Annons:
Etikettthe-sims-4
Läst 2073 ggr
matildapsvensson
2015-08-09 17:54

Går inte att ladda ner The sims 4

Jag och min syster har nu köpt The sims 4 från en hemsida (playgames.dk)  och jag har lagt till spelet till mitt origin konto och installerat det på min dator och allt funkar som det ska. Dock så går det inte att ladda ner på min systers dator utan den bara laddar och laddar tills det kommer upp en sida med felrapport och vi vet inte hur vi ska fixa det. Hon har PC med Windows 8 och gott om minne för spelet. Någon som vet vad felet kan vara? Hennes dator är nästan helt ny och en av de senaste datorerna på marknaden.

Jag har en Mac och spelet laddades ner och installerades utan problem.

Annons:
Calcifer
2015-08-09 19:06
#1

Har ni köpt spelet två gånger? Har det med det att göra, om ni bara köpt det en gång?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

matildapsvensson
2015-08-09 19:18
#2

Nä, vi har bara köpt spelet en gång så vi delade på kostnaden så att säga för att slippa köpa varsitt.

Calcifer
2015-08-09 19:43
#3

Jag vet inte hur det fungerar med att installera på två datorer, men borde det inte vara logiskt att om man ska "ha", dvs äga, spelet två gånger måste man köpa det två gånger?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

matildapsvensson
2015-08-09 19:50
#4

Nä, frågade här på forumet om det gick att installera samma spel på två datorer om man använde samma origin konto och jag fick till svar att det funkar då det var en som använde sin kompis konto för att spela Sims :/

fia1116
2015-08-09 23:24
#5

Det ska gå att installera spel från samma origin-konto på olika datorer. Jag har gjort det. Tyvärr vet jag inte vad felet är :(

matildapsvensson
2015-08-10 01:13
#6

Hmm, vi får prova oss fram lite till då om ingen har en lösning… :/

Annons:
Calcifer
2015-08-10 01:18
#7

Kontakta origin och förklara problemet?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

matildapsvensson
2015-08-10 02:09
#8

Ja, får göra det. Men blir inte riktigt klok på hur man ska gå till väga. Är enda sätet att ringa till dem? Har nämligen försökt innan

Calcifer
2015-08-10 02:25
#9

Jag har ingen aning, jag har aldrig behövt kontakta dem.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LottaV
2015-08-10 08:05
#10

Ni kan mejla dem

Ett gott skratt förlänger livet

Bara Anna
2015-08-10 09:31
#11

Min spontana tanke: Har du och din syster samma slags datorer? Samma operativsystem? Samma hård  - eller mjukvara?  Tror det mer är någon skillnad mellan datorerna mer än strul hos Origin…….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

matildapsvensson
2015-08-10 13:01
#12

Nä, jag har MacBook PRO med Yosomite och min lillasyster har PC med Windows 8

[WoopWoopTheSimmer]
2015-08-10 14:04
#13

Jag tror jag hade samma problem för två månader sedan! Jag hade köpt mitt spel i fysisk butik och hade registrerat på Origin. Sedan började jag ladda ner, och jag fick felmeddelande säkert tio gånger. Jag gav upp och väntade på nästa uppdatering från Origin och då fungerade det. Jag övervägde att fråga här men envis som jag är ville jag lösa det själv :-D Detta är hur jag löste det och vet inte om det är likadant för dig..

Annons:
matildapsvensson
2015-08-10 21:28
#14

 #13 Hmm, vad menar du med uppdatering från Origin?

Upp till toppen
Annons: