15. The sims 4

Går inte att ladda ner The sims 4

2015-08-09 17:54 #0 av: matildapsvensson

Jag och min syster har nu köpt The sims 4 från en hemsida (playgames.dk)  och jag har lagt till spelet till mitt origin konto och installerat det på min dator och allt funkar som det ska. Dock så går det inte att ladda ner på min systers dator utan den bara laddar och laddar tills det kommer upp en sida med felrapport och vi vet inte hur vi ska fixa det. Hon har PC med Windows 8 och gott om minne för spelet. Någon som vet vad felet kan vara? Hennes dator är nästan helt ny och en av de senaste datorerna på marknaden.

Jag har en Mac och spelet laddades ner och installerades utan problem.

Anmäl
2015-08-09 19:06 #1 av: Calcifer

Har ni köpt spelet två gånger? Har det med det att göra, om ni bara köpt det en gång?

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."


Anmäl
2015-08-09 19:18 #2 av: matildapsvensson

Nä, vi har bara köpt spelet en gång så vi delade på kostnaden så att säga för att slippa köpa varsitt.

Anmäl
2015-08-09 19:43 #3 av: Calcifer

Jag vet inte hur det fungerar med att installera på två datorer, men borde det inte vara logiskt att om man ska "ha", dvs äga, spelet två gånger måste man köpa det två gånger?

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."


Anmäl
2015-08-09 19:50 #4 av: matildapsvensson

Nä, frågade här på forumet om det gick att installera samma spel på två datorer om man använde samma origin konto och jag fick till svar att det funkar då det var en som använde sin kompis konto för att spela Sims :/

Anmäl
2015-08-09 23:24 #5 av: fia1116

Det ska gå att installera spel från samma origin-konto på olika datorer. Jag har gjort det. Tyvärr vet jag inte vad felet är :(

Anmäl
2015-08-10 01:13 #6 av: matildapsvensson

Hmm, vi får prova oss fram lite till då om ingen har en lösning... :/

Anmäl
2015-08-10 01:18 #7 av: Calcifer

Kontakta origin och förklara problemet?

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."


Anmäl
2015-08-10 02:09 #8 av: matildapsvensson

Ja, får göra det. Men blir inte riktigt klok på hur man ska gå till väga. Är enda sätet att ringa till dem? Har nämligen försökt innan

Anmäl
2015-08-10 02:25 #9 av: Calcifer

Jag har ingen aning, jag har aldrig behövt kontakta dem.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."


Anmäl
2015-08-10 08:05 #10 av: LottaV

Ni kan mejla dem

Anmäl
2015-08-10 09:31 #11 av: Bara Anna

Min spontana tanke: Har du och din syster samma slags datorer? Samma operativsystem? Samma hård  - eller mjukvara?  Tror det mer är någon skillnad mellan datorerna mer än strul hos Origin.......

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Anmäl
2015-08-10 13:01 #12 av: matildapsvensson

Nä, jag har MacBook PRO med Yosomite och min lillasyster har PC med Windows 8

Anmäl
2015-08-10 14:04 #13 av: [WoopWoopTheSimmer]

Jag tror jag hade samma problem för två månader sedan! Jag hade köpt mitt spel i fysisk butik och hade registrerat på Origin. Sedan började jag ladda ner, och jag fick felmeddelande säkert tio gånger. Jag gav upp och väntade på nästa uppdatering från Origin och då fungerade det. Jag övervägde att fråga här men envis som jag är ville jag lösa det själv :-D Detta är hur jag löste det och vet inte om det är likadant för dig..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.