Annons:
Etikettts3-allmänt
Läst 1373 ggr
[Charlotte Kittenheart]
2015-08-11 21:15

Liemanfobi, vad gör man?

Jag har verkligen inget att göra i ts3. Vill testa lite olika utmaningar tex legacy men jag har ett problem. Jag är dörädd för liemannen. Det började nog med att jag började spela ts3 i allt för tidig ålder (tror jag var 8-9) och min sim drunknade. Det kom jätteläskig musik och en läskig svart gubbe. Blev så rädd så jag nästan grät. Nu är jag 13 och det har verkligen bankats fast i min hjärna. Bilder klarar jag och även om jag spelar med min syster eller en kompis men när jag sitter där ensam… Har försökt att "träna" bort rädslan men det funkar inte. Spelade ts2 med min syster nån gång när jag var ca 6 och då tyckte jag liemannen var jätterolig för att han pratade i en färgglad mobil så jag förstår egentligen inte varför jag inte pallar ts3. När jag väl spelar ts3 så måste jag ha statiska behov, ingen pool, brandvarnare överallt och det är verkligen jättetråkigt. Någon som har tips till mig?

Annons:
Tjeja
2015-08-11 21:29
#1

Spela något annat spel kanske? ;-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Haku
2015-08-11 21:29
#2

Om du spelar the sims är det svårt att undvika liemannen då han är en del av spelet, jag vet inte vad jag ska ge dig för tips men man kan ju fuska sig till att simmarna lever längre osv så det är svårare för dem att dö. Liemannen kanske ser lite läskig ut men det är en ganska kort scen som du kan gå bort när den kommer fram?

Haku
2015-08-11 21:30
#3

#1 Hon kanske vill spela the sims men är ändå rädd för liemannen?

marta01
2015-08-11 21:43
#4

Jag var lika dan fast med spöken just för att jag spelade i ung ålder tror jag för mig hjälpte just att spela igen och se dom efter att läst på internet, jag har en legsy på gång. Innan den vägrade jag att titta när det kom spöken medan jag nu kan sitta och ta död på simmarna just för att :x Så mitt tips läs historier här på sidan eller någon annan stan där liemannen drycker upp och börja sen spela lite smått där liemannen dyker upp utan att vara där för din sim. Och sedan börja lite smått med simmar som dör av ålder, det är mitt tips, hoppas du slutar vara rädd för liemannen, för iallafall jag tycker det är roligare att spela när allt som kan hända IRL kan hända i spelet.

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Aleya
2015-08-11 23:05
#5

När jag spelade Tomb Raider 2 så var det en massa spindlar, jag kunde inte spela spelet just p g a detta i flera år.(har otrolig fobi för dessa spindlar)
Men  tillslut  gav jag mig tusan på att dessa stora spindlar inte skulle hindra mig från att spela.

Så mitt tips är att försöka ändå. Det är bara ett spel ändå. Men kan förstå att detta sitter etsat i ditt minne. Men liemannen är ändå inte framme så ofta som tur är.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fia1116
2015-08-11 23:18
#6

Ett tips är att du stänger av ljudet just när liemannen kommer! Utan det läskiga ljudet så blir det en helt annan sak! Hoppas du kommer över din rädsla, för sims är ju ett sånt roligt spel :)

Annons:
Mitchika
2015-08-12 00:04
#7

Hmm, jag är ett stort fan av Liemannen i samtliga The Sims-spel och har lärt känna honom riktigt väl. Mina simmar också, på gott och ont. 😃

Jag vet inte riktigt hur jag ska tipsa dig om att bli av med din Liemanfobi.. Kanske hjälper det att lära känna honom lite? Han är inte så farlig, han leder bara simmarna vidare till nästa fas i livet… eller i vissa fall flyttar han in hos dom och även får barn:

Experiment Liemannen (TS3), lär känna Liemannen tillsammans med Keith Request och se va det ledde till..

Experiment Liemannen (TS4), lär känna Liemannen i The Sims 4 ihop med simmen Topher Baufolus!

Det finns massor med olika trådar där jag har postat bilder på Liemannen och gjort prylar med honom och hans galna familj i The Sims 3 om man letar lite här på sajten. Jag vet inte om det hjälper något mot Liemanfobi, men det visar i alla fall en lite annorlunda sida av honom… förhoppningsvis en bättre sida. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Haku
2015-08-12 01:54
#8

#7 Kan man få barn med liemannen? jag har lyckats bli ihop med honom i the sims4  men om jag minns rätt så gick det inte att gifta sig/skaffa barn.

Mitchika
2015-08-12 06:56
#9

#8 Japp, om man är riktigt envis och är villig att experimentera en aning. 😃

Det funkade i alla fall utmärkt vid den tidpunkten som jag testade det. Jag pajade nästan min sparfil i The Sims 4 i ett försök att glitcha loss Liemannen så att Topher kunde både bli tillsammans, förlova sig och i slutändan gifta sig med Liemannen. Han flyttade givetvis in också. Ingen skada skedd om sparfilen hade gått förlorad, då jag hade Topher sparad och huvudsakligen använde sparfilen för att få det att funka mellan Topher och Grim (Liemannen). 🙂

Jag har simmar som fått barn med Liemannen i både Sims 3 (Keith fick en son vid namn Grym) och Sims 4 (Topher fick två söner vid namn Lucky och Ogräs), men jag använde mods som hjälp för att lyckas båda gångerna. Alla mina försök finns dokumenterade i trådarna jag länkade till i #7, 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

[Charlotte Kittenheart]
2015-08-12 22:56
#10

Tack så mycket för alla tips 🙂

Upp till toppen
Annons: