig av många skäl, bland annat att jag avskyr sommarvärmen och njuter av hur svalt och skönt vi haft det häruppe, särskilt på nätterna. ❤️

För övrigt bor jag hemma hos Namiko (vilket är så awesome att jag saknar ord för att beskriva det!) med en mindre armé av djur. Två hundar, två katter, två marsvin och tre kaniner! Massa jobb, men massa kul också! Bara några djur till, sen är vi redo att erövra jorden! Vi behöver chinchillor som kan scouta åt oss och ett par dussin möss för infiltreringssyfte också. 😃😍😇😈

Jag har sett, gjort och lärt mig så många nya saker den här sommaren och jag trivs så bra här uppe. Bland annat har jag börjat brodera, vilket har hjälpt mig oerhört med mina tics (jag har Tourettes syndrom) då jag inte ticsar ett dugg när jag sitter och broderar, vilket är skönt som sjutton. Totalt onödig info kan man kanske tycka, men… Brodera är awesome, fler borde ge det en chans och jag har nu tre projekt jag jobbar med, två påbörjade och ett införskaffat! Kär

Sist men absolut inte minst så har jag bytt namn! Inte på iFokus, här är och förblir jag Mitchika så länge jag kan, men i verkliga livet. Jag har velat byta namn till ett för mig väldigt speciellt och viktigt namn under lång tid och tack vare Namikos hjälp och uppmuntran så fick jag äntligen ändan ur vagnen och tog tag i saken. Men jag var så nervös och orolig över att namnet jag ville ha inte skulle godkännas..

I stort sett hela juli väntade jag på svar från Skatteverket och gick in på deras hemsida dagligen för att kolla om namnet hade ändrats. Och så för några dagar sedan såg jag att det ändrats! Det blev godkänt! Äntligen har jag fått det namn jag älskat ända sedan jag var 10 år gammal! Det är inte mitt tilltalsnamn, jag älskar mitt tilltalsnamn också, men jag heter nu mitt absoluta favoritnamn i andranamn!! KärKärKär

Nästa steg blir att skaffa ett nytt leg med rätt namn på och jag längtar verkligen! Kan en sommar bli bättre?! 😃

Jag vill passa på att önska er alla en fantastisk fortsättning på sommaren och jag hoppas innerligt att er sommar varit lika bra, om inte bättre, än min har varit! ☀️🌊🌺🤗

Varma hälsningar och kramar från Mitchika, numera överlycklig bärare av namnet Lance ❤️

Stray slänger in en liten sommarhälsning också från våra skogsvandringar häruppe

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Annons:
LottaV
8/4/15, 3:06 PM
#1

Vad fint namn du har.😍

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
8/4/15, 3:48 PM
#2

#1 Tack så jättemycket, LottaV! 🤗

Det namnet betyder oerhört mycket för mig och har varit mitt favoritnamn i 16 år. Det känns fortfarande som om jag drömmer. Skrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

LottaV
8/4/15, 3:52 PM
#3

Det för står jag mycket väl 🤗👍

Ett gott skratt förlänger livet

fia1116
8/5/15, 11:18 AM
#4

Åh vad glad jag blir för din skull! Jag bor ännu högre upp i landet och kan hålla med om att den regniga och svala sommaren har varit skön! Jag gillar solen men inte stressen som följer med. Nu har jag kunnat vara inne utan att få dåligt samvete 😃

Calcifer
8/5/15, 11:31 AM
#5

Jag hatar att bo norröver (bor lite söder om Umeå) för jag älskar sommaren och hatar kyla osv, men jag kan relatera till namnbytet. Jag bytte dock tilltalsnamn och älskar det stenhårt! :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

SimsBrooke
8/5/15, 12:22 PM
#6

Roligt och höra hur du/ni har det :D  Roligt att du vågade ta steget att byta namn :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Mitchika
8/5/15, 1:27 PM
#7

#4 Tack så hemskt mycket, Fia! 🤗

Ja, jag älskar regniga, svala somrar! 😍

Sol är helt okej, även mysigt, i lagom doser, men… den lyser på dator och TV-skärmar, stör när man spelar, lyser i ögonvrån på en vid fönstret och är allmänt i vägen när man vill dega framför en TV-serie, spela spel eller skriva på datorn. Plus att den gör en så VARM när den gör så! 🤦‍♂️

Nej, ge mig mulet väder, svala temperaturer och gärna regn större delen av sommaren! Få saker får igång min inspiration och drar upp mitt humör som mörkt, regnigt väder. 😃😍

#5 Du låter verkligen som min motsats där! Jag älskar kyla, speciellt hösten och hatar värme. Jag skulle gärna flytta hit permanent av många skäl, men kylan är ett av dom mest lockande.  Skrattar

Åh, vad härligt! Jag kan nog förstå känslan, även om det var andranamn i mitt fall och tilltalsnamn måste kännas ännu större! Att ha ett namn man verkligen, innerligt älskar känns så fantastiskt! Jag blev tårögd och brast nästan i gråt när jag såg namnändringen på personbeviset, en av dom bästa händelserna i mitt liv. 😃

#6 Tack så mycket, Sandra! 🤗

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Calcifer
8/5/15, 1:39 PM
#8

#7 Ja, haha, jag vill åka utomlands en vecka eller nåt för att få lite sommar. Vi har haft drygt 3-4 sommardagar sen april. Det är lite väl dåligt tycker jag. Gillar egentligen inte värme heller, alltså, när jag bodde i Japan var det typ svensk sommarvärme ända till mitten av november (jag flyttade dit i oktober) och sen blev det den värmen redan i april och det var en del dagar olidligt varmt. Det gillade jag inte sådär överdrivet mycket, men att inte ha någon sommar eller värme alls är jobbigt. 😡

Skaffade ju nytt pass i samband med mitt namnbyte och det var helt fantastiskt. Verkligen. Jag blev så otroligt lycklig och älskade att presentera mig med det namnet sen. Hade redan använt det namnet online i flera år så att äntligen heta det lagligt var underbart. Visst, mamma använder gamla namnet men det tycker jag är okej. Det gör resten av min familj också. Men speciellt mamma, liksom, hon valde ju mitt förnamn av en anledning. Sen bytte jag mest för att namnet kändes fel, hon hade ju naturligtvis kallat mig för mitt nya namn om det handlade om att jag kände att namnet var fel för att jag kände att mitt kön var fel eller så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LottaV
8/5/15, 4:15 PM
#9

 I mitt fall så delade jag bara på mitt dubbel namn och tog det sista av dem två som mitt tilltals namn. Och det är bara min pappa som använder hela namnet men bara ett av efternamnen fast jag säger till honom att rätt ofta.

Ett gott skratt förlänger livet

Mitchika
8/6/15, 8:27 AM
#10

#8 3-4 dagar bara!? Det känns förbaskat snålt! 😮

Har dom sommarvärme tills mitten av november!? Säg att du skojar! Det låter rent utsagt olidligt.. 🤦‍♂️ (Men jag måste tillägga att jag tycker det är superhäftigt att du har bott i Japan, det är en av dom få platserna i världen jag vill åka till och besöka!)

Nej, det kan jag hålla med om. Jag tycker faktiskt om sommaren när den är dräglig i mina ögon (18-22 grader varmt och måttlig sol) och att bli utan det helt skulle kännas rätt surt. 😕

Det låter verkligen underbart! 😃😍
Jag längtar så efter mitt nya leg med rätt namn på, så slipper jag gå in på Skatteverkets hemsida dagligen för att se mitt nya namn. Det känns fortfarande  overkligt (för bra för att vara sant) och jag måste dubbelkolla hela tiden, minst tusen gånger. 😃

Jag tror jag hade känt likadant som dig om det var mitt tilltalsnamn jag hade bytt. På tal om mammor så var min mamma så rar att hon faktiskt frågade mig över telefon när hon fick veta om namnbytet vad jag ville bli kallad nu, fastän det var andranamnet jag bytte och inte tilltalsnamnet. 😍

Mitt tilltalsnamn är oförändrat, men folk får kalla mig vilket av namnen dom vill. Jag är förtjust i båda, även om Lance är mitt absoluta favoritnamn. Namiko har redan gett mig ett helt fantastiskt smeknamn till mitt nya namn som jag älskar. 😃

#9 Det låter inte riktigt schysst av din pappa att inte använda rätt namn, speciellt inte när du sagt till honom om det flera gånger. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Upp till toppen
Annons: